Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2012
«Πράσινοι» εμπορικοί πόλεμοι
Από το περασμένο καλοκαίρι γράφεται ότι οι "Ευρωπαίοι" θα επιβάλουν φόρο άνθρακα στις αεροπορικές εταιρίες, και ότι οι Κινέζοι και οι Αμερικανοί αντιδρούν, και ότι θα είναι η πιθανή παροχή εμπορικού πολέμου (που έχει ήδη ξεκινήσει μεταξύ Γερμανών και Κινέζων αλλά σε Αμερικανικό έδαφος, με αντικείμενο τα φωτοβολταϊκά).
Βαριόμουνα να γράψω για το θέμα, αλλά με έφτιαξε η πονηρή προπαγάνδα που μας μετέφερε η Ναυτεμπορική, ότι (με ερωτηματικό, χαχαχάα) κερδίζουν οι αεροπορικές εταιρίες εάν τους επιβληθεί φόρος άνθρακα και ακριβύνουν (έεε... μόνο μερικές δεκάδες ευρώ, πώς κάνετε έτσι;) τα εισιτήρια (ναι, κερδίζουν σίγουρα, και οι ελέφαντες πετάνε), "δωρεάν" δικαιώματα για να γλυκαθείτε...
Τα άρθρα που έχω βρει στο θέμα είναι:
Διακομματική αντίδραση (ΗΠΑ) στον φόρο άνθρακα της ΕΕ (11/8/11)
Πληθωρισμός στα αεροπορικά εισιτήρια (31/10/11)
Η Κίνα προειδοποιεί για εμπορικό πόλεμο (22/12/11)
Η Ευρώπη αγνοεί τις ενστάσεις των ΗΠΑ (21/12/11)
Οι Κινέζοι δεν πληρώνουν τον Ευρωπαϊκό φόρο άνθρακα (4/1/12)
Πιθανή πρόκληση παγκόσμιου εμπορικού πολέμου (5/1/12)
Και, πλην της καημένης της Ναυτεμπορικής (όπως μου είπε δημοσιογράφος "έε... τι να κάνουν κι αυτοί"), βρήκα και τίτλο "The Debate over Aviation Emissions" (29/12/11) από κάποιο Council on Foreign Relations με πολλά Task Forces και περίεργο μείγμα όχι τόσο επιφανών μελών . Λέει μεν ότι θα κοστίσει στις αεροπορικές εταιρίες μερικά δις (που θα πάνε στα ετοιμοθάνατα δικαιώματα άνθρακα), και ότι η Αμερικανική Βουλή απαγόρευσε στις Αμερικανικές εταιρίες να πληρώνουν, αλλά μπορεί και να κερδίσουν οι αεροπορικές εταιρίες, επειδή θα πάρουν αρχικά δωρεάν δικαιώματα (έτσι δεν τύλιξαν και τα δικά μας Γίδια;), κάτι που φαίνεται ότι έχουν ήδη κάνει (μες τις ευχές και του Economist που έχει πρασινίσει και αυτός, λιγάκι, πρόσφατα).
Όλα αυτά, θα είχαν κάποια βάση, και θα τα διάβαζα με ενδιαφέρον εάν υπήρχε πράγματι θέμα με το CO2 και με την
Κλιματική Αλλαγή. Μπορεί να είμαι μειοψηφία, αλλά το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου -- αυτό είχε στατιστική συσχέτιση με το CO2 -- εάν υπήρξε, μετονομάστηκε σε Κλιματική Αλλαγή, και καμία, έστω και τραβηγμένη, θεωρία δεν υπάρχει που να συσχετίζει την φορολόγηση αεροπορικών εισιτηρίων, ή την μείωση του CO2, με περιορισμό της Κλιματικής Αλλαγής. Επομένως, και επειδή ακολουθώ πιστά την συμβουλή του Παγωτατζή περί follow the money, κάτι άλλο παίζει, και δεν μπορεί να είναι τίποτα άλλο παρά προστατευτισμός των πλουσίων σε βάρος των υπολοίπων. Με παράπλευρη επιδότηση της αγοράς δικαιωμάτων άνθρακα που ψυχορραγεί κάτω από τα €7... Αλλά ποιοι πουλάνε μηχανήματα και γκατζετάκια που ...παράγουν δικαιώματα άνθρακα; Μα ποιοι άλλοι; Αυτοί που φορολογούν τις αεροπορικές εταιρίες για να ανεβάσουν την αξία των δικαιωμάτων, και τις εξαγωγές τους.
Μόνο που λογάριαζαν χωρίς τους Κινέζους, που όλα τα παράγουν:
Aντίσταση, λοιπόν, κατά των Κινέζων. Ξεκίνησαν πέρυσι με φωτοβολταϊκές εταιρίες στις ΗΠΑ, (Γερμανικής ιδιοκτησίας). (SolarWorld files complaint against Chinese Panelmakers and Cell Manufacturers, 19/10/2011). Το ειρωνικό στην υπόθεση αυτή ήταν ότι οι Γερμανοί επικαλούνται "άδικες εμπορικές πρακτικές", "unfair trade practices" που στην περίπτωση των Γερμανών και της Πράσινης Ενέργειας είναι σαν να μιλάς για σχοινί στο σπίτι του κρεμασμένου, αλλά, η Αμερική είναι πρόσφορο έδαφος για Γερμανοκινεζικές διαμάχες, στα φωτοβολταϊκά, το θέμα είναι σε εξέλιξη.
Να μου το θυμηθείτε: Θα έχουμε σύντομα Πράσινους Δασμούς, και η προστασία του περιβάλλοντος δεν θα είναι τίποτα άλλο παρά αυτό για το οποίο σχεδιάστηκε: Η προστασία των Γερμανικών εξαγωγών. Και για του λόγου το αληθές, να ο εκπρόσωπος της Νέας Παγκόσμιας Τάξης:
Τόσο καιρό, όλοι όσοι φωνάζουμε κατά της Πράσινης Απάτης, επικαλούμαστε ό,τι ξέρουμε, και δεν ξέρουμε, για επιστήμη, την "επιστημονική μέθοδο", γεγονότα, παρατηρήσεις, κοινή λογική. Και ξεχνάμε ότι δεν είναι, ούτε προκύπτουν από "επιστήμη" τα περί Κλιματικής Αλλαγής ή Πράσινης Ανάπτυξης. Εργαλείο Πολιτικής είναι. Marketing για εξαγωγές είναι. Μοχλός γεωπολιτικής πίεσης (ή ελέγχου) είναι. Λιθαράκι για σώρευση εμπορικών πλεονασμάτων είναι. Το κακό, είναι ότι εμείς είμαστε θύματα, ακούσιοι πελάτες, οι χάνοι (ή τα Γίδια) της υπόθεσης, και αυτό, πραγματικά, με ενοχλεί.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
5 σχόλια:
Τελευταία ξαναέπιασα κάποια βιβλία – παρατημένα για χρόνια – σχετικά με την οικολογία. Ανάμεσά τους βρήκα και «Το Θερμοκήπιο Γη». Στην εισαγωγή του πρόσεξα πως όλη αυτή η ιστορία της υπερθέρμανσης του πλανήτη, τελικά, (παρότι ο άνθρωπος είχε πατήσει στο φεγγάρι - πότε είπαμε πως πάτησε εκεί;) - είναι σχετικά πρόσφατη. Και, μεταγενέστερη του Μπρέτον Γουντς.
Το 1988, το φαινόμενο του θερμοκηπίου μπήκε δυναμικά στην αρένα της πολιτικής διαμάχης. Σύμφωνα με τη θεωρία, το διοξείδιο του άνθρακα και άλλα αέρια που παράγονταν από την ανθρώπινη βιομηχανική δραστηριότητα συσσωρεύονται στην ατμόσφαιρα και παγιδεύουν τη θερμοκρασία κοντά στο έδαφος, κάνοντας έτσι τον πλανήτη θερμότερο. Αλλά παρόλο που οι επιστήμονες ενδιαφέρονταν επί χρόνια για το ενδεχόμενο ότι ο κόσμος μπορεί να θερμανθεί εξαιτίας των ανθρώπινων δραστηριοτήτων, δεν ήταν σίγουροι σχετικά με τα πόσο ισχυρή μπορεί να ήταν αυτή θέρμανση και πόσο γρήγορα θα αναπτυσσόταν. Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’80 υπήρχαν πολύ λίγα άμεσα στοιχεία που συνηγορούσαν υπέρ του γεγονότος ότι η θερμοκρασία πράγματι υψωνόταν. Μέσα σ΄ αυτήν την ατμόσφαιρα αβεβαιότητας ακόμα και οι πολιτικοί που είχαν επίγνωση της ενδεχόμενης σπουδαιότητας του αποκαλούμενου φαινομένου του θερμοκηπίου σε σχέση με τις μελλοντικές γενιές, υιοθέτησαν την πολιτική του τύπου: «περιμένετε και θα δούμε». Η ώρα για ανησυχία σχετικά με το φαινόμενο του θερμοκηπίου θα ερχόταν όταν προέκυπταν κάποια ουσιαστικά στοιχεία ότι πράγματι ο κόσμος γίνεται θερμότερος. Η βόμβα έσκασε το 1988, κάνοντας τους πολιτικούς να βγουν από την αδράνειά τους και να δώσουν προσοχή.
Ένα από τα αποφασιστικής σημασίας συμβάντα που μετατόπισε τη διαμάχη για το θερμοκήπιο προς το κέντρο της πολιτικής σκηνής, ήταν μια σύσκεψη σχετικά με τη «Μεταβαλλόμενη Ατμόσφαιρα» που πραγματοποιήθηκε στο Τορόντο στα τέλη Μαΐου 1988. Σ’ αυτήν έλαβαν μέρος επιστήμονες και πολιτικοί από 48 χώρες, μαζί με αντιπροσώπους 15 διεθνών υπηρεσιών και 47 μη κυβερνητικών οργανώσεων – όπως οι «Φίλοι της Γης». Η συνάντηση έγινε υπό την αιγίδα της Καναδικής Κυβέρνησης και υποστηρίχθηκε από τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό και το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών. Η εικόνα που παρουσίασαν ήταν η εξής: τα επόμενα σαράντα χρόνια η μέση θερμοκρασία του κόσμου θα ανέβει 4οC ενώ η στάθμη της θάλασσας θα ανέβει 140 εκατοστά. Θα κινδυνέψουν πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως τα δέλτα του Νείλου, του Γάγγη, του Γιανγκτσέ, του Μεκόνγκ και του Μισισιπή, ενώ την πλέον δραματική πολιτική ανακοίνωση της χρονιάς την έκανε ο Πρωθυπουργός του Τουβαλού – ενός μικρού νησιού – κράτους στο Νότιο Ειρηνικό – όταν ζήτησε επίσημα βοήθεια από τα Ηνωμένα Έθνη: το υψηλότερο σημείο της χώρας του βρίσκεται μόλις πέντε μέτρα πάνω από το κύματα.
Απόσπασμα από την εισαγωγή του βιβλίου «Τα θερμοκήπιο Γη», Η παγκόσμια υπερθέρμανση και η γαία, JOHN GRIBBIN, ISBN:960-7239-10-5
-1990 John and Mary Gribbin, 1992 για την ελληνική γλώσσα εκδόσεις ΩΡΟΡΑ.
(Βιβλίο τσέπης, σελ.543 με πολλές αναφορές, χάρτες και πίνακες θερμοκρασιών κλπ).
2012 Παιδιά που πεινάνε
http://www.youtube.com/watch?v=08N1RUMqojE&feature=player_embedded
11:41, υπάρχει συσχέτιση (correlation) μεταξύ CO2 και θερμοκρασίας μετά το 1800, αλλά δεν είναι σαφές εάν η θερμοκρασία αυξάνει το CO2, ή το CO2 την θερμοκρασία. Οι ενδείξεις είναι για το πρώτο. Προσπάθειες απεγνωσμένες για απόδειξη του δευτέρου δεν έχουν καταλήξει πουθενά.
Δορυφορικές μετρήσεις ( Linden & Choi) ΔΕΝ έδειξαν άνοδο θερμοκρασίας που θα έπρεπε να υπάρχει εάν υφίσταται καν το φαινόμενο.
Και εάν υπάρχει, δεν είναι καθόλου μα καθόλου προφανές ότι είναι ανθρωπογενές το φαινόμενο και μάλλον ηλιογενές είναι.
Και εάν είναι ανθρωπογενές, είναι 100% σίγουρο ότι κάτι που ΔΕΝ υποκαθιστά συμβατικά καύσιμα, δεν μειώνει και αντίστοιχο CO2!!!
Και εάν μιλούσαμε για θερμοκήπιο, κάπως μας έγινε ψυχροκήπιο. Στερείτασι καθε σοβαρότητας πέραν της επανάληψης από τις γλάστρες του Σκάϊ.
Να με συμπαθάς αρχαιοπτέρυγα για το άσχετο σχόλιό μου (ανώνυμος 11:41), αλλά όλη αυτή η ιστορία με τα δικαιώματα, τη διάθεση και την εκμετάλλευσή τους από κάποιους μου έχει τσακίσει τα νεύρα. Εσύ πάντως καλώς έκανες την επισήμανση.
Σχετικά με το θέμα των αεροπλάνων: Επί χρόνια υπήρχαν διακρατικές συμφωνίες που ρύθμιζαν αυτά τα θέματα. Παράλληλα, μετά την ένταξή μας στην Ε.Ε. αρχίσαμε να μαθαίνουμε και για Οδηγίες της Ε.Ε. που «υποχρέωναν» τα κράτη να εναρμονίσουν τους νόμους τους με τις ντιρεκτίβες. Μπήκαν στη διαδικασία να ρυθμίσουν τις όποιες εσωτερικές μεθόδους μεταφοράς εφάρμοζαν (Ολυμπιακή;) ώστε να μην ζημιώνονται άλλες εταιρείες του εξωτερικού κλπ. Παράλληλα εφαρμόστηκε κοινή πολιτική (κόστος, φόροι, κανόνες κλπ) στη διακίνηση εμπορευμάτων και επιβατών.
Τώρα όμως (και με την αιτιολογία του φόρου CO2) βλέπουμε πως οι αεροπορικές μετακινήσεις πολιτών ή μεταφορές εμπορευμάτων αναμένεται να γίνουν ακριβότερες (για τους πελάτες, γιατί οι εταιρείες έχουν ήδη κερδίσει από τα χαρτιά δικαιωμάτων που τους έχουν διανεμηθεί). Και ας μην ξεχνάμε ότι το τελευταίο διάστημα πολλές αεροπορικές εταιρείες (ευρωπαϊκές κυρίως) είχαν οικονομικά προβλήματα, ορισμένες μάλιστα έχουν ήδη κλείσει.
Η νέα ρύθμιση μπορεί να αποβλέπει και στο μοίρασμα της «πίτας» του κλάδου των μεταφορών σε άλλους τομείς: π.χ. στις ναυτιλιακές ή στις εταιρείες εκμετάλλευσης σιδηροδρόμων. Μέχρι να αναπτυχθούν τα δίκτυα και οι υποδομές δηλαδή και μετά βλέπουμε…Οι επιστήμονες, τεχνοκράτες και οι ΜΚΟ, θα μετρήσουν τα ποσοστά CO2 που θα επιβαρύνουν τα πλοία ή ο σιδηρόδρομος τον αέρα (τον θαλασσινό ή τον βουνίσιο) και θα αποφασίσουν για την επόμενη ρύθμιση.
http://eur-law.eu/EL/EKThESE-TES-EPITROPES-SUMBOULIO-EUROPAIKO-KOINOBOULIO-Deutere-ekthese,490937,d
Ειδικά για τη δημιουργία σιδηροδρομικών δικτύων (αν κατάλαβα σωστά) η Γερμανία έχει ήδη εξασφαλίσει άδειες (αναφορά στο 29 αλλά και το 54).
"Οι επιστήμονες, τεχνοκράτες και οι ΜΚΟ, θα μετρήσουν τα ποσοστά CO2 που θα επιβαρύνουν τα πλοία ή ο σιδηρόδρομος τον αέρα (τον θαλασσινό ή τον βουνίσιο) και θα αποφασίσουν για την επόμενη ρύθμιση."
Με ποια γνώση, ποια μεθοδολογία, θα μετρήσουν τα ποσοστά του CO2 στην ατμόσφαιρα, και πως θα ξεχωρίσουν την συμβολή της κάθε επί μέρους δραστηριότητας; Μας δουλεύεις;
Δεν υπάρχουν δύο πηγές, επιστημονικές, που να συμφωνούν για το ανθρωπογενές ποσοστό CO2 συνολικά στην ατμόσφαιρα.Και κάποια ΜΚΟ θα μας βγάλει το ποσοστό των ευρωπαϊκών τρένων! Μην τρελαθούμε κιόλας!
Τα τρένα απαξιώθηκαν εδώ και καιρό για άλλους λόγους. Κάνετε ένα πείραμα και στείλτε δύο όμοια κιβώτια στην Αγγλία, το ένα με τρένο και το άλλο με νταλίκα TIR. Αυτό με το τρένο θα φτάσει, αν ποτέ φτάσσει, εβδομάδες, αν όχι μήνες αργότερα.
Και τώρα θα έλθουν οι ΜΚΟ να αναβιώσουν τα τρένα απλά και όμορφα λόγω διοξειδίου.
Το στελιάρι, γρήγορα το στελιάρι!
Kaymakchalan
Δημοσίευση σχολίου