Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2011
κυρία Υπουργέ: το Όρος Πούλος
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΙΓ΄ - ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄
ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ Ο
(Άρθρο 40 παρ. 1 του Κ.τ.Β.)
Στην Αθήνα σήμερα, 18 Ιανουαρίου 2011, ημέρα Τρίτη και ώρα 16:45΄, στην Αίθουσα «Προέδρου Αθανασίου Κων/νου Τσαλδάρη» (223), συνεδρίασε η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, υπό την προεδρία του Προέδρου αυτής, κυρίου Ιωάννη Δριβελέγκα, με θέμα ημερήσιας διάταξης:
Επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Διατήρηση της βιοποικιλότητας και άλλες διατάξεις».
Στη συνεδρίαση παρέστησαν η Υπουργός, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κυρία Κωνσταντίνα Μπιρμπίλη, ο αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ. Νικόλαος Σηφουνάκης, ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ. Θάνος Μωραϊτης καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΡΙΒΕΛΕΓΚΑΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Το λόγο έχει η κυρία Διώτη.
ΗΡΩ ΔΙΩΤΗ (Ειδική Αγορήτρια του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.):
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όπως λέει η Αιτιολογική Έκθεση του νομοσχεδίου, το 2001, η Ε.Ε. έθεσε έναν εξαιρετικά φιλόδοξο στόχο: Την ανάσχεση της απώλειας της βιοποικιλότητας μέχρι το 2010. Ένα χρόνο αργότερα, ο στόχος αυτός υιοθετήθηκε επί της αρχής και από την παγκόσμια κοινότητα με ορίζοντα το 2010. Οι στόχοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αλλά και της παγκόσμιας κοινότητας συνολικά για το 2010 δεν επιτεύχθηκαν. Το Μάιο του 2006, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υιοθέτησε το στόχο «Η ανάσχεση της απώλειας της βιοποικιλότητας στο 2010 και μετέπειτα – Η υποστήριξη των υπηρεσιών οικοσυστήματος με στόχο την ευημερία του ανθρώπου» και το σχετικό σχέδιο δράσης, στο οποίο τονίζεται ότι η προστασία της βιοποικιλότητας αποτελεί προϋπόθεση για την επίτευξη της αειφόρου ανάπτυξης. Σε αυτό το πνεύμα και το ίδιο το νομοσχέδιο υποστηρίζει στο άρθρο 1 ότι η βιοποικιλότητα είναι πολύτιμο, αναντικατάστατο και σπουδαίας σημασίας εθνικό κεφάλαιο. Μέχρι εδώ καλά και πραγματικά πρέπει να αναφέρω πως όλο το κείμενο έχει αρκετές καλές στιγμές. Να δούμε, όμως, το κείμενο, όχι ως κείμενο , αλλά ως νομοσχέδιο. Τι δυνατότητες έχει εφαρμοστεί, αν πραγματικά προστατεύει τη βιοποικιλότητα και εάν εννοεί αυτά που λέει, λαμβάνοντας υπόψη φυσικά τη γενικότερη κατεύθυνση της κυβέρνησης ως προς τα περιβαλλοντικά ζητήματα, αλλά και τους νόμους που έχει προωθήσει το Υ.ΠΕ.Κ.Α..
Ζούμε σε μια εποχή πολύ δύσκολη την ελληνική κοινωνία. Η δυσκολία της πάνω απ' όλα βρίσκεται στο με ποια πολιτική αποφάσισε η Κυβέρνηση να αντιμετωπίσει την κρίση που το ίδιο το οικονομικό σύστημα που υπηρετεί δημιούργησε. Αποφάσισε, λοιπόν, να την αντιμετωπίσει με την καταλήστευση του εισοδήματος των εργαζομένων, με την εκποίηση κάθε δημόσιου έως τώρα, με την αύξηση του κόστους ζωής στα πολύ βασικά είδη, τρόφιμα, μεταφορές κ.λπ., με τη διάλυση οποιασδήποτε κοινωνικής πρόνοιας και με την εκποίηση του φυσικού πλούτου. Είτε αυτός ο πλούτος τυγχάνει ειδικής προστασίας είτε όχι. Με το επιχείρημα της προσέλκυσης επενδύσεων, παραχωρούνται δημόσιες εκτάσεις σε ιδιώτες, παρακάμπτεται ουσιαστικά η περιβαλλοντική νομοθεσία, προκειμένου να πάρουν άδεια τα μεγάλα έργα και ούτω καθεξής. Το fast track, για παράδειγμα, ήταν ένα νομοσχέδιο κακέκτυπο της νομοθεσίας της επιτάχυνσης των ολυμπιακών έργων, δια της οποίας δεν καταστρατηγήθηκε απλώς το σύνολο σχεδόν της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, αλλά προκλήθηκε ανυπολόγιστη επιβάρυνση του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής στην Αττική.
Δεν ξέρω πραγματικά, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, από πού αντλούν οι εκάστοτε κυβερνώντες την πεποίθηση ότι μπορούν να σχεδιάζουν και να υλοποιούν, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη το περιβάλλον και χωρίς τη συμμετοχή της κοινωνίας στις διαδικασίες λήψης των αποφάσεων, είτε αυτές οι αποφάσεις αφορούν ολυμπιακούς αγώνες είτε χωματερές στην Κερατέα είτε αφορούν εγκατάσταση ανεμογεννητριών σε μέρη που δεν θα έπρεπε και θα επανέλθουμε σε λίγο σε αυτό.
Δεν μπορούμε, λοιπόν, να συμφωνήσουμε σε μια προσχηματική συζήτηση για την προστασία της βιοποικιλότητας, όταν είναι ηλίου φαεινότερο ότι μόνο αυτό δεν είναι ο καημός της σημερινής Κυβέρνησης. Θεωρούμε ότι οι όποιες επιμέρους ρυθμίσεις αυτού του ειδικού νομοσχεδίου δεν μπορούν να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις από τις αντιπεριβαλλοντικές γενικότερες πολιτικές της Κυβέρνησης - fast track, υγροποιημένο αέριο σε διάφορες περιοχές, ανεμογεννήτριες σε Natura, θεσμικό πλαίσιο για αδειοδότηση επιχειρήσεων. Εδώ, να κάνω μια μικρή υποσημείωση που έχει τη σημασία της. Η αιτιολογική έκθεση αναφέρεται στα αίτια απώλειας της βιοποικιλότητας και λέει: Βασικά αίτια της απώλειας της βιοποικιλότητας είναι η καταστροφή, η υποβάθμιση και ο κατακερματισμός των οικοτόπων, η αλόγιστη χρήση των φυσικών πόρων, η ρύπανση, η εισβολή ξενικών ειδών στα φυσικά οικοσυστήματα και, βεβαίως, η κλιματική αλλαγή. Ξεχνάει να μας πει αυτό που υπάρχει σε κάθε σύγγραμμα ή σε κάθε κείμενο, που αφορά την απώλεια της βιοποικιλότητας, ότι δηλαδή ένας από τους σημαντικούς λόγους είναι η αλλαγή της χρήσης γης σε πολλές περιοχές, με συνέπεια την αλλοίωση των οικοτόπων. Δεν είναι τυχαίο ότι δεν το αναφέρετε, ούτε μπορεί να το ξεχάσατε, διότι αναφέρεται και στη μελέτη για την κατανόηση των αιτίων της απώλειας της βιοποικιλότητας και το πλαίσιο αξιολόγησης πολιτικής της Ε.Ε. - τελική έκθεση. Απλά οι επεμβάσεις που επιτρέπονται και με αυτό το νομοσχέδιο για εγκατάσταση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε περιοχές προστατευόμενες είναι αλλαγή χρήσης γης.
Με τη δικαιολογία του δημόσιου και εθνικού στόχου κ.λπ., καταστρατηγείτε, αγαπητή κυρία Υπουργέ, κάθε περιβαλλοντική νομοθεσία και υπονομεύετε το έργο σας, εσείς η ίδια, όπως κάνετε και με αυτό το νομοσχέδιο που επιπλέον επιτρέπει να εγκατασταθεί σε τέτοιες περιοχές ό,τι μέχρι τότε έχει πάρει άδεια ή μέχρι να προχωρήσει, ώστε να είναι εφαρμόσιμο αυτό το νομοσχέδιο, θα επιτρέπεται η εγκατάσταση σε ευαίσθητες περιοχές έργων ουσιαστικά βλαβερών για τις περιοχές και τα είδη. Υποκρισία, δηλαδή, αγαπητοί συνάδελφοι.
Μόλις χθες νομίζω, κυρία Υπουργέ, έφθασαν στο γραφείο σας καταγγελίες για τη σωρεία παραβάσεων εταιρείες που εγκαθίστανται ανεμογεννήτριες σε αναδασωτέα περιοχή, στις θέσεις Γκρόπες – Ράχη Γκιώνη και Καρογεροβούνι – Πούλος στην Λακωνία, όπου είναι προστατευόμενη περιοχή. Εκτός του ότι η εταιρεία, όπως λέει η Επιθεώρηση Δασών της Περιφέρειας Πελοποννήσου, έχει προβεί σε σωρεία παραβάσεων, έχετε στα χέρια σας και γνωμοδοτήσεις που λένε ότι στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων αποκρύπτεται ότι στις θέσεις των αιολικών πάρκων καταγράφηκαν δύο παγκοσμίως απειλούμενα είδη αρπακτικών, το Κιρκινέζι και το Μαυροκιρκίνεζο. Παρόλα αυτά, δώσατε το Δεκέμβρη έγκριση περιβαλλοντικών όρων. Δεν έχω χρόνο να μπω σε λεπτομέρειες τώρα, αλλά θα επανέλθουμε σε αυτή την περίπτωση.
Πλατεία εγκατάστασης ανεμογεννητριών στην κορυφογραμμή Πούλος, (εντός Ζώνης Ειδικής Προστασίας) μετά την διακοπή εργασιών και τις ακυρώσεις ΚΥΑ/ΕΠΟ με τις αποφάσεις 3596, 3597/2007 ΣτΕ. Η Υπ. ΠΕΚΑ με την α.π. 133877/23-12-2010 απόφασής της επαναδειοδότησε τα αιολικά 36 MW-40 A/Γ των 900 ΚW εντός και εγγύτατα στην ΖΕΠ αν και οι κύριοι του έργου έχουν αποβληθεί διοικητικά από την θέση εγκατάστασης.
... "Κατόπιν προφορικής εντολής (όπως αναφέρεται στο α.π. 804/3-3-2010 της Δ/νσης Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος ΥΠΕΚΑ με θέμα "Αιολικός σταθμός Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΣΠΗΕ) στη θέση "Γκρόπες-Ράχη Γκιώνη' Δήμου Ζάρακα Νομού Λακωνίας" το οποίο υπογράφει ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Σταύρος Σαγρής συντάσσεται με αυτό τον αριθμό πρωτοκόλλου Ενημερωτικό Σημείωμα προς το ΥΠΕΚΑ Γραφείο Υφυπουργού κ. Αθαν. Μωραΐτη Αμαλιάδος 17 στο οποίο αναφέρεται το ιστορικό και το γεγονός της ανάκλησης του α.π. 99989/1778/13-4-2009 της Υπηρεσίας με το α.π. 102068/2500/27-5-2009 έγγραφο της, αναφέρεται το α.π. 35/18-1-2009 (είναι λανθασμένη η χρονολογία, ορθόν α.π. 35/18-1-2010) του Επιθεωρητή Δασών Πελοποννήσου και αναφέρεται ακόμη ότι "με την αριθ. 783/07 απόφαση ΣτΕ, κρίθηκε ως αντισυνταγματική η νομιμοποίηση παρανομιών από την διοίκηση, κάτι που εν προκειμένω έχει εφαρμογή στην περίπτωση που η εισαγγελική έρευνα διαπιστώσει ότι τέτοιες πράξεις συντελέστηκαν"...
Ο Πούλος είναι ΝΔ του Αχλαδόκαμπου και του Ζάρακα. Έχουν αρχίσει και μου έρχονται τέτοια πιο γρήγορα από ότι προλαβαίνω να τα διαβάσω ή να τα αναρτήσω... Αλλά όσο σκέφτομαι τα feed-in-tariffs, διαβάζω.
Μα μού ερχεται να χρησιμοποιήσω την γλώσσα του άσεμνου. Βρε ^^&&%Ξ(##, δικά σας είναι τα βουνά και τους #&^(**θ$# το *&GJKK*%;;; Μα τι μέσον έχει τέλος πάντων αυτή η Υπουργός;
Κατόπιν προφορικής εντολής (όπως αναφέρεται στο α.π. 804/3-3-2010 της Δ/νσης Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος ΥΠΕΚΑ με θέμα "Αιολικός σταθμός Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΣΠΗΕ) στη θέση "Γκρόπες-Ράχη Γκιώνη' Δήμου Ζάρακα Νομού Λακωνίας" το οποίο υπογράφει ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Σταύρος Σαγρής συντάσσεται με αυτό τον αριθμό πρωτοκόλλου Ενημερωτικό Σημείωμα προς το ΥΠΕΚΑ Γραφείο Υφυπουργού κ. Αθαν. Μοραΐτη Αμαλιάδος 17 στο οποίο αναφέρεται το ιστορικό και το γεγονός της ανάκλησης του α.π. 99989/1778/13-4-2009 της Υπηρεσίας με το α.π. 102068/2500/27-5-2009 έγγραφο της, αναφέρεται το α.π. 35/18-1-2009 (είναι λανθασμένη η χρονολογία, ορθόν α.π. 35/18-1-2010) του Επιθεωρητή Δασών Πελοποννήσου και αναφέρεται ακόμη ότι "με την αριθ. 783/07 απόφαση ΣτΕ, κρίθηκε ως αντισυνταγματική η νομιμοποίηση παρανομιών από την διοίκηση, κάτι που εν προκειμένω έχει εφαρμογή στην περίπτωση που η εισαγγελική έρευνα διαπιστώσει ότι τέτοιες πράξεις συντελέστηκαν"
ΑπάντησηΔιαγραφή