Δευτέρα 10 Μαΐου 2010

Τα δάνεια θα επιτείνουν απλώς την αγωνία πριν από τον θάνατο


Χρεοκοπίες, διασώσεις και αναδιαρθρώσεις σε καιρό παρακμής

Πανηγυρίζουμε. Ίσως πανηγυρίζουμε που οι Ευρωπαίοι συμφώνησαν σε κάτι που περιλαμβάνει λεφτά. Περίπου €1 τρις. Εγώ, δεν πανηγυρίζω ωστόσο, γιατί η «σωτηρία» είναι, για την ώρα ενδιάμεση χρηματοδότηση ώστε να μην πληρώσουμε επιτόκια αγοράς (…κερδοσκόπων) και να κάνουμε κάτι για τα δημοσιονομικά μας. Ο κόσμος μπορεί να πανηγυρίζει που ο ουρανός δεν έπεσε, και εμείς που δεν έπεσε αυτό τον μήνα Μάιο.

Η Ελλάδα, χρωστάει πολύ περισσότερα από ότι χρωστούσε η Αργεντινή, και σαν αριθμό, και σαν ποσοστό στο ΑΕΠ, είναι μάλλον λιγότερο παραγωγική, ανταγωνιστική, και αυτάρκης σε βασικά από ότι ήταν η Αργεντινή – και φως για απεξάρτηση από τις ελεημοσύνες και τις επιδοτήσεις δεν βλέπω, ούτε εγώ, ούτε οι κακές αγορές. Είμαστε ΒΒ+ και άσχετα τι μας λένε, αυτό είναι κομψός τρόπος να πούνε “D” για default. Το χαμηλότοκο δάνειο που θα πάρουμε, δεν είναι παρά άλλη μία, ακόμα, επιδότηση, και απλά παρατείνει την αγωνία, λυπάμαι που το λέω, προς το πιθανό μας άδοξο τέλος. Και αυτό γιατί τα νούμερα είναι αδυσώπητα.

Κατ’ αρχάς, δεν ξέρω αν θα δούμε αυστηρές δημοσιονομικές μειώσεις. Κι αν τις δούμε, αν θα γίνουμε πιο παραγωγικοί και ανταγωνιστικοί… Και αν γίνουν, τώρα είναι αργά για ανάκτηση αξιοπιστίας. Έπρεπε τον Οκτώβριο. Και θα υπάρξουν τα περίπου €120-150 δις, επιδοτούμενο χρήμα, σημερινά ευρώ που θα χρειαστούν στην τριετία; Και αυτή η αναχρηματοδότηση, θα μειώσει το απόλυτο νούμερο του χρέους; Και πες ότι έχει πατριωτικό τρόπο ο Παπακωνσταντίνου να φορολογήσει τους έχοντες. Πόσους θα φορολογήσει; Πόσο; Θα μαζέψει, π.χ. €50.000 μέσο όρο από 250.000 άτομα σε 1-3 χρόνια; €12,5 δις. Σιγά τα αυγά. Και άλλα τόσα πρόσθετη φορολογία εχόντων; €25 δις. Και πες ότι αυτό φτάνει για να ξανακερδίσει την εντελώς χαμένη αξιοπιστία από την αγορά, πιστεύει ότι θα υπάρξει οικονομία ή επενδύσεις με τέτοιο ξεζούμισμα; Ή θα αναπτύξει την οικονομία όταν το φτηνό φυσικό αέριο που εισάγει τώρα, ανέβει 20 ή 40% με το πρώτο δείγμα διεθνούς ανάκαμψης; Ή αν απολύσει 250.000 α λα Ρουμανία, αυτοί θα γίνουν κάτι πιο παραγωγικό από αυτό που θα ήταν αν δεν είχε υπάρξει ο Αντρέας Π.;

Αυτό που φοβάμαι, είναι ότι άσχετα με τον θρίαμβο της υπαγωγής μας στο ΔΝΤ και τον θρίαμβο ότι μπόρεσαν οι Ευρωπαίοι να βρουν μια κοινή γραμμή και 1 τρις ευρώ υπέρ σταθερότητος του νομίσματος και της Ένωσης, πιστεύω ότι, όπως και σε εταιρίες του ιδιωτικού τομέα, εθελοτυφλούμε, ή μάλλον δεν τολμούμε να εκστομίσουμε την αλήθεια: Η ενδιάμεση χρηματοδότηση είναι σχήμα προστασίας του Ευρωπαϊκού και κατ’ επέκταση του διεθνούς τραπεζικού συστήματος, που και αυτό εθελοτυφλεί: Έχει χάσει λεφτά. Και θα χάσει και άλλα. Και ας μου πούνε εμένα τι πιστοποιητικό θα εκδώσουν οι ελεγκτικές εταιρίες για την αξία των χαρτοφυλακίων που έχουν ελληνικά ομόλογα στο τέλος του 2010. Και αν πράγματι λειτουργούμε με το full faith and credit των Μεγάλων Δυνάμεων, οι ορκωτοί ίσως δεν θα έχουν πρόβλημα, αλλά οι Μεγάλες Δυνάμεις προστατεύουν τα δικά τους μαγαζάκια, όχι το δικό μας.

Φυσικά και η τωρινή έκβαση είναι καλύτερη από την άμεση καταστροφή. Αλλά τεχνητό μου φαίνεται αυτό το δίλημμα. Κάτι λείπει από τις εναλλακτικές λύσεις, και αυτό το κάτι είναι η «ρύθμιση». Κατά την γνώμη μου θα ήταν η ιδανική λύση, επειδή στην διαπραγμάτευσή της θα έμπαινε, πακέτο, και η δημοσιονομική ρύθμιση. Ρυθμίσεις γίνονται κάθε μέρα, μεγάλες και μικρές. Επιμηκύνεις τους χρόνους αποπληρωμής, ρυθμίζεις το επιτόκιο (αυτό, εν μέρει, το κάναμε ήδη!). Που κολλάει εδώ; Η ευκολία με την οποία Γερμανός αξιωματούχος πρότεινε, σαν αναπόφευκτη λύση, την μερική διαγραφή από τις πιστώτριες τράπεζες, με έκανε να χαχανίσω: Για δες, είπα, θα πληρώσουν πιο πολλά οι Γάλλοι, και πράγματι είμαστε μια κουτσουλιά σαν απόλυτα νούμερα, ή, για την ακρίβεια, σαν η απαραίτητη διαγραφή του 10, 20 ή 30% του υπολοίπου. Με δεδομένη την διακομματική απόρριψη της «ρύθμισης», η εξήγηση είναι μάλλον στις …Ελληνικές τράπεζες.

Δεν έχουν μόνο οι Γάλλοι και οι Γερμανοί ελληνικά χαρτιά, έχουν και οι Ελληνικές τράπεζες, €40 ή 50 δις. Κάποτε, τα ελληνικά ομόλογα ήταν ο αέρας που ανέπνεαν. Τώρα δεν μπορούν να αντέξουν διαγραφή €5 ή 10 δις. Ακόμα κι αν μηδενιστούν μία η δύο ή/και απορροφηθούν από τις άλλες. Εκτός εάν το ΔΝΤ αναλάβει την σωτηρία τους, κάτι που θα αλλάξει την δομή της …διαπλοκής. Όπως και με το πακέτο των 28 δις, που «βρίζαμε» τον Αλογοσκούφη (ή ήταν ο Παπαθανασίου;) έτσι και με την «σωτηρία» της Ελλάδος: Οι Ελληνικές τράπεζες.

Για το αν η πορεία που ακολουθούμε είναι η ενδεδειγμένη, θα δείξει το μέλλον. Δεν είμαι κατά των Ελληνικών τραπεζών, αν κάποια χάσει τον έλεγχο θα έχει τραγικές συνέπειες για την οικονομία και ίσως και την ναυτιλία. Με την δημοσιονομική ολιγωρία έχω πρόβλημα. 7 μήνες, ή 2,5 χρόνια χαμένα. Και με το θέατρο.

τ. Felix Rohatyn

ΥΓ, το ξαναλέω, για να μην υπάρχει παρεξήγηση, ότι είμαι «τύπου» και όχι ο πραγματικός, που είναι πολύ πιο αξιόλογος από εμένα.

Το άρθρο αυτό εμφανίστηκε στο antinews, στις 10/5/2010.  Έχω χάσει λογαριασμό με όλους τους αρχαιοπτέρυγες, αλλά ο τ. Felix Rohatyn πρέπει να είναι ένας από αυτούς. Η φωτό έχει τον πραγματικό, τιμής ένεκεν.




73 σχόλια στο Τα δάνεια θα επιτείνουν απλώς την αγωνία πριν από τον θάνατο

  1. Επώνυμος είπε:


    Κι εσύ καλός είσαι όμως, κι ας μην είσαι ο πραγματικός. Πολύ καλή ανάρτηση, νομίζω κι εγώ ότι έτσι είναι τα πράγματα. Το “μάλλον” είναι πραγματικότητα, σε σχέση με την αναδιάρθρωση και τις ελληνικές τράπεζες.
    Ζούμε όμως ένα πολυ παράξενο φαινόμενο. Η χρεωκοπία, αν έρθει, θα έρθει τώρα πια από τον ιδιωτικό τομέα. Το ελληνικό κράτος, για να επιβιώσει οικονομικά, σκοτώνει οικονομικά τους Έλληνες. Φτάνει έτσι στην έσχατη απόταξη του σκοπού και του ρόλου του, που ήταν να υπάρχει υπέρ του Ελληνισμού και όχι εναντίον του. Άυτό θα οδηγήσει και στην απόλυτη αδυναμία του ελληνικού κράτους να επιβιώσει οικονομικά, διότι, όσο και αν δεν του αρέσει, το ελληνικό κράτος ΖΕΙ από τους Έλληνες. Αν δεν ζήσουν οικονομικά οι Έλληνες, πάει και το ελληνικό κράτος.
    Όπως λέω πάντα, ο Θεός βοηθός…

    • Στέλιος Χ. είπε:


      Η οικονομία ενός κράτους, είναι σαν μία . . . αγελάδα.
      Αν την ταΐσεις καλά, την ποτίσεις και την περιποιηθείς, θα σου βγάζει δύο φορές την ημέρα, άφθονο γάλα.
      Αν δεν την ταΐζεις, δεν την ποτίζεις και δεν την περιποιέσαι και ταυτόχρονα, την αρμέγεις τέσσερις – πέντε φορές την ημέρα, σε κάποια στιγμή, θα αρμέξεις αίμα και η αγελάδα θα πεθάνει.
      Στην θέση της αγελάδας, βάλτε την επιχειρηματικότητα και τους εργαζόμενους, στην θέση του ταΐσματος και του ποτίσματος, βάλτε τις επενδύσεις, τα κίνητρα και τις αμοιβές των εργαζομένων. Βάλτε στην θέση του αρμέγματος, την φορολογία, τις έκτακτες εισφορές, την συνεχή αφαίμαξη των περιουσιακών στοιχείων.

    • τ. Felix Rohatyn είπε:


      the crowding out effect σε μεγάλη κλίμακα

    • maestros είπε:


      ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΧΡΕΟΣ
      Συνέντευξη του Γιάννη Βαρουφάκη στον Παύλο Κλαυδιανό (από την “Εποχή” αυτής της Κυριακής)
      * Ο Γιάννης Βαρουφάκης διδάσκει Οικονομική Θεωρία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και είναι ένας από τους συμβούλους του Γ. Παπανδρέου.
      http://aliartos-city.blogspot.com/2010/05/blog-post_12.html

  2. tzager είπε:


    Οι Ευρωπαίοι συμφώνησαν σ’ένα γιγαντιαίο πακέτο στήριξης του ευρώ κατά κύριο λόγο και αυτό είναι ενθαρυντικό.
    Το θέμα είναι ο,τι το πρόγραμμα αυτό ήδη εφαρμόζεται στην περίπτωση της Ελλάδας και από την έκβασή του θα κριθεί αν όντως με αυτές τις ρυθμίσεις και τα μέτρα μπορεί να σωθεί ένα κράτος- μέλος ή όχι. Και αν κατ’επέκταση μπορεί να αντισταθεί το ευρώ και η ευρωζώνη στις επιθέσεις των αγορών ή αν οι εξελίξεις θα είναι δραματικές για την ίδια την νομισματική ένωση.
    Ήδωμεν…

    • Επώνυμος είπε:


      Χαρά που θα κάνετε στην πρεσβεία αν καταρρεύσει η νομισματική ένωση… Σα να σας βλέπω κιόλας. Άξιος πολίτης της χώρας σας ο ΓΑΠ… Να του δώσετε και παράσημο, όταν ολοκληρώσει την αποστολή του.

      • tzager είπε:


        Επώνυμε,
        Εσείς στη πρεσβεία του Ουζμπεκιστάν ζορίζεστε από τη κρίση και δεν έχετε πρόνοια ούτε για τη χορήγηση της φαρμακευτικής αγωγής σας..;
        Κρίμα!

  3. ΓΙΩΡΓΟΣ είπε:


    ΦΑΚΤΟΡΑ με σκωτώνεις και τα φρούδα λόγια του ΓΑΠ περί αναστάσεως της ΕΛΛΑΔΟΣ ,δηλαδή η χρεοκωπία είναι μονόδρομος;

  4. lewnidas είπε:


    o ορος ελεγχομενη πτωχευση rings a bell. αυτος ο μηχανισμος που φτοιαχνουν δεν ειναι τπτ παραπανω απο το διχτη προστασιας οταν θα σκασουμε.

    • Επώνυμος είπε:


      Όχι, τώρα είμαστε στο δίχτυ προστασίας ήδη. Αν πέσουμε κι από αυτό, τότε δεν έχει μετά τίποτα.

  5. Επώνυμος είπε:


    Και κάτι ακόμη. Αισθάνομαι αυτή τη στιγμή ότι το πράγμα με την ελληνική οικονομία μπορεί και να λειτουργήσει και να μην χρεωκοπήσουμε. Το έχω αισθανθεί κι άλλες φορές αυτό, ειδικά όταν ελήφθησαν τα μέτρα της 3ης Μαρτίου. Όμως κάθε φορά ο ΓΑΠ έκανε κάτι που διέλυε τα πάντα. Θα το επαναλάβει άραγε και τώρα; Για να πω την αλήθεια, το ένστικτό μου εδώ με αφήνει μετέωρο. Δεν ξέρω. Τις προηγούμενες φορές έλεγα στον εαυτό μου “να δεις που κάτι θα κάνει και θα τα διαλύσει όλα”. Τώρα δεν το λέω έτσι, το λέω στον εαυτό μου ερωτηματικό. Άραγε θα κάνει πάλι κάτι και θα τα διαλύσει όλα ή τώρα που τα κατάφερε και μας υποδούλωσε στο ΔΝΤ θα μπορέσει να πάει ανενόχλητος για κανό;
    Κάπου διάβαζα στα Νέα την όχι εύκολα αποκρυπτόμενη γκρίνια, για το ότι το πρωθυπουργικό κανό βλέπει εδώ και βδομάδες τον ουρανό, πάνω στη σχάρα του Lexus. Τον καημενούλη… Όσο σκέφτομαι το playstation που υποτίθεται ότι έπαιζε ο Καραμανλής (κάτι που ποτέ δεν αποδείχθηκε), μου έρχεται να ξεράσω.
    ΔΝΤ, ξε-ΔΝΤ, η ελληνική κυβέρνηση θα εξακολουθήσει να έχει ένα σωρό αρμοδιότητες, τις περισσότερες. Το πιθανότερο είναι να τα διαλύσει πάλι όλα ο ιδεοληπτικός.

    • tzager είπε:


      Τώρα κατάλαβες ο,τι η σκέψη σου είναι μετέωρη..; Πολύ νωρίς..!

    • τ. Felix Rohatyn είπε:


      Πράγματι αυτό δείχνει να κάνει ο ΓΑΠ. Αν δεν ήταν η χρεοκοπία της χώρας να παίζεται, θα έλεγα ότι κάνει παιχνίδι με ομόλογα και μετοχές. Ή φτιάχνει κλίμα για να βρίσκουν παράθυρα ευκαιρίας (windows of opportunity τα λέμε στο Νιου Γιορκ) για να πουλάνε χαρτάκια οι φίλοι του. Τουλάχιστον ένας “Έλληνας”.

      • Προφήτης είπε:


        Δεν έχω μάρτυρες που θα έλθουν στη δίκη για συκοφαντική δυσφήμιση για να βγω να πω ανοιχτά αυτό που πιστεύω :
        ο ΓΑΠ κάνει από την αρχή προσωπικό παιγνίδι με προμήθεια επί των τόκων.
        Αν, αγαπητέ τ. Felix Rohatyn, με τη μεσολάβησή σου λάβω π.χ. επιχειρηματικό ή στεγαστικό δάνειο εισπράττεις από την τράπεζα, ανάλογα με τη συμφωνία, 1-2,5% προμήθεια επί του ποσού του δανείου.
        Αν κάποιος “μεσολαβεί” να λαμβάνονται ΤΕΡΑΣΤΙΑ ποσά με επιτόκιο 6-7% αντί 2% πόσο παίρνει;

      • τ. Felix Rohatyn είπε:


        Δεν το ξέρω αυτό, δηαδή αν ο ίδος τα πιάνει. Ωστόσο είναι ΠΟΛΛΑ και εύκολα λεφτά για πολλούς τους περιβάλλοντος.
        Να μιά πρόκληση για τον κύριο Παπακωνσταντίνου: Ποιοί έχουν αγοράσει και ποιοί έχουν πουλήσει ομόλογα από τον Νοεμβριο και μετά. Στοιχηματίζω 1 ευρώ ότι έχει μεγαλομετόχους ελληνικών τραπεζών, και δευτερευόντως “περιβάλλον”. Ωστόσο δεν θα φαίνεται εύκολα το όνομα, δεν θα παέι ο κ. Χ να πάρει στο 800 bp και να πουλήσει στο 600, άλλος το κάνει. Private banking.

      • τ. Felix Rohatyn είπε:


        Και βασικά από μερικά επίπεδα και πάνω το private είναι εξαιρετικά private, ο κύκλος των insiders, οι πιο καλοί και ισχυροί πελάτες. Αυτοί πουλάνε ή αγοράζουν πρώτοι, και όταν χορτάσουν, οι επόμενοι και μετά οι επόμενοι, και μετά αυτοί που ακούμε και διαβάζουμε εμείς… Κάτι σαν τα δικαιώματα του αφεντικού στην πρώτη νύχτα γάμου. Ή σαν κυριλε insider trading, χαχαχαχαχα!

      • Προφήτης είπε:


        Ούτε αποδείξεις θα βρεις/βρω ούτε έχει ποτέ διενεργήσει ο ίδιος συναλλαγή.
        Δεν υπάρχει ανάγκη να το κάνει.
        Ο Ανδρέας, ήταν γνωστό, δεν είχε καμμία αίσθηση του χρήματος. Αν τον ρωτούσες π.χ. πόσο κάνει ένα πακέτο τσιγάρα ή πόσο ένα κιλό κρέας μπορούσε να σου πει, με σημερινές τιμές, 300 € !
        Γιατί; Δεν πλήρωνε ΠΟΤΕ και ΠΟΥΘΕΝΑ επί 40 χρόνια.

  6. Nktras είπε:


    Η επερχόμενη ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉ Κρίση είναι φυσικό φαινόμενο, σαν το τσουνάμι..ΔΕΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΊΖΕΤΑΙ!

    • τ. Felix Rohatyn είπε:


      Δεν έχεις άδικο σε αυτό… Απλά, δεν έχει ξαναγίνει τόσο πολλή συντονισμένη μαζική ρευστότητα στο σύστημα.

  7. otinanai είπε:


    Βρε φελιξ το βλέπεις πολύ λογιστικά το πρόβλημα. Πρέπει να ξέρεις οτι η λύση είναι αναπτυξιακή (μεσω πληθωρισμού) και δε κρύβεται πλέον στη μείωση των δαπανών και στους απόλυτους αριθμούς που παρουσιάζεις. Δεν είδες πόσο ωραία το έκανε ο θείος Μπέν και τώρα ξαναμπήκε σε αναπτυξιακλη πορεία η ΗΠΑ.
    Όσο για τις τράπεζες και οτι θα χάσουν λεφτά μη σκοτίζεσαι, δε θα τις πειράξει κανεις. Το συμβάν τις Πεμπτης ειναι προς γνώση και συμμόρφωση.

    • τ. Felix Rohatyn είπε:


      Εεεε… αν καιν δεν διαφωνώ ότι η αυστηρή μονεταριστική πολιτική είναι περιοριστική, και το money supply πρέπει να αρκεί για τον υπάρχοντα πλούτο, εδώ νομίζω ότι ή θα δανειστούν οι Ευρωπαίοι περίπου 1 τρις, ή θα το τυπώσουν. Αν η Ευρώπη παράγει ή παράξει πλούτο, κάτι γίνεται. Κατά πόσον θα παράξει η Ελλάδα πλούτο, τι να πω; Συγκριτικά πλεονεκτήματα είναι αυτά.
      Κρίμα που δεν θα πειραχτούν οι τράπεζες, δεν επιθυμώ την …διάλυσή τους, αλλά είναι ένα πανίσχυρο καρτέλ που ζει από τον αυτοπροστατευτισμό του. Για ποιόν νομίζεις δουλεύει ο εκάστοτε Παπακωνσταντίνου. Απλά άλλαξε το Νο 1 αφεντικό από την εποχή Σημίτη.

  8. xm είπε:


    εχει συνεντευξη ο παπακ αυτη την ωρα – ε να δεις που κατι θα πει για να παρουν την ανηφορα αυριο τα spreads!

  9. BlueSky είπε:


    Αναδημοσιεύω τις ανησυχίες κάποιου έλληνα συμπατριώτη στο τροκτικό. Πιστεύω ότι μας καλύπτουν απόλυτα. Το νου σας έλληνες, ο Jeffrey περιμένει τον ερντογάν:
    “Τους κλέφτες και τους δολοφόνους πολλοί τους συγχώρεσαν, τους προδότες κανείς! Τα πτώματα των ηρώων των Ιμίων και της Μικρασιατικής καταστροφής είναι ακομα στο Αιγαίο και ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ διαπραγματεύονται το πετρέλαιο ΜΑΣ με τους Τούρκους. Μας ρίξανε στο ΔΝΤ…
    έτσι ώστε όλα τα λεφτά απο τα πετρέλαια να πάνε μόνο σε αυτούς και στούς φίλους μας τους Τούρκους. Το σχέδιο με την ελληνοποίηση των λαθρομεταναστών σε συνδιασμό με το οικονομικά ασύμφορο (4 με 5 δις) σχέδιο Καλλικράτης, θα κατασκευάσουν μειονότητες αυτόνομες με κίνδυνο την απόσχιση ολόκληρων τμημάτων ελληνικών εδαφών στον βορρά και την ανατολή. Οι άλλοι προδότες οι δημοσιογράφοι μονο για τους μισθούς λένε, για το ΑΙΓΑΙΟ ΤΙΠΟΤΑ. Κάποιος φίλος μου από το εξωτερικό με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι τα ξένα ΜΜΕ,άκουσον άκουσον, λένε ότι οι Έλληνες έφτασαν ως εδώ γιατί δεν ‘ηθελαν να πληρώνουν φόρους και μάλλον θα πουλήσουν 3 ΝΗΣΙΑ!!! για να ορθοποδήσουν. Λοιπόν, οικονομικά ξοφλήσαμε, εθνικά ξοφλήσαμε, πάει η Ελλάδα μας φαγώθηκε όπως πάντα εκ των έσω. Χορέψτε προδότες όσο προλαβαίνετε γιατί θα σας πάρουμε μαζί μας με μόνη τη διαφορά οτι εμείς θα πάμε εκεί που πάνε οι ήρωες, στον σταυρό, ενώ εσείς εκεί που πήγε ο ΙΟΥΔΑΣ, στην κρεμάλα.”

  10. Aggelos είπε:


    ειδα την μπακογιαννη στον χατζηνικολαου και Ξινισε τα μουτρα η μπακογιαννη με το σχεδιο βοηθειας της ευρωπης των 60δις,λεγοντας οτι δεν ειναι συννομο με τις συνθηκες και ισως να μην ισχυσει και κατι τετοια..
    φανηκε πσο αμερικανοδουλη ειναι και οχι υπερ της ευρωπης..ο σαμαρας αποδειχτκε ο πιο ευρωπαιστης..
    και μου αρεσει που τον ελεγε η ντορα προεκλογικα ευρωσκεπτικιστη
    παει πια..πεσανε οι μασκες..

  11. skeptiki είπε:


    Συγνώμη άσχετο αλλά επειδή δεν καταλαβαίνω θα μας τρελάνουν ?
    
    Έκδοση ευρωομολόγων αντί ΔΝΤ για Σκόπια
    http://www.theinsider.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=3565:eurobond-issue-rather-than-imf-skopje&catid=52:world&Itemid=79

  12. O Chazos tou Choriou είπε:


    To sistima tha afissei alovito tis Trapezes gia ena mono -prosfato- istoriko logo.
    I chreokopia tis Lehman Brothers itan katahra proïon PROSSOPIKIS KONTRAS KAI EMPATHEIAS me tin Goldman Sachs tis opoias proin diefthintes echoun ta kalytera posta stis diethneis chrimatagores…
    Den ypologizan omos ton xenodocho (en ti prokeimeno to domino pou prokalesse i katerefsi) oute, kai tin sofi parimoia, oti i Ekdikissi einai piato pou trogetai kryo !
    Ex’ou kai oi diafores-stadiakes-apokalypseis gia tin Goldman Sachs ! Kai pou’sai akoma….ti tha doun ta matia mas…
    I Alithia einai apli; oi perispoudastes analyseis einai 80% proïon agnoias kai elleipsis oramatos…
    I Ellada eprepe – once more pou leei o G.A.P.-na dethei se ena arma,opos tis to eichan xekatharissei !!!
    Andi-kata tin apopsi mou na paei me Kina,Vrazilia (pou tis to proteinan) protimisse USA….
    Eidomen…

  13. gaetano είπε:


    FELIX ROHATYN
    ΑΡΑ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ?
    ΕΥΘΑΝΑΣΙΑ ?
    ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ?

  14. Dubai Expatriate είπε:


    Ο Γιωργάκης ανέλαβε μια πρακτόρικη ξεκάθαρα αποστολή εναντίον της χώρας και της ΕΕ και απέτυχε παταγωδώς…λόγω βλακείας.
    Είναι πιθανόν να μη καταλάβαινε και τι έκανε όλη αυτή την περίοδο.
    Αυτόν είχαν, αυτόν έβαλαν, τι να κάνουμε. Ωσαύτως και η Ντόρα.
    Οι “μηχανισμοί” και τα “συγκροτήματα” τρέμουν ατές τις ημέρες στην Αθήνα και όσοι είστε παρατηρητικοί θα έχετε διαπιστώσει μια “ηχηρά σιωπή” από αυτούς που λογικά θα έπρεπε να ήταν χαρούμενοι.
    Για να κλείσω αφήνοντας μια “νότα αισιοδοξίας”…είστε σίγουροι ότι θα ολοκληρωθεί η προδοτική συμφωνία του Γιωργάκη με το ΔΝΤ?
    Εάν δηλαδή του προταθεί κάτι άλλο από την ΕΕ με την προτροπή “Take or live it” τι θα κάνει τότε?
    Θα δηλώσει στον Ελληνικό λαό ότι προτιμά να τον καταστρεψει αρνούμενος ή θα παρακούσει τους εντολείς του?
    ότι και εάν κάνει είναι τελειωμένος και ήδη ετοιμάζονται τόσο οι αντικαταστάτες αυτού όσο και της Ντορίτας.
    Αυτό που έγινε εχθές στην ΕΕ, είχε προετοιμαστεί από τα τέλη Μαρτίου και από ότι φαίνεται είχε αρνηθεί να συμμετάσχει ο Γιωργάκης. Υπολογίζω ότι θα του δοθεί μια δεύτερη ευκαιρία μέχρι το τέλος Ιουνίου και περί της 26-29…μετά εάν αρνηθεί και πάλι θα φύγει με πολύ τρέξιμο από την “Ηπειρωτική Ευρώπη”.
    Από το τέλος του 2009, είχα επισημάνει το τελειωτικό σχέδιο Γιωργάκη για ΔΝΤ. Τώρα τελείωνει το σόου για αυτόν και μαζί με αυτόν θα ψάλουμε και το “Ρεκβιέμ” για το ΠΑΣΟΚ.
    Συγχαρητήρια επίσης και στο Κύριο Δρούτσα για την αναβαθμισή του….την επερχόμενη εννοώ.

    • Κεραυνός είπε:


      Το χειρότερο είναι οτι ξεπερνάει ακόμα και το ΔΝΤ, βάζει μέτρα κάνει περικοπές, μειώσεις, αυξήσεις τιμών προιόντων χωρίς κάν να του το ζητάνε.
      Μέχρι και στις τιμές των διοδίων έκανε αυξήσεις έχει καμιά σχέση το ΔΝΤ με αυτό; Δέν νομίζω.

    • Προφήτης είπε:


      Και αυτό http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2010/05/07/AR2010050703436.html
      Πάλι η Carmen M. Reinhart
      Γενικά οι Αμερικάνοι παίζουν τρελλά την κατάρρευση του €.
      Για ευνόητους λόγους, μένουν ξανά μόνοι με το μόνο μέσο διεθνών συναλλαγών. Που άμα λάχει βάζουν μπρος την πρέσσα, τυπώνουν πράγμα και αγοράζουν το υπαρκτό πλούτο ΟΛΟΥ του κόσμου με χαρτί – άντε με ύφασμα.
      Το αμέσως επόμενο, σαν στοχοθεσία, αν δεν πιάσει η κατάρρευση του € είναι
      http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1813620
      Ακριβότερο το δολλάριο, χαμηλότερο το αμερικανικό χρέος

    • alone είπε:


      Το παρασκήνιο της Ελληνικής κρίσης
      Του Δημήτρη
      Γιαννακόπουλου
      http://grbloopers.blogspot.com/2010/05/blog-post_09.html
      ……………
      Τότε αποφασίστηκε να εκβιαστεί η γερμανική
      κυβέρνηση, ώστε σύντομα η ΕΕ να περάσει σε μια μορφή οικονομικής διακυβέρνησης, που θα εξανάγκαζε τις
      γερμανικές κυβερνήσεις να συνεργαστούν με τις ΗΠΑ ώστε να υπάρξουν συντονισμένες πιέσεις προς το Πεκίνο,
      είτε προς την κατεύθυνση της ανατίμησης του γουάν, είτε μέσω του περιορισμού των εισαγωγών στην ΕΕ. Το
      τελευταίο θα υποχρέωνε την κυβέρνηση της PRC να στρέψει την παραγωγή της στην εσωτερική της αγορά, να αυξηθεί η
      κατανάλωση, να αυξηθούν οι τιμές και να περάσει η Κίνα στο δυτικό σύστημα, με αποτέλεσμα στο τέλος να
      ανατιμήσει το νόμισμα της και να χάσει τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα σε ολόκληρο τον κόσμο.
      Μέχρι τότε
      τόσο οι Γερμανοί, όσο και οι Γάλλοι προτιμούσαν να διατηρούν αυτόνομες σχέσεις με την Κίνα και προς το παρόν
      δεν είχαν πρόβλημα με τη χαμηλή ισοτιμία του γουάν, ίσα-ίσα την έβλεπαν θετικά στη συγκυρία, στο βαθμό που
      πίεζε την αμερικανική αγορά σε μη ανταγωνιστικά με τις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες προϊόντα.
      Τότε αποφασίστηκε
      να εξαναγκαστούν οι Γερμανοί να αλλάξουν μυαλά, μέσω του πιο αδύνατου κρίκου της ευρωζώνης: την Ελλάδα. Τότε
      ήταν που ήρθαν σε επαφή με Έλληνες πολιτικούς (ελάχιστους αλλά και από τα δύο κόμματα, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) και δυο -
      τρεις άλλους παράγοντες, ώστε η Ελλάδα να κάνει εκλογές αμέσως, να αναλάβει ο Γιώργος Παπανδρέου και τότε να
      ξεκινήσει το παιχνίδι με αμερικανικούς οίκους που είχαν συνεργασθεί με προηγούμενες κυβερνήσεις και ξέρανε
      πρόσωπα και πράγματα και θα μπορούσαν να δυναμιτίσουν τα ελληνικά ομόλογα με αποτέλεσμα να πληγεί σοβαρά η
      ευρωζώνη και φυσικά η Γερμανία (πολιτικά, οικονομικά και γεωπολιτικά).
      Σε εκείνη τη φάση στο παιχνίδι
      μπαίνουν και οι Ρώσοι που θα έβλεπαν θετικά μια economic governance στην ΕΕ, ώστε να πάψουν να διαπραγματεύονται με
      επιμέρους κράτη για τα ενεργειακά. Η Μέρκελ ενημερώνεται από σημαντικό παράγοντα της γερμανικής
      σοσιαλδημοκρατίας για τις προθέσεις των Αμερικανών και ζητεί χρόνο για να δει τι θα κάνει. Χρόνος δεν της
      δίνεται, καθώς ο Έλληνας πρωθυπουργός παίρνει φόρα και δυναμιτίζει το σύστημα με δηλώσεις που νομιμοποιούν
      τους περίφημους οίκους αξιολόγησης να δημιουργήσουν συνθήκες κερδοσκοπίας με τα ελληνικά ομόλογα.
      ……….

      • Sic transit gloria mundi είπε:


        Όλο το παιχνίδι (άν ήταν παιχνίδι και όχι λάθος υπολογισμός) παίχτηκε μέσα στο Γερμανικό CDU και τις οικονομικές δυνάμεις που εκπροσωπεί: Βιομηχανικό κεφάλαιο + παραδοσιακό τραπεζικό σύστημα versus ευρωπαικού προγεφυρώματος των επενδυτικών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.

      • Sic transit gloria mundi είπε:


        Νίκησαν οι φυσικά πρώτοι. Το γιουάν (και το γιέν) παίζει επίσης σημαντικό ρόλο: Η χαμηλή ισοτιμία του παρέχει εύκολη ρευστότητα στα επενδυτικά ιδρύματα (μηχανισμός carry trade), αλλά κάνει ζημιά στο εμπορικό ισοζύγιο Γερμανών, Γάλλων, ΗΠΑ κτλ.
        Το carry trade με γιουάν και γιέν (και ο φθηνός δανεισμός των επενδυτικών ιδρυμάτων από το μηχανισμό του) έχει ελάχιστα προσεχθεί.

      • Sic transit gloria mundi είπε:


        Γίνεται χαμός με το δανεισμό γιέν. Τερατώδης μόχλευση και ρίσκο. Τα βασικά του carry trade:
        h**p://www.investopedia.com/terms/c/currencycarrytrade.asp

  15. ΚΩΣΤΑς Β. είπε:


    Κάποιος με ρώτησε πώς ανατρέπονται το ΔΝΤ (τζογαδόροι,σύχγρονοι τοκογλύφοι,μαυραγορίτες,χρηματιστές) και όσοι το στηρίζουν.Έδωσα ,μερικά ιστορικά παραδείγματα (1821-1945 ΟΧΙ- Μάης 68-πολυτεχνείο-ασφαλιστικό κατά Γιαννίτση κ.ά). Εάν στην προηγούμενη διαδήλωση των 500.000 χιλιάδων ανθρώπων δεν συνέβαινε αυτή η στοχευμένη προβοκατόρικη ενέργεια που στοίχισε τη ζωή άδικα τριών ανθρώπων, θα μπορούσε να μιλήσει κανένας απο την κυβέρνηση;;Οι προβοκατόρικες ενέργειες υπήρχαν(έχω προσωπική άποψη απο τις διαδηλώσεις το 1987-1988) και θα υπάρχουν.Ποιοί είναι σήμερα αυτοί που δεν θέλουν την εξέγερση του κόσμου;;;Ποιοί είναι αυτοί που στηρίζουν το ΔΝΤ;;;Τα όσα δεν μπορεί να πεί η κυβέρνηση ,τα εξεστομίζουν με “θρασύτητα” οι συνεργάτες της ,η ηγεσία του ΛΑΟΣ και η παρέα της Μπακογιάννη.Θα αναρωτιέσαι βέβαια τι κερδίσαμε;;Σού απαντώ.Την επομένη των διαδηλώσεων ,και ύστερα απο την στήριξη όλων των Ευρωπαίων πρός τον “τιμωρούμενο” ελληνικό λαό,ο Όλι Ρέν (αυτός που μας είπε καλό κουράγιο)δήλωνε “σταματήστε το ολοκαύτωμα στη ελλάδα”.Θορυβούμενος μην επεκταθεί η “φασαρία”στην υπόλοιπη “νευρική” Ευρώπη.Το δίλλημα “ΔΝΤ ή χάος” που εντέχνως μας οδήγησαν η κυβέρνηση ,η ηγεσία του ΛΑΟΣ,και η παρέα της Μπακογιαννη,είναι ψευτοδίλλημα.Τα σημερινά διλλήματα σε ένα μοντέλο “ανάπτυξης” που καταρέει μπορεί να είναι: “ΔΝΤ ή σωζόμαστε;” “κεφάλαιο ή πατριωτισμός;” “χώρα με σύνορα ή χωρίς” “με την Ε.Ε των ανθρώπων ή με την Ε.Ε των spread” “φιλελευθερισμός ή κανόνες” και τέλος “αλληλεγγύη ή ανταγωνισμός”

  16. Δευκαλίων Κωνστ. Βατιμπέλλας είπε:


    Παρακαλώ τους σχολιαστάς, να μού δώσουν να καταλάβω, επειδή είμαι τεχνικός και όχι οικονομικός, πως οι διάφορες τράπεζες πού φαίνονται εθνικές και είναι ιδιωτικές, τυπώνουν δις και τρις €, £, $ κι’ εγώ δεν ξέρω τι άλλο χαρτονόμισμα. Βάσει τι αποθεματικών εκδίδουν αυτά τα τεράστια ποσά χαρτονομισμάτων ή με βάση τις εντολές των διαφόρων κυβερνήσεων ή μήπως χρεογράφων (κουρελόχαρτα).
    Πού βρήκαν οι Η.Π.Α. τα αποθεματικά και οι ιδιωτικές της τράπεζες τύπωσαν αυτά τα τρις που η κυβέρνηση ενίσχυσε τις τράπεζές της, ή έβαλαν σε λειτουργία τις μηχανές και τύπωναν δολάρια;
    Πού βρήκε η Ε.Ε. τα αποθεματικά και οι ιδιωτικές της τράπεζές τύπωσαν και τυπώνουν ΕΥΡΩ και ενισχύου και επιδοτούν όλα αυτά τα προγράμματα στα μέλη της; Πόσα τρις ΕΥΡΩ έχει τυπώσει και εκδώσει και έχει δώσει στο κάθε κράτος; Γιατί εάν προσθέσουμε αυτά πού έδωσαν οι Βρυξέλλες, βλέπουμε ποσά, πού ούτε η φαντασία μας μπορεί να συλλάβει. Τι ποσά έχει πάρει το κάθε μέλος της και τι ποσά έχουν πάρει τα μη μέλη της; Μήπως τα ΕΥΡΩ πού κυκλοφορούν είναι μαϊμούδες, χωρίς αντίκρυσμα; Εάν είναι μαϊμούδες (Μακάκοι), τι μας κουνιώντε και μας βάζουν και όρους, ας βάλουμε κι’ εμείς τον Χολαργό να τυπώνει ΕΥΡΩ με το (Υ), γιατί μόνον οι Γερμανοί μπορούν να τυπώνουν Μακάκους;
    Πού βρήκε το Δ.Ν.Τ. πού είναι ιδιωτικό, αυτά τα δις $ πού μας δανείζει και μας βάζει να του υποθηκεύσουμε την πατρίδα μας, τα σύνορά μας και τον λαό μας; μήπως κι’ αυτά είναι μαϊμούδες (Μακάκοι); Εάν ναι, τότε εμείς είμαστε περισσότερο Μακάκοι.
    Σας παρακαλώ απαντήστε μου, πως κυκλοφορεί τόσο χρήμα παγκοσμίως και με τι αντίκρισμα, εάν είναι το κυκλοφορούν χρήμα Μαϊμού, τότε εμείς τι είμαστε πού αποδεχόμαστε να μας κοροϊδεύουν οι ιδιώτης ιδιοκτήτες των τραπεζών και να μας μετατρέπουν μέσω του κάλπικου χρήματος σε σκλάβους και μαζανθρώπους;
    Δευκαλίων Κωνστ. Βατιμπέλλας



    • Μερικά από τα ερωτήματα ίσως μπορεί να τα απαντήσει αυτή η ταινία (με ελλ. υπότιτλους) στο
      http://www.freeandreal.org/mmedia/tv/movies-library/the-money-masters/
      Και γενικώς υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον οπτικό υλικό στο freeandreal
      Θραξ Αναρμόδιος
      ΥΓ. Βέβαια αρκετά από αυτά κινούνται στην σφαίρα της λεγόμενης “συνομωσιολογίας”. Αλλά τα περισσότερα βλέπονται τουλάχιστον ευχάριστα.

  17. νεόπτωχος είπε:


    Η ιστορία θα είναι πολύ σκληρή με το Γιωργάκη και το φασιστικό πασόκ.
    Μερικοί επί χρόνια έλεγαν ότι η δικτατορία ήταν μία μαύρη εποχή για τη χώρα. Οι μελλοντικές γενιές θα λένε ότι το πασόκ ήταν η πιό σκοτεινή και απάνθρωπη εποχή για τους Έλληνες.
    Σε λίγα χρόνια όσοι κάνουν το λάθος να λένε ότι παλιότερα ψήφιζαν πασόκ θα τρώνε ξύλο από τα παιδιά τους.

    • archaeopteryx είπε:


      H Ιστορία μάλλον θα γράψει ότι 3 Κυβερνήσεις Πασόκ, Μπαμπά, Σημίτη και Υιού, 1) ξεχαρβάλωσαν την Αριστερά και παρέδωσαν την Ελλάδα στο “ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο Συνδικάτο”, 2) εκμαύλισαν τον εργαζόμενο με όνειρο τον διορισμό στο Δημόσιο, 3) μηδένισαν την Παιδεία, 4) δανείστηκαν για να δώσουν άρτον και θεάματα στον λαό και περιουσίες στην τσέπη τους, 5) έκαναν με λογιστικά ότι δεν κατάφεραν οι Γερμανοί στον Β’ Π.Π., 6) Διέλυσαν το ελληνικό ιδιωτικό κεφάλαιο για να φτιάξουν Νέα Τζάκια, με το αζημίωτο, 7) ΠΤΩΧΕΥΣΑΝ την Ελλάδα (αλλά δεν μας το λένε)…. και βάλε. Η “Δεξιά” δεν είναι χωρίς ευθύνες.

      • νεόπτωχος είπε:


        Ο τελευταίος ιδεολογικά συνειδητοποιημένος δεξιός ήταν ο Ευάγγελος Αβέρωφ.
        Μετά ήλθαν οι μαϊμούδες.

  18. ΣΟΝ ΠΕΝ είπε:


    Μπορεί να μην έχει θέση σ’αυτή την ανάρτηση αλλά θέλω να το καταθέσω.
    Αξίζουν πολλά εύσημα στον Αντώνη Σαμαρά για τη θέση του στο μνημόνιο με Δ.Ν.Τ
    Γιατί δεν είναι εύκολο για τον Αρχηγό ενός αστικού κόμματος να τοποθετείται
    απέναντι από όλο τον κόσμο.
    Απέναντι από όλους τους θεσμικούς της Ε.Ε,τους τραπεζίτες εγχώριους και μη,
    οικονομικούς παράγοντες και κάθε λογής ισχυρά συμφέροντα δίνοντάς τους το
    μήνυμα ότι δεν ανήκει στον εσμό των συνήθων συνεργάσιμων πολιτικών όταν
    υπερασπίζεται τα συμφέροντα της Πατρίδας και των Ελλήνων πολιτών.
    Χρειάζεται λοιπόν την αμέριστη υποστήριξη και ενθάρρυνση από εμάς .
    Η Ν.Δ δεν είναι ΣΥΡΙΖΑ ούτε ΚΚΕ έσπευσε να δηλώσει η κα Μπακογιάννη .
    Για να θυμίσει στο εγχώριο και ξένο κατεστημένο ποιός είναι γνήσιος εκφραστής
    των συμφερόντων τους και της διεθνούς ΕΝΝΟΜΗΣ τάξης.
    Προχώρα Πρόεδρε,ακόμη πιό μαχητικά.
    Είμαστε μαζίσου σε κάθε αγώνα.

    • ΣΟΝ ΠΕΝ είπε:


      Πριν προλάβει να στεγνώσει το μελάνι στην προηγούμενη αναφορά μου υην επιβεβαίωσε ο νέος πρόεδρος του ΣΕΒ κος Δασκαλόπουλος.
      Αφου εξέφρασε την αντίθεσή του για τη νέα έτακυη εισφορά για τις εποχειρήσεις,έσπευσε να ζητήσει από το Σαμαρά να στηρίξει την κυβέρνηση στην πολιτική της.
      Κράτα Αντώνη.

  19. Dimi είπε:


    Hot! MSNBC: “Their Bailout – Your Money! EU + IMF = $1 TRILLION Bailout” http://bit.ly/bqfPbki

  20. Dimi είπε:


    Eπανάλειψη και Διόρθωση:
    Hot! MSNBC: “Their Bailout – Your Money! EU + IMF = $1 TRILLION Bailout”
    http://bit.ly/bqfPbk

  21. Πλούταρχος Λευκαδίτης είπε:


    Συμφωνώ απόλυτα με την ουσία του άρθρου: τα δάνεια λειτουργούν όπως οι τεχνικές ανάνηψης σε έναν ασθενή, λίγο πριν εμφανιστεί η λευκή ευθεία γραμμή στην οθόνη του μηχανήματος παρακολούθησης. Λυπάμαι ειλικρινά, θλίβομαι και κλαίω από την ντροπή μου για την κατάντια της χώρας μας. Και το χειρότερο αυτή τη στιγμή είναι οι διοικούντες τη χώρα, οι οποίοι βρίσκονται στην κλίμακα αξιολόγησης πολύ κάτω από το μηδέν (να μην πω τείνουν στο μείον άπειρο…).

  22. Δευκαλίων Κωνστ. Βατιμπέλλας είπε:


    Προς Θράξ Αναρμόδιος
    11/05/2010 at 10:50
    Αγαπητέ σ’ ευχαριστώ διά το video πού μού συνέστησες, ήταν κατατοπιστικότατο, κατάλαβα πολλά για το πώς λειτουργεί η Αμερικανική οικονομία και ποίοι είναι οι ουσιαστικοί κυβερνήτες της Αμερικής και μέσω αυτής, όλου του κόσμου, αγοράζουν τα πάντα με Μαϊμού δολάρια.
    Εάν γνωρίζεις σε παρακαλώ ενημέρωσέ με σχετικώς Με το ΕΥΡΩ, εάν γίνεται το ίδιο, όπως το δολάριο, ποίοι το εκδίδουν και με τίνος τις εντολές, τι ποσά εκδίδουν, εάν είναι ανεξέλεγκτα και μέχρι στιγμής τι ποσά έχουν μοιράσει στα διάφορα κράτη μέλη ή μη μέλη και εάν οι εκδότες αγοράζουν τα πάντα με Μαϊμού ΕΥΡΩ.
    Εάν όντως συμβαίνει αυτό το να μας αγοράζουν τα πάντα και εμάς τους ιδίους με Μαϊμού ΕΥΡΩ, είναι οι μεγαλύτεροι απατεώνες και κακός υποκύπτουμε στις πιέσεις τους, αφού μπορούμε κι εμείς να τυπώσουμε Μαϊμούδες ΕΥΡΩ στον Χολαργό.
    Σ’ ευχαριστώ διά την ενημέρωση
    Δευκαλίων Κωνστ. Βατιμπέλλας



    • Δευκαλίωνα
      το είδες τόσο γρήγορα το video; Είναι λίγο μεγάλο και καμμιά φορά αυτά, για τον μη ειδικό όπως εγώ, είναι κουραστικά. Είναι όμως ενδιαφέρον.
      Στο ερώτημά σου, δεν γνωρίζω να απαντήσω αν ισχύουν τα ίδια με το Ευρώ. Εννοώ το fractional reserve system και την διαδικασία δημιουργίας του χρήματος. Προφανώς ναι. Ο κ. Τρισέ μπορεί να τυπώσει όσα χαρτιά τραβάει η ψυχούλα του. Περίπου έτσι. Ο χρυσός κανόνας εγκαταλείφθηκε πριν δεκαετίες σχετικά με τα εθνικά νομίσματα (http://en.wikipedia.org/wiki/Bretton_Woods_system).
      Δες και το λήμμα http://en.wikipedia.org/wiki/Fractional_reserve_system. Στην ελληνική βικιπήντια δεν μπόρεσα να βρω κάτι… Δεν ξέρω γιατί.
      Λυπάμαι αλλά οι γνώσεις μου είναι εντελώς άτακτες και αποσπασματικές στο ζήτημα αυτό. Προγραμματιστής είμαι. Ρωτάω τους λογιστές με τους οποίους συνήθως συνεργάζομαι και η συνήθης απάντηση είναι ή “δεν ξέρω” ή “τι θες κι ασχολείσαι μ’ αυτά εσύ τώρα”. Και υποπτεύομαι ότι και τραπεζικούς αν ρωτούσα τις ίδιες απαντήσεις θα έπαιρνα.
      Μαζί με σένα θα ήθελα να ξέρω κι εγώ, κι εδώ ας μας απαντήσει κάποιος γνώστης του θέματος, ποιοι είναι οι μέτοχοι της ΕΚΤ (είναι ο εκδότης του Ευρώ, σωστά;); Συμμετέχουν και ιδιωτικές τράπεζες στην ΕΚΤ; Αλλοι φορείς πέραν των συμβεβλημένων δημοσίων;
      Το δικό μου συμπέρασμα, κατόπιν ερασιτεχνικής ενασχολήσεως, και μη έχοντας οποιαδήποτε τεχνική βαρύτητα φυσικά, είναι ότι:
      Ολη η οικονομική διαδικασία, παγκοσμίως όμως, σε ότι έχει να κάνει με χρηματικές συναλλαγές και τα συναφή, φαίνεται να είναι η ΜΕΓΙΣΤΗ απάτη των αιώνων.
      Στόχος είναι πάντα το δάνειο και το χρέος.
      Θραξ Αναρμόδιος.
      ΥΓ. Παρεπιπτόντως το δικό μας χρέος ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΠΛΗΡΩΘΕΙ. Με ή χωρίς Σαμαρά στο τιμόνι. Οπότε απλώς η αγωνία μας παρατείνεται…

  23. Sic transit gloria mundi είπε:


    Felix, το πακέτο ρευστότητας του μηχανισμού είναι πολύ μεγάλο, δεν είναι “Ελληνικής”, ούτε κάν ‘Ευρωπαικής” εμβέλειας, χρήση “πυρηνικού οπλοστασίου”. Κι εγώ φοβόμουν πολύ, μέχρι προχθές, για σοβαρές περιπέτειες Ελληνικών (και όχι μόνον) ομολογιούχων τραπεζών, τώρα γίνεται αναστροφή του “βαθέος κύματος”, άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, αλλού, κινδυνεύουν. Είναι πολλά τα λεφτά, Felix.

  24. Ενγκελ είπε:


    και τωρα το καλυτερο:
    http://www.zerohedge.com/article/european-banks-now-feverishly-betting-against-euro-bailout-fails-gold-surges#comments
    εν συντομια: Οι Ευρωπαϊκες τραπεζες πονταρουν στην διολισθηση του ευρω εναντι δολλαριου. Σαπουνι κυριοι. Σαπουνι

    • Sic transit gloria mundi είπε:


      Λέγεται ότι θα το πάνε μέχρι Ε/$ 1,25 και μετά θα το σταθεροποιήσουν σε στενό εύρος διακύμανσης 1,25 – 1,30 (τα έχουν βρεί μάλλον Ευρωζώνη και Κυβέρνηση ΗΠΑ). Τα νομίσματα δεν γλυστράνε με σαπούνι, μόνον ο Ταρζάν και οι κρεμάλες.
      Σήμερα μόνον οι Ελληνικές τράπεζες θα αντλήσουν 7 δις Ε από ομόλογα χωρών του Νότου που θα δοθούν στην ΕΚΤ. έχουν ανατιμηθεί 10% σε μια μέρα. Τα Ελληνικά swaps από 1000+ έχουν κατέβει στην περιοχή των 400. Το ρευστό που μπαίνει στο τραπεζικό σύστημα είναι πολύ, αλλά στο σύστημα του “synthetic money” η ανατάραξη είναι τεράστια, ίσως ίδια με της περιόδου των χρεωκοπιών στις ΗΠΑ. Κανονικός “οικονομικός πόλεμος”.

    • Ενγκελ είπε:


      Εχουν να δουν πολλα τα ματια μας. 1,25 βραχυπροθεσμα.
      Εδω ειμαστε, ποτε θα ακουσουμε το 100 τρισ.;
      (Παρεπιπτοντως, το σαπουνι αναφερεται ρητορικα και ασχετως γλυστρηματος. Εχει κι αλλες χρησεις: http://www.imdb.com/title/tt0137523/ )

  25. Ενγκελ είπε:


    και οσο εψαχνα το λινκ στο imdb, κοιτα να δεις τι εγινε ρε γαμωτο:
    http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=a.hdgFGtPjbY&pos=1
    επεσε μεχρι 1,267 … swap στα 560. Σε μια μερα!

    • Sic transit gloria mundi είπε:


      Τίποτα δεν είδαμε ακόμα, οι πραγματικές αναταράξεις έρχονται. Είναι πολλά τα λεφτά.

  26. Sic transit gloria mundi είπε:


    Δείτε κι αυτό (and welcome to the real world, again)!
    h**p://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/0,1518,694153,00.html

    • Sic transit gloria mundi είπε:


      “Αθλιότητα των οικονομικών, οι ΗΠΑ γλυστρούν στην καταστροφή λόγω χρέους”
      To πρόβλημα των ΗΠΑ, κατά τον γνωστό “παλιό” Alan Greenspan, “δεν είναι η ισοτιμία του δολλαρίου αλλά το εμπορικό έλλειμμα και το Δημόσιο χρέος”.
      Ο “νέος” Ben Bernanke λέει, “τα μαθηματικά είναι σαφή, έχουμε να διαλέξουμε ανάμεσα σε αύξηση φορολογίας, περικοπή κοινωνικών προγραμμάτων, μέιωσ κρατικών δαπανών ή συνδυασμό των ανωτέρω”. Κάτι πολύ “οικείο” μου θυμίζουν αυτά.

  27. Determinism Is Dead είπε:


    Η Οικονομία είναι κυρίως θέμα ψυχολογίας, καλής διάθεσης, όρεξης για δουλειά, επιθυμίας για επενδύσεις, αλλαγής του κατεστημένου. Ποτέ μα ποτέ δεν είναι απλά θέμα αριθμοδεικτών και μόνο. Οι στατιστικές μπορεί να δείχνουν μια ορισμένη τάση, κάποια αλληλουχία και ομοιομορφία παρελθόντων γεγονότων που εμείς, η αγορά κ.α., κρίνουμε ότι θα επαναληφθούν και στο μέλλον, χωρίς όμως να είμαστε απολύτως βέβαιοι ότι θα γίνει έτσι. Έτσι σωστά αναφέρεις πως ο κόσμος πανηγυρίζει που ο ουρανός δεν έπεσε στο κεφάλι μας ακόμα, σαν τους Γαλάτες όμως παραμένει ο μόνιμος φόβος μας.
    Έτσι, σε μακροοικονομικό επίπεδο, μπορεί χθες ο Γερμανός αξιωματούχος που αναφέρεις, καθώς και οι περίφημοι οίκοι αξιολόγησης, να είπανε ότι είναι αναπόφευκτη λύση η μερική διαγραφή του ελληνικού χρέους κατά 20% ή 30% από τους πιστωτές, το γνωστό haircut, θα ήταν λάθος όμως να παίρνεις τις μετρητοίς τα λεγόμενά τους. Οι άνθρωποι τα συμφέροντά τους κοιτάζουνε ξαμολώντας λαγούς και καίγοντας ορισμένες από τις διαθέσιμες(;) επιλογές. Τέτοιες δηλώσεις δηλαδή μπορεί μεν να λειτουργούν καθαρά κερδοσκοπικά, δηλαδή δημιουργούμε πανικό, ανεβαίνουν τα spreads, πέφτουν οι τιμές κι έτσι αγοράζουμε φτηνά, από την άλλη όμως μπορεί να αποτελούν και ένα είδος κινήτρου ώστε ο αντισυμβαλλόμενος να πάρει θέση, να εκφραστεί αρνητικά, ως προς το αρνητικό σενάριο, και έτσι να προκύψει μια καθαρά εγελιανή σύνθεση, ένα νέο επίπεδο ισορροπίας αρεστό σε όλους. Π.χ. μέχρι και την Πέμπτη νομίζω, ο κ. Τρισέ και η ΕΚΤ, αρνιόντουσαν κατηγορηματικά και θεωρούσαν αδιανόητο να προβεί η ΕΚΤ σε αγορά κυβερνητικών ομολόγων χωρών μελών της Ευρωζώνης, είτε στην πρωτογενή είτε στην δευτερογενή αγορά και σήμερα, Τρίτη, διαβάζω ότι ήδη την Δευτέρα η ΕΚΤ προχώρησε σε μαζικές αγορές τέτοιων ομολόγων που μπορεί να φθάνουν και τα 60δις €. Κάποιοι σίγουρα δεν το περίμεναν αυτό. Ήταν συνηθισμένοι σε τέτοιου είδους πρακτικές από τους Αμερικάνους, τους Εγγλέζους, τους Ιάπωνες κλπ ΟΧΙ όμως από τους Ευρωπαίους με τη ρητά διατυπωμένη αντιπληθωριστική τους πολιτική. Εδώ δυό τινά συμβαίνουν. Ή ήταν οι δηλώσεις, εκτιμήσεις και προβλέψεις των αξιωματούχων, κερδοσκόπων, οίκων που οδήγησαν σε μια τέτοια, αδιανόητη μέχρι το πρόσφατο παρελθόν ενέργεια, ή ο Τρισέ αναδεικνύεται στο απόλυτο και ανυπέρβλητο poker face.
    Συμπληρώνω το πάζλ αντιγράφοντας από το σημερινό MarketWatch τι είπε μόλις χθες ο πολύς κύριος Paulson: «Η κρίση χρέους στην Ευρώπη είναι διαχειρίσημη και δεν αποτελεί κανέναν κίνδυνο για τις ευρύτερες αγορές».
    Δηλαδή;

    • Sic transit gloria mundi είπε:


      Πάντως DIS, η κίνηση της ΕΚΤ είχε προβλεφθεί ως πιθανότητα από μερικούς σοβαρούς αναλυτές ήδη ένα μήνα πρίν (και αναφέρω τον Nouriel Roubini – “ακραία κίνηση αλλά πιθανή”, ακόμη και από αναλυτές της Credit Suisse – αυτοί όμως είναι σχεδόν insiders).
      Άλλοι, περισότερο economicalλy correct (κατά το politically), δεν το περίμεναν.
      Το ερώτημα είναι άν είναι κίνηση βραχυπρόθεσμης ή μεσοπρόθεσμης εμβέλειας και εδώ οι αναλυτές διαφωνούν, με την πλειοψηφία των Ηπειρωτικών Ευρωπαίων αναλυτών να ρέπουν – αισιόδοξα ή κριτικά, με επιφυλάξεις για το αποτέλεσμα – προς το μεσοπρόθεσμο. Αντίθετα ο αγγλοσαξωνικός χώρος – με πολλές εξαιρέσεις – βλέπει βραχυπρόθεσμη εμβέλεια. Μερικές γνώμες είχα ήδη σε χθεσινό post.
      Όσο για το μακροπρόθεσμο, η συμφωνία των αναλυτών επί της ουσίας είναι σχεδόν καθολική: Για τον Μάρξ ο καπιταλισμός θα πεθάνει από πτωτική τάση ποσοστού του κέρδους (κάτι σαν το Δεύτερο Νόμο της Θερμοδυναμικής), για τον Κέυνς, μακροπρόθεσμα θα έχουμε πεθάνει όλοι εμείς, για τους μονεταριστές το θέμα δεν τίθεται κάν.
      Εν τώ μεταξύ, βραχυπρόθεσμα ή μεσοπρόθεσμα, πολλές χώρες θα έχουν χρεωκοπήσει ή το χρέος τους θα έχει “κουρευτεί”, ποιές όμως προτιμά ή βλέπει ως θύματα ο κάθε αναλυτής, είναι θέμα “οπτικής”, δηλαδή κυρίως συμφέροντος, και κατά δεύτερο λόγο προκαταλήψεων, ιδεολογημάτων, πολιτικής libido και άλλων ανορθολογικών δυνάμεων. Κερδίζει ο Trichet χάνει ο John Paulson (o John, όχι ο άλλος), χάνει ο Γιώργος κερδίζει ο Αντώνης, et vice versa.

    • Sic transit gloria mundi είπε:


      Ποιός Paulson το είπε, ο (πρώην υπουργός) Henry ή ο John του γνωστού Hedge; Υπάρχει κάποια διαφορά…

    • Ενγκελ είπε:


      Δηλαδη κι αλλο poker face, και δη αμερικανικο (και πιο εμπειρο, ψαξτε για cv του κου. Paulson)
      ε ρε γλεντια

    • Sic transit gloria mundi είπε:


      Τελικά είναι ο John του γνωστού Hedge, και σαν να μην έφτανε αυτό, βλέπω ότι ο σορτάκιας αρκούδας δηλώνει τώρα ταύρος (ακόμη και..φιλο-Ισπανός), σχεδόν θαυμαστής του Τρισέ, βρίσκει πιά αξιοεπένδυτη την σκοτωμένη αγορά κατοικίας των ΗΠΑ, και λοιπά.
      Πραγματικά γλέντια, “όσα πιστεύαμε ήταν λάθος”!

    • Sic transit gloria mundi είπε:


      Η συζήτηση περί πολύ χοντρής παρτίδας πόκερ κάνει πάντως θραύση: Ακόμη και ο συντηρητικός spiegel.de:
      h**p://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/0,1518,694052,00.html.
      Τα πράγματα θα προχωρήσουν κι άλλο: Να δώ την Άνγκελα σε κούκο διπλό με καπέλο, και νύν απολύεις τον δούλον σου Δέσποτα!

  28. τ. Felix Rohatyn είπε:


    Απόδειξη ότι απλά θα παραταθεί η αγωνία (ή θα περιμένουμε τις Δημοτικές Εκλογές) είναι εδώ : http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1814398
    Δεν θα ταράξουν τα νερά, δεν θα περικόψουν, απλά, θα δανειστούμε παραπάνω. Τώρα μάλιστα που είναι φτηνό και το επιτόκιο.
    Συχνά ο πελάτης δεν θέλει να κάνει το τεχνοκρατικά σωστό, αλλά οι σύμβουλοι, όσοι πληρώνονται, δεν έχουν άποψη στο τι κάνει τελικά ο πελάτης, και εγώ, στην εικονική μου ύπαρξη, νίπτω τας χείρας μου.



  29. Προς: Δευκαλίων Κωνστ. Βατιμπέλλας 11/05/2010 at 11:58
    Δευκαλίωνα
    Εστειλα την απάντηση πολύ νωρίτερα αλλά για κάποιο λόγο ακόμη βγαίνει μαρκαρισμένη ως “Your comment is awaiting moderation”
    Στο ερώτημά σου, δεν γνωρίζω να απαντήσω αν ισχύουν τα ίδια με το Ευρώ. Εννοώ το
    fractional reserve system και την διαδικασία δημιουργίας του χρήματος. Προφανώς ναι. Ο
    κ. Τρισέ μπορεί να τυπώσει όσα χαρτιά τραβάει η ψυχούλα του. Περίπου έτσι. Ο χρυσός
    κανόνας εγκαταλείφθηκε πριν δεκαετίες σχετικά με τα εθνικά νομίσματα
    (http://en.wikipedia.org/wiki/Bretton_Woods_system).
    Δες και το λήμμα http://en.wikipedia.org/wiki/Fractional_reserve_system. Στην ελληνική
    βικιπήντια δεν μπόρεσα να βρω κάτι… Δεν ξέρω γιατί.
    Λυπάμαι αλλά οι γνώσεις μου είναι εντελώς άτακτες και αποσπασματικές στο ζήτημα αυτό.
    Προγραμματιστής είμαι. Ρωτάω τους λογιστές με τους οποίους συνήθως συνεργάζομαι και η
    συνήθης απάντηση είναι ή “δεν ξέρω” ή “τι θες κι ασχολείσαι μ’ αυτά εσύ τώρα”. Και
    υποπτεύομαι ότι και τραπεζικούς αν ρωτούσα τις ίδιες απαντήσεις θα έπαιρνα.
    Μαζί με σένα θα ήθελα να ξέρω κι εγώ, κι εδώ ας μας απαντήσει κάποιος γνώστης του
    θέματος, ποιοι είναι οι μέτοχοι της ΕΚΤ (είναι ο εκδότης του Ευρώ, σωστά;);
    Συμμετέχουν και ιδιωτικές τράπεζες στην ΕΚΤ; Αλλοι φορείς πέραν των συμβεβλημένων
    δημοσίων;
    Το δικό μου συμπέρασμα, κατόπιν ερασιτεχνικής ενασχολήσεως, και μη έχοντας οποιαδήποτε
    τεχνική βαρύτητα φυσικά, είναι ότι:
    Ολη η οικονομική διαδικασία, παγκοσμίως όμως, σε ότι έχει να κάνει με χρηματικές
    συναλλαγές και τα συναφή, φαίνεται να είναι η ΜΕΓΙΣΤΗ απάτη των αιώνων.
    Στόχος είναι πάντα το δάνειο και το χρέος.
    Θραξ Αναρμόδιος.
    ΥΓ. Παρεπιπτόντως το δικό μας χρέος ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΠΛΗΡΩΘΕΙ. Με ή χωρίς Σαμαρά στο
    τιμόνι. Οπότε απλώς η αγωνία μας παρατείνεται…

  30. Δευκαλίων Κωνστ. Βατιμπέλλας είπε:


    Προς Θράξ Αναρμόδιος
    Αγαπητέ σ’ ευχαριστώ για την προσπάθεια σου να με φωτίσεις. Τώρα ξέρω ότι τα εξοπλιστικά πού παίρνουμε από της Η.Π.Α. είναι τα δικά της μεταχειρισμένα και άχρηστα και τα πληρώνουμε με πραγματικά δολάρια, πού προέρχονται από τον τουρισμό, την ναυτιλία και από αυτά τα λίγα προϊόντα πού εξάγουμε, ότι όμως αγοράζουν οι Η.Π.Α. μας πληρώνουν με Μαϊμούδες δολάρια, ή ναρκοδολάρια, ή μαύρα από λαθρεμπόριο όπλων, πού τα ξεπλένουν και τα παίρνουν πίσω εξαγνισμένα και άσπρα σαν τα γάλατα της Ολλανδίας, μαζί με τα δικά μας τά αγνά, και για να γίνεται η δουλειά φεσωνόμαστε στις γνωστές και μη εξαιρετέες τράπεζες.
    Προσπαθώ τώρα να δώ, εάν τα χρήματα πού μας δανείζει η Ευρώπη είναι και αυτά Μαϊμούδες και μας τα παίρνουν πίσω με την υπερκοστολόγιση και συγχρηματοδότηση των αναπτυξιακών έργων (και αναρωτιέμαι γιατί όχι παραγωγικών έργων) πού η συμμετοχή μας 40% υπερκαλύπτει το κόστος του αναπτυξιακού έργου, έτσι παίρνουν πίσω τις Μαϊμούδες ΕΥΡΩ και μαζί τα δικά μας γνήσια ΕΥΡΩ. Επίσης τα χρήματα πού μας δανείζουν εάν είναι Μαϊμούδες μας τα παίρνουν πίσω, δίνοντας μας λαμαρίνες σαν αυτοκίνητα και ότι άλλο μπορείς να φαντασθεί, μην αφήνοντάς μας να παράγουμε ΤΙΠΟΤΑ, εκτός τουρισμό και έτσι παίρνουν πίσω τις Μαϊμούδες τους, αφήνοντάς μας το φέσι και τα μαύρα μας χάλια.
    Γι’ αυτό θέλω να μάθω τι συμβαίνει με το ΕΥΡΩ, ποίοι δίνουν τις εντολές για το ποσόν της εκτυπώσεως, ποίοι το τυπώνουν, τι έλεγχος γίνεται για το ποσόν που εκτυπώνεται, τι ποσόν έχει εκτυπωθεί μέχρι τώρα, πού έχουν πάει αυτά τα χρήματα, σε τι έχουν μετατραπεί, και τελικώς βάσει ποίου αντικρίσματος εκτυπώνονται αυτά τα τεράστια ποσά σε ΕΥΡΩ.
    Σας ευχαριστώ για την ενημέρωση
    Δευκαλίων Κωνστ. Βατιμπέλλας

  31. Δευκαλίων Κωνστ. Βατιμπέλλας είπε:


    Δευκαλίων Κωνστ. Βατιμπέλλας says:
    11/05/2010 at 16:54Προς Θράξ Αναρμόδιος
    Αγαπητέ σ’ ευχαριστώ για την προσπάθεια σου να με φωτίσεις. Τώρα ξέρω ότι τα εξοπλιστικά πού παίρνουμε από της Η.Π.Α. είναι τα δικά της μεταχειρισμένα και άχρηστα και τα πληρώνουμε με πραγματικά δολάρια, πού προέρχονται από τον τουρισμό, την ναυτιλία και από αυτά τα λίγα προϊόντα πού εξάγουμε, ότι όμως αγοράζουν οι Η.Π.Α. μας πληρώνουν με Μαϊμούδες δολάρια, ή ναρκοδολάρια, ή μαύρα από λαθρεμπόριο όπλων, πού τα ξεπλένουν και τα παίρνουν πίσω εξαγνισμένα και άσπρα σαν τα γάλατα της Ολλανδίας, μαζί με τα δικά μας τά αγνά, και για να γίνεται η δουλειά φεσωνόμαστε στις γνωστές και μη εξαιρετέες τράπεζες.
    Προσπαθώ τώρα να δώ, εάν τα χρήματα πού μας δανείζει η Ευρώπη είναι και αυτά Μαϊμούδες και μας τα παίρνουν πίσω με την υπερκοστολόγιση και συγχρηματοδότηση των αναπτυξιακών έργων (και αναρωτιέμαι γιατί όχι παραγωγικών έργων) πού η συμμετοχή μας 40% υπερκαλύπτει το κόστος του αναπτυξιακού έργου, έτσι παίρνουν πίσω τις Μαϊμούδες ΕΥΡΩ και μαζί τα δικά μας γνήσια ΕΥΡΩ. Επίσης τα χρήματα πού μας δανείζουν εάν είναι Μαϊμούδες μας τα παίρνουν πίσω, δίνοντας μας λαμαρίνες σαν αυτοκίνητα και ότι άλλο μπορείς να φαντασθεί, μην αφήνοντάς μας να παράγουμε ΤΙΠΟΤΑ, εκτός τουρισμό και έτσι παίρνουν πίσω τις Μαϊμούδες τους, αφήνοντάς μας το φέσι και τα μαύρα μας χάλια.
    Γι’ αυτό θέλω να μάθω τι συμβαίνει με το ΕΥΡΩ, ποίοι δίνουν τις εντολές για το ποσόν της εκτυπώσεως, ποίοι το τυπώνουν, τι έλεγχος γίνεται για το ποσόν που εκτυπώνεται, τι ποσόν έχει εκτυπωθεί μέχρι τώρα, πού έχουν πάει αυτά τα χρήματα, σε τι έχουν μετατραπεί, και τελικώς βάσει ποίου αντικρίσματος εκτυπώνονται αυτά τα τεράστια ποσά σε ΕΥΡΩ.
    Σας ευχαριστώ για την ενημέρωση
    Δευκαλίων Κωνστ. Βατιμπέλλας
    Reply

    • TARAMAS είπε:


      Ωραία, τώρα που ¨φωτίστηκες” δες και το zeitgeist, ρίξε και κανά Χαρδαβέλλα να παραμορφωθείς.

  32. rally monkey είπε:


    για την ‘ιδανικη λυση’ της ρυθμισης παντως προσπαθω ματαια να βρω ενα επιχειρημα υπερ.
    το σιγουρο ειναι πως ιδανικες λυσεις στην παρουσα φαση δεν υπαρχουν
    εχει λυσεις που εξυπηρετουν ‘εμας’ και λυσεις για τους ‘αλλους’
    εξαρταται απο την οπτικη του καθενος

  33. Melvin είπε:


    This is the time for revolution AND rebellion… but who will lead?

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου