Πέμπτη 9 Ιουνίου 2016

Φρένο στην Πράσινη Ενέργεια από την Γερμανία

 
 
Η είδηση έχει ξαναγραφτεί: Αλλάζει ο τρόπος επιδότησης των ΑΠΕ.  Αντί για εγγυημένες ταρίφες οι νέες ΑΠΕ θα προκύπτουν από διαδικασία δημοπρασιών. Αυτό, εκτιμάται, ότι θα σταματήσει κυρίως τα αιολικά.  Το άρθρο έχει όμως την περίληψη του προβλήματος:

Υποτίθεται ότι με την απόφαση να κοπούν τα πυρηνικά μέχρι το 2022, και ταυτόχρονα να μειωθεί η χρήση ορυκτών καυσίμων, με Κρατική βοήθεια ανέβηκε η χρήση αιολικών, φωτοβολταϊκών και άλλων ΑΠΕ. Πλην όμως, αυτή η "βοήθεια" ήταν επιδοτήσεις που πληρώθηκαν και πληρώνονται από νοικοκυριά και εταιρίες, αφού οι επιδοτήσεις περνάνε σαν προσαυξήσεις στους λογαριασμούς ρεύματος.   Η λιανική τιμή του ρεύματος ακριβαίνει, αλλά η χοντρική τιμή πέφτει, όταν πρόσκαιρα, τυχαία και μεταβλητά, το συμβατικό ρεύμα εκτοπίζεται από το ρεύμα από ΑΠΕ.  Αυτό κάνει ασύμφορη την συμβατική ηλεκτροπαραγωγή. Η Γερμανία γέμισε αιολικά, χωρίς να μπορεί το δίκτυο να τα απορροφήσει. Και παρά την αύξηση στις ΑΠΕ, αυτό που αυξήθηκε ήταν η εξάρτηση από το κάρβουνο, αφού αυτό ηλεκτροδοτεί, ενώ οι ΑΠΕ απλά ...υπάρχουν (και "εξάγονται").

Για κάποιον ανεξήγητο πια, σε μένα λόγο, αντιδρούν οι ...οικολόγοι.  Αδυνατώ να καταλάβω γιατί. Επικαλούνται την σωτηρία του κλίματος, από δήθεν το CO2, όταν όμως έχει βουήξει ο κόσμος από επίσημα δεδομένα ότι οι ΑΠΕ στην Γερμανία δεν έχουν μειώσει κανένα CO2 (δηλαδή, ενώ παρουσιάζουν ονομαστικές ηλεκτροδοτήσεις, δεν εξοικονομούν καύσιμα). Άρα οι οικολόγοι "δουλεύουν" είτε για τους κατασκευαστές ΑΠΕ, είτε για την ...κατάρρευση της Γερμανίας.

Καταλαβαίνω ότι εάν δεν προσέξετε την λεπτομέρεια, σας φαίνεται οξύμωρο να ακριβαίνει η λιανική και να πέφτει η χοντρική. Η λιανική εμπεριέχει τα διάφορα ΕΤΜΕΑΡ (δηλαδή φόρους υπέρ ΑΠΕ).  Όταν φυσάει ή έχει ήλιο, αναγκαστικά μειώνεται η παραγωγή από συμβατικές μονάδες (και αυξάνονται οι απορρίψεις) ώστε να διατηρηθεί η ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης και να μην ...ψηθεί το δίκτυο. Όταν δεν φυσάει και δεν έχει ήλιο, αυξάνεται η συμβατική ηλεκτροπαραγωγή.  Αυτή η αυξομείωση μερικών δεκάδων χιλιάδων μεγαβάτ, ανάλογα με τον αέρα και τον ήλιο, πέρα από την ζημιά που κάνει στις μονάδες, αυξάνει και την κατανάλωση καυσίμου -- όπως ακριβώς ένα αυτοκίνητο καίει περισσότερη βενζίνη σε κίνηση πόλης σε σχέση με κίνηση στον αυτοκινητόδρομο.  Ό,τι κερδίζεται από την έγχυση αιολικού και φ/β ρεύματος, χάνεται από την αύξηση της κατανάλωσης στις αυξομειώσεις.   Όχι, δεν υπάρχουν ούτε μπαταρίες, ούτε τόσα δωρεάν και περισσευούμενα υδροηλεκτρικά για ενδιάμεση αποθήκευση.

Και οι Γερμανοί αποφάσισαν να τα φρενάρουν...  Αφού διπλασίασαν το κόστος του ρεύματος, και την χρήση κάρβουνου για να έχουν ρεύμα. Και οι Δανοί.  Και τι θά έχουν να λένε οι δικοί μας παπαγάλοι...

Οι αρνητικές τιμές χοντρικής στο ρεύμα και το πονηρό μπάχαλο με την Γερμανική ηλεκτροπαραγωγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου