Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2018

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα? Για καμμιά 20ετία ακόμα, μόνο με επιδοτήσεις. Μετά δεν ξέρω...


Το παραπάνω διάγραμμα δείχνει το αριθμό ετήσιων πωλήσεων αυτοκινήτων (περίπου 90 εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως) και λέει ότι οι περισσότερες πωλήσεις είναι στην Κίνα (και δεν είναι ...μυστικό).  http://www.businessinsider.com/2016-was-a-record-breaking-year-for-global-car-sales-and-it-was-almost-entirely-driven-by-china-2017-1.

 Το σημερινό σχόλιο είναι από ένα πρόσφατο άρθρο στους FT ότι πέφτουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ΤΕΣΛΑ στο ...Χονγκ Κονγκ επειδή κόπηκαν, εκεί, οι σχετικές φοροαπαλλαγές, αλλά η είδηση είναι από το καλοκαίρι του 2017:   http://www.businessinsider.com/tesla-sales-stopped-in-hong-kong-tax-break-for-electric-cars-scrapped-2017-7


Η ΤΕΣΛΑ είναι μία Αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία που έγινε λίγο της μόδας (ή μάλλον της χρηματιστηριακής μόδας) και έχει καταφέρει να έχει χρηματιστηριακή αξία (market capitalization, ή η αριθμός μετοχών επί τιμή ανά μετοχή), περίπου όσο η ...General Motors.  Η ΤΕΣΛΑ ακούγεται για για τις μπαταρίες που προσπαθεί να πουλήσει για να μπορέσουν τα φωτοβολταϊκά και τα αιολικά να πάψουν να είναι ασήμαντα και προβληματικά. Σήμερα όμως θα μείνω μόνο στα αυτοκίνητα.

Τα αυτοκίνητα είναι  έκφραση της προσωπικής κινητικότητας. Και σημαντική ...διαπλοκή.  Αυτοί που παράγουν και πουλάνε πετρέλαιο αλλά και αυτοί που ανησυχούν για την τιμή ή για το πάνε τα λεφτά από τα πετρέλαια (και ίσως ενδιαφέρονται να κρατιέται χαμηλά η τιμή τους) ενδιαφέρονται πολύ για τα αυτοκίνητα. Το διάγραμμα αριστερά, από εδώ,  δείχνει ότι σήμερα το πετρέλαιο (σαν πηγή συνολικής ενέργειας)  είναι και προβλέπεται κυρίως στις μεταφορές (και δευτερευόντως στην βιομηχανία και σχεδόν καθόλου στη ηλεκτροδότηση).

Από την αρχή του αυτοκινήτου ο κόσμος θέλει μεγαλύτερα, ισχυρότερα, ταχύτερα αυτοκίνητα (που όμως μπορούσαν να τα έχουν βασικά οι πιο ...πλούσιοι. Από το 1973 και, για άλλους λόγους, από κάπου μεταξύ 1990 και 2000, άρχισε να δίνεται έμφαση  σε πιο αποτελεσματικά αυτοκίνητα, σε αυτοκίνητα που χρειάζονται λιγότερο πετρέλαιο ή και καθόλου πετρέλαιο.  Τα αυτοκίνητα της ΤΕΣΛΑ είναι σε αυτήν την τάση. Μην μπερδέψετε ωστόσο το καύσιμο με την πηγή ενέργειας. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πχ απλά παίρνει ενέργεια από κάποιο άλλο καύσιμο (και μόνο εάν είστε αφελής από το ...αιολικό δυναμικό).

Και μην ορκίζεστε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποκλειστικά με μπαταρίες είναι το μέλλον. Τουλάχιστον όχι με τις σημερινές τεχνολογίες για μπαταρίες. Η πρακτική και οικονομική αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας είναι κάτι σαν άπιαστο όνειρο, και η αποθήκευση και σε μικρό χώρο κάτι στα όρια της επιστημονικής φαντασίας. Ωστόσο, αν είστε αφελής (οι περισσότεροι είμαστε) σίγουρα τσιμπάτε σε γραφήματα στα οποία ειδικεύονται ΟΛΟΙ οι πρασινίζοντες παπαγάλοι:  Εκθετικά αυξανόμενα τα πάντα, από εγκατεστημένα αιολικά μέχρι ηλεκτρικά αυτοκίνητα:

Από εδώ.  Εντυπωσιακό? Πολύ. Μέχρι να προσέξετε ότι το 2016 δείχνει 774.000 οχήματα σε σύνολο (από το αρχικό γράφημα) 90.000.000 αυτοκινήτων και Κύριος οίδε αν δεν μετράνε και τα αυτοκινητάκια στα αεροδρόμια. Κι αν θέλετε να εντυπωσιάσετε ακόμα περισσότερο τους χαζούς, έχει και πιο εντυπωσιακά:

Δεν βάζω καν την πηγή... Προσέξτε τι έκαναν εδώ:  Cumulative electric vehicle sales. Σωρευτικές πωλήσεις αυτοκινήτων. Το κάνει ακόμα πιο εντυπωσιακό -- σε ηλίθιους.

Αλλά κάπως έτσι διαφημίζονται οι ...φούσκες, και έτσι είναι και οι διαφημίσεις των ΑΠΕ.

Στην Ελλάδα δεν έχω ιδέα εάν έχουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αν οι Γερμανοί μυριστούν ότι έχουμε περισσευούμενα λεφτά, κι αν τους συμφέρουν περισσότερο να μάς τα παίρνουν με ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντί για αιολικά (ή, της φρίκης, μαζί με αιολικά, θα το κάνουν). Μπορεί στον Άγιο Ευστράτιο να μάς βάλουν πολλές ΑΠΕ, συν πολλές μπαταρίες, συν να βάλουν και ηλεκτρικά ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα. Έχω δει κάτι βενζινάδικα να διαφημίζουν φόρτωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και έχω ακούσει για κόσμο με κάποια οικονομική άνεση να παίρνει υβριδικά είτε επειδή δεν τα πιάνει ο Δακτύλιος, είτε επειδή δεν έχουν τέλη κυκλοφορίας.  Και, όπως και το Χονγκ Κονγκ και οπουδήποτε με αρκετές επιδοτήσεις κάνεις τα πάντα. Μέχρι και αιολικά στον Κάβο Ντόρο.


Αν πάντως ψάχνετε για αυτοκίνητο, μην βιαστείτε. Αν περιμένετε μέχρι το 2040, ίσως θα υπάρχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε κάποιο μη ασήμαντο ποσοστό για να τα σκεφτείτε σαν ενδεχόμενο. Μέχρι το 2040 έχουμε άλλα 22 χρόνια... Το παραπάνω γράφημα είναι από την περυσινή παρουσίαση της ExxonMobil.  Από φέτος θα μιλάνε για το ...Κλίμα. Πάνε κι αυτοί.

Και αν, εν τω, μεταξύ θέλετε να μειώσετε την κατανάλωση της βενζίνης ή του πετρελαίου, οδηγώντας με 90 χλμ/ώρα αντί για 140, άνετα κάνετε εξοικονόμηση 20% ιδίως αν έχετε και μαλακό ...πόδι.

3 σχόλια:

  1. η απατεώνισσα κόρη των απατεώνων σε νέο επεισόδιο
    https://www.youtube.com/watch?v=0BpyKYDwgzI

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το μεγαλύτερο πρόβλημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκτός της περιορισμένης αυτονομίας είναι ο χρόνος φόρτισης (πάνω από 8 ώρες) και η τωρινή τεχνολογία των μπαταριών (λιθίου) έχει φθάσει τα όρια της και δεν περπατάει άλλο. Αν δεν εφευρεθεί κάποια εντελώς νέα τεχνολογία (που επειδή είναι καθαρά θέμα πρωτογενούς έρευνας και όχι engineering οπότε δεν γίνεται κατά παραγγελία) δεν θα υπάρχει περεταίρω εξέλιξη. Και αύριο το πρωί να βρεθεί μια τέτοια τεχνολογία (από πρωτογενή έρευνα πάντα) θέλει αρκετά χρόνια μέχρι να γίνει ώριμο προϊόν (3 με 5), οπότε mainstream ηλεκτρικά αυτοκίνητα γιοκ για τα επόμενα 10 χρόνια.
    Το επόμενο βήμα της εξέλιξης των αυτοκινήτων μετά τους κινητήρες υγρών καυσίμων (πετρελαίου - βενζίνης) που δυστυχώς ρυπαίνουν θα ήταν το φυσικό αέριο LNG (Liquid Natural Gas), αλλά δυστυχώς αυτό το έχει ο ... Πούτιν οπότε το μποϋκοτάρουν. Μιλάμε για πεντακάθαρη καύση με 10 - 15% μεγαλύτερη απόδοση από την βενζίνη και πολύ πιο φθηνό.
    Εγώ έχω μετατρέψει το αυτοκίνητο μου σε αεριοκίνητο αλλά με LPG (Liquid Petroleum Gas) το οποίο μας το ... επιτρέπουν οι Αμερικάνοι γιατί είναι παράγωγο του πετρελαίου, αλλά είναι πιο χαμηλής απόδοσης από την βενζίνη (85 - 90%) και αρκετά ακριβότερο από το LNG, παρόλα αυτά η οικονομία είναι μεγάλη (γύρω στο 30 - 35% σε σχέση με τη βενζίνη).
    Επέλεξα LPG γιατί μπορώ να βρω καύσιμο (πλέον πολλά πρατήρια έχουν υγραέριο) ενώ LNG κανένα
    Γιαί άραγε; (τι κάνει νιάου - νιάου στα κεραμίδια;)











    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. http://www.smalldeadanimals.com/2018/02/we-dont-need-no-677.html
    ή
    https://twitter.com/BjornLomborg/status/960139947243134976

    ΑπάντησηΔιαγραφή