Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2012

Οι 8 ανεμογεννήτριες στα Ακούμια.


Τα Ακούμια ίσως δεν τα ξέρει πολύς κόσμος, ένα ήσυχο χωριό στο Ρέθυμνο στον δρόμο για μία καταπληκτική παραλία στην Νότια Κρήτη (αν δεν την έχουν καταστρέψει και αυτήν).  Τα Ακούμια έγιναν είδηση γιατί η ΔΕΗ "Ανανεώσιμες" έβαλε εκεί 8 ανεμογεννήτριες των 900 kW.

Όπως σχολίασα και στο energypress, κάθε Α/Γ των 900 kW, κόστισε, με διασυνδέσεις, υποδομές κλπ, ας πούμε 0,9-1,0 εκατομμύριο.  Το κόστος αυτό κάποιος το πλήρωσε. Και αυτός που το πλήρωσε, έχει να το αποπληρώσει, με τόκους, έξοδα, "εύλογο" κέρδος, κλπ. Πόσο είναι αυτό;  να υποθέσσω περί το 15% ετησίως;  0,9-1,0 * 0,15 = 135-150.000 € τον χρόνο, για 15-20 χρόνια.  Αυτά τα λεφτά τα πληρώνουμε ΕΜΕΙΣ, είτε σε φόρους, είτε σε τέλη υπέρ ΑΠΕ.

Οι Α/Γ αυτές, τυπικά, θα έχουν διαθεσιμότητα 20-24%.  Κάθε μία θα "εγχύει" ή "εγχέει" (τι κ_λολέξη και αυτή... )  0,22 * 24 * 365 * 0,9 = 1.734 MWhr τον χρόνο.  Ακούγεται εντυπωσιακό;  Δεν είναι!  Ενώ η Α/Γ πληρώνεται για την "έγχυση", οι εφεδρείες λειτουργούν κανονικότατα. Άρα το ερώτημα που καίει παραμένει:  Πόσο συμβατικό καύσιμο, πραγματικό, μετρημένο, υποκαθιστούν οι Α/Γ;  4%, 6%, 8% της ονομαστικής ισχύος τους;  4% είπε ο Ολλανδός, 4-6% υπολόγισε η ΕΟΝ το 2005,  7% μας είπε ότι μέτρησε η Γερμανία το 2011, 4-8% μετρήθηκε στα Falklands (που είναι μη διασυνδεμένα). Να πούμε 6%;  6% των 900 kW, για ένα χρόνο είναι  0,06 * 900 * 24 * 365 = 473 MWhrs.  Τόση είναι η υποκατάσταση.

Κάθε Α/Γ στα Ακούμια, θα πληρώνεται για 1.734 MWhrs, με επιδοτούμενη τιμή, 80 ή 90 ή όση είναι, και θα υποκαθιστά 473 MWhrs συμβατικού καυσίμου.   ΕΜΕΙΣ, γλυτώνουμε τις 473.  Μας κόστισαν 85 * 1.734 = €147.390 .  Κατά όχι διαβολική σύμπτωση, περίπου τα €150.000 της δεύτερης παραγράφου (καλά μάντεψα κόστος και απόδοση). Αλλά δεν κόστισε 80-90 η αιολική μεγαβατώρα, αλλά 147.390 / 473 = €312/MWhr!  Τα αιολικά είναι πιο ακριβά και από τα φ/β!

Με ρώτησε σχολιαστής στο energypress, "και που καταλήγει το ρεύμα που εγχέεται από τα αιολικά";  Εξαιρετική ερώτηση, και με ρώτησε το ίδιο πράγμα άτομο του χώρου που εκτιμώ ιδιαίτερα.  Η απάντηση νομίζω είναι η εξής: 1)  Εάν μεν είναι λίγα τα αιολικά, χάνεται. +/- λίγα βολτ στο δίκτυο, δεν νοιάζεται κανείς, και το PC μου έχει "σταθεροποιητή τάσης".  2) Εάν είναι πολλά, έχουμε πρόβλημα:  2α) Αν φυσήξει, τρέχουν στον ΑΔΜΗΕ και ζητάνε να κοπούν εισαγωγές, Υ/Η, αέριο.  Αν είναι αέριο, οι τουρμπίνες εξακολουθούν και καίνε στο ρελαντί. Θυμηθείτε την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο κόκκινο φανάρι, στην επιτάχυνση και την επιβράδυνση.  Καίει το ρημάδι...  2β) Αν σταματήσει να φυσάει πάλι τρέχουν στον ΑΔΜΗΕ να βάλουν Υ/Η, να εισάγουν να (τηλεφωνήσουν για να) μαρσάρουν τουρμπίνες αερίου. 2γ) Όσο δεν βασιζόμαστε σε αέριο, μικρό το κακό της μη υποκατάστασης. Όσο βασιζόμαστε σε αέριο, με πολλά αιολικά, απλά καίμε αέριο σε ρελαντί στο κόκκινο φανάρι, και πολύ αέριο σε επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις.  Και, 2δ) γίνεται χειρότερο: Το αέριο που πάει για load following, σχεδόν αναγκαστικά πάει με αναποτελεσματικές (30%, ρουφήχτρες, αλλά φτηνές) μονάδες ανοιχτού κύκλου.  Οι μονάδες διπλού κύκλου είναι στο 45% αλλά εκτός από ακριβές, δεν κάνουν για load following.  Με αέριο και πολλά αιολικά, απλά σπαταλάς αέριο.

Αυτά σε δημόσια θέα, κάθε διόρθωση ευπρόσδεκτη, δεν ντρέπομαι να κάνω λάθη.  Περιμένω εναγωνίως διόρθωση, εγώ ο αδαής.

Υπάρχει και μια άλλη πτυχή που πρέπει να αναφέρω. Όποιος βάζει αιολικά "κερδίζει". Εισπράττει. Από εμάς, αλλά ας το αγνοήσουμε. Η ΔΕΗ έχει επιδότηση από εμάς, τους καταναλωτές από τα αιολικά στα Ακούμια. Κερατιάτικα, αλλά πάνε στην ΔΕΗ. Όσο η ΔΕΗ είναι "δημόσια" είναι φόρος υπέρ ΔΕΗ, δηλαδή υπέρ ...ημών. Την στιγμή που η ΔΕΗ ανήκει σε ιδιώτες, είναι υπέρ των ιδιωτών τα κερατιάτικα. Την στιγμή που οι ιδιώτες είναι αλλοδαποί, τότε τα κερατιάτικα πάνε έξω. Το πιάσατε;

10 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η Κρήτη, σαν μη διασυνδεδεμένο σύστημα, για ηλεκτροπαραγωγή βάσης δεν καίει ΦΑ (λόγω και μη ύπαρξης υποδομής) υγροποιημένο ή ατόφιο. Καίει (όπως και η Ρόδος και όλα τα μη διασυνδεδεμένα νησιά) fuel oil - πετρέλαιο.

    Το μόνο που σώνει (ελαφρώς) την παρτίδα σ' αυτά τα δυο μεγάλα μας νησιά είναι το δίκτυο μεταφοράς ΥΤ που έχουν, το οποίο ελαχιστοποιεί τις συνολικές απώλειες του συστήματος.

    Τι σημασία έχει να σε διορθώσει κανείς; Αφού όλα καταρρέουν ...

    btw, διάβασε το Τεύχος 9 του HOTDOC του Βαξεβάνη. Έχει άρθρο για τη φούσκα των Φ/Β, γραμμένο όπως θα' πρεπε να ειπωθεί στα μίντια εδώ και καιρό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Με πετρέλαιο, 4-8% υποκατάσταση, μετρημένο. Με αέριο δεν ξέρω. Υποτίθεται ότι "θα" φέρουν αέριο. Δεν αλλάζει, μάπα. Μπορεί όλα να καταρρέουν, αλλά αυτό δεν είναι δικαιολογία να μας πιάνουν τον κ_λο... Εκτός εάν έχουν όρεξη για αντίδραση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και την διασύνδεση την θέλουν όχι χάριν Κρήτης, αλλά για να εξυπηρετήσουν τις μεσιτείες Κοπελουζοπεριστέρηδων και τους αλλοδαπούς πελατες του Μητσοτάκαρου. Το καλώδιο το θέλουν γιατί η ΑΒΒ έδινε γλυφιτζούρια (κρατούσε και μερικά για πάρτη του ο ΑΒΒ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Άσχετο:
    Χτες (ξανα)ειπώθηκε η μαλακία της ημέρας περί σοβιετικής οικονομιας της Ελλάδας. Το είχε πει και ο μεταπωλητής της Εμπορικής και νυν υπουργός (αντι)οικονομικών Στουρνάρας κατά το παρελθόν και σκέφτομαι (εν μέσω κλαυσίγελου) ότι αν ήμασταν έστω και κατ' ελάχιστον σοβιετική οικονομία, οι παραπάνω κύριοι θα ήταν τρόφιμοι κάποιου χάι τεκ γκούλαγκ κάνοντας το μεταδιδακτορικό τους.

    Αμα δε τη παρουσιάσει του κοινού πονήματός τους ενώπιον της ΚΕ του Κόμματος, θα επιβιβάζονταν στο ελληνικό διαστημικό λεωφορείο (βελτιωμένο αντίγραφο του ορίτζιναλ σοβιετικού Μπουράν) με προορισμό το εξώτερο διάστημα προς μεταλαμπάδευση και διδαχή των υποανάπτυκτων εξωγήινων.

    Έχουμε ξεφύγει εντελώς αρχαιοπτέρυγα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν ξέρω για Σοβιετική οικονομία, αυτό που είχαμε μέχρι το 1990-95, περίπου, ήταν κεντρικά σχεδιαζόμενη οικονομία υπέρ νέων τζακιών. Αυτό έγινε και επίσημο με την περιβόητη ΣΔΙΤ. Όπου πληρώνουμε εμείς (το Δημόσιο) για να παριστάνει τον επιχειρηματία ο Χ (βάλε όποιον θες, ΥΠΑΡΧΟΥΝ και εξαιρέσεις). Μετά, και από ανικανότητα των Χ αλλά και από μαρκαρισμένη τράπουλα (και από αδυναμία διαχείρησης κλήρονομικών εταιριών (η Γ' γενιά διαλύει) μας προέκυψε η ΕΕ και οι "Ευρωπέη".

    Η ΑΓΕΤ ήταν και είναι το κλασσικό παράδειγμα και έχω και πολλά άλλα, αλλά... ΑΓΕΤ. Ήταν του Τσάτσου. Ο κακός Τσάτσος φαγώθηκε από το Πασόκ. Το Πασόκ άφησε τον Μητσοτάκη να δώσει την ΑΓΕΤ στο καρτέλ του τσιμέντου μέσω Παντσαβόλτα. Θυμήσου τον ΟΤΕ. Ο κακός ΟΤΕ μετοχοποιήθηκε επί Σημίτη, μετά μπήκε εξ μακίνα ντέους ο Μαρφίν, και μία νύχτα, χωρίς πολλά πολλά το 20% ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΝΤΖΜΕΝΤ πήγε στην DT. Πρόσεξε και τι μάγκες είναι ο Αλαμανοί: Με 20% του ρίσκου ελέγχουν και καρπούνται το 100% της δουλειάς. Τα μερίσματα δεν τους νοιάζουν, οι προμήθειες και το δίκτυο τους νοιάζει.... Έτσι τα κάνουν και στην ΕΣΣΔ? Δεν γνωρίζω. Άλλα κόλπα εκεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πλέον έχουν πάψει να σκέπτονται και να πράττουν με την "κλασσική" καπιταλιστική λογική.
    Πλέον δρουν σαν μαφία.
    Όλοι τους: Κεφάλαιο, τοποτηρητές, κυβερνήτες, παπαγαλάκια ...
    Όλοι, μα όλοι!

    Πρόταση: Αν δεν έχεις κάτι καλύτερο, διάβασε αυτό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αν η διαθεσιμότητα είναι όπως λες 20-24% και η υποκατάσταση 6%, πράγματι κάποιοι κλέβουν αφού πληρώνονται για το 22% και εξοικονομούν το 6%. Είναι σαφές. Δεν μπορεί να μην το έχουν καταλάβει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Έχει γραφτεί ότι δεν μειώνουν εκπομπές λόγω ανάγκης και συμπεριφοράς εφεδρείας. Δεν μειώνουν εκπομπές πάει με το δεν εξοικονομούν καύσιμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Άλλες "επενδύσεις" της ίδιας εταιρείας.
    http://www.tanea.gr/oikonomia/article/?aid=4751910

    Η εταιρεία, να ελπίζουμε ότι (μέσα στα άλλα τα στραβά και ανάποδα με τις ΑΠΕ) δεν θα μας φορτώσει και αυτή με χρέη τα οποία και πάλι εμείς οι καταναλωτές θα πληρώνουμε στους μέσω λογαριασμών της ΔΕΗ?
    http://www.ppcr.gr/Home.aspx?C=2

    ΑπάντησηΔιαγραφή