Φίλος από το facebook, μάλλον εκπαιδευτικός, θέλει να ξεκινήσει περιβαλλοντικό πρόγραμμα στο σχολείο που να έχει και αιολικά... Μάλλον θα απασχολήσει παιδάκια με αντιφάσεις και παραπληροφόρηση... Και δεν ξέρω τι να του πω... Θα χωρίσω αυτή την ανάρτηση σε δύο μέρη. Το πρώτο (Α) , θα είναι σκέτη και κυνική παρουσίαση της σχεδιαζόμενης άσκησης. Το δεύτερο (Β) , είναι τι θα έβαζα να ψάξουν τα παιδάκια για να μην τρώνε εύκολα τα ψέματα των ΑΠΕτεώνων. Αν βαριέστε τα ίδια και τα ίδια αντιαιολικά επιχειρήματα, πηγαίνετε κατ' ευθείαν στο (Β).
Α. 1. Το περιβάλλον δεν έχει σχέση με αιολική ενέργεια. Πρόκειται για αιολική προπαγάνδα, οτι δηλαδή μολύνουμε το περιβάλλον για παραγωγή ενέργειας, αλλά βάζοντας αιολικά, έχουμε καθαρή ενέργεια Παραμύθι..
Α.1.α. Ναι, η παραγωγή ενέργειας μολύνει το περιβάλλον είτε είναι καυσόξυλα σε τζάκι (καρκινογόνα αρωματικά πολυκυκλικά -- η ρομαντική μυρουδιά του τζακιού, καπνός), είτε κάρβουνα σε μαγκάλι (μονοξείδιο του άνθρακα), είτε ηλεκτροπαραγωγή (ΝΟx - από κάθε θερμική μονάδα με καύση ορυκτών, SO2 από κάρβουνο χωρίς αποθειωτές, σωματίδια και καπνός (κυρίως από κάρβουνο χωρίς φίλτρα), είτε η όποια ραδιενέργεια, η κυρίως ο φόβος της ραδιενέργειας.
Α.1.β. Τα αιολικά, καθ' εαυτά, δεν έχουν τέτοια θέματα, αλλά δεν παράγουν ενέργεια! Αυτό είναι δύσκολη έννοια και για παιδιά και για ενήλικες. Προφανώς παράγουν ενέργεια όταν φυσάει με την σωστή ταχύτητα. Αλλά επειδή ο αέρας είναι μεταβλητός και κουτουρού, και ο αέρας δεν αποθηκεύεται, ούτε το αιολικό ρεύμα αποθηκεύεται εύκολα, πρακτικά, ή φτηνά, ή σε ποσότητες, για αυτό, η αιολική ηλεκτρική ενέργεια για χρήση σε ηλεκτρικό δίκτυο είναι βασικά άχρηστη, και για να μην είναι 100% άχρηστη, προϋποθέτει ένα σωρό ακριβές παρεμβάσεις, που από ακριβή, την κάνουν πανάκριβη, και πάλι δεν μπορεί παρά να υποκαταστήσει παρά μόνο μονοψήφια ποσοστά συμβατικής ενέργειας. Μία από τις ακριβές παρεμβάσεις, είναι η υποκατάσταση θερμικών μονάδων βάσης, με μονάδες αερίου, για εφεδρεία. Αλλά και αυτές, εκτός από την παραγωγή ακριβού ρεύματος, δεν αναδεικνύουν τα αιολικά σαν ενεργειακή πηγή, απλώς τους επιτρέπουν την συνύπαρξη, και την ελάχιστη υποκατάσταση αερίου, με αυξημένο κόστος. Το αέριο έχει ακριβώς τις ίδιες εκπομπές ΝΟx, δεν έχει εκπομπές SO2, και έχει λιγότερο CO2 από το κάρβουνο, ΕΑΝ δεχτούμε ότι το CO2 είναι ρύπος. Η προπαγάνδα λέει ότι είναι, η Φύση λέει ότι είναι τροφή για φυτά. Ούτε παιδάκια, ούτε δάσκαλοι τα καταλαβαίνουν όλα αυτά, του εδαφίου Α.1.β. Πρέπει κάποιος να ξέρει φυσική, μηχανολογία, και να καταλαβαίνει από λειτουργία δικτύων και ηλεκτροπαραγωγικών μονάδων. ΠΟΤΕ και ΠΟΥΘΕΝΑ δεν μπόρεσαν αιολικά να υποκαταστήσουν έστω και μία συμβατική μονάδα, και όπου μπαίνουν πολλά κάνουν ζημιά στα δίκτυα.
Α.1.γ.. Τα αιολικά δεν έχουν θέματα ρύπανσης αλλά για να κατασκευαστούν τα αιολικά χρειάζονται 100% συμβατική ενέργεια. Ούτε το ατσάλι, ούτε το τσιμέντο, ούτε ο χαλκός, ούτε το αλουμίνιο (ούτε τα μηχανήματα που τα παράγουν) μπορούν να παραχθούν ή να λειτουργήσουν με ΑΠΕ. Τελεία, παύλα
Α.1.δ. Ακόμα και εάν το CO2 θεωρηθεί "ρύπος", όπως πχ από ζύμωση κρασιού, ανθρώπινη εκπνοή, δραστηριότητα τερμιτών, ηφαίστεια, και ηλεκτροπαραγωγή (πλην πυρηνικής), στο βαθμό που οι ΑΠΕ, είτε λόγω παγκόσμια ασημαντότητας, είτε παράλληλης λειτουργίας εφεδρειών για την σταθερότητα των δικτύων, δεν υποκαθιστούν σημαντικά καύσιμα, δεν μειώνουν σημαντικές ποσότητες CO2. Τα περί εξοικονόμησης τόνων CO2 είναι ψέμα. Η απόδειξη του ψέματος είναι ότι ποτέ και πουθενά οι ΑΠΕτζήδες δεν δίνουν (αφού δεν έχουν) πραγματικά στοιχεία υποκατάστασης πραγματικών καυσίμων.. Λογιστικές εγγραφές δίνουν. Υπολογιστικά, και όχι απολογιστικά στοιχεία. Λένε ότι μειώνουν CO2 αλλά εάν δεν υποκαθιστούν καύσιμο, λένε ψέματα.
Α.1.ε. Αν το CO2 δεν είναι ρύπος (και τα στοιχεία δείχνουν ότι οι μεταβολές στο Κλίμα συντελούνται εδώ και 4,5 δις χρόνια και οι αυξομειώσεις στο CO2 μάλλον έπονται, παρά προκαλούν τις αλλαγές, που είναι ηλιογενείς, ή τεκτονικές ή ο,τιδήποτε, σαφώς και δεν έχει σχέση το περιβάλλον με τον ψευδή ισχυρισμό των αιολικών ότι μειώνουν το CO2. Τα αιολικά, ακριβαίνουν το ρεύμα και δημιουργούν ύφεση όπου πάνε, και ίσως για αυτό να μειώνουν την οικονομική δραστηριότητα και επομένως την κατανάλωση ενέργειας. Ο μπατίρης, δεν οδηγεί, δεν ζεσταίνεται, δεν ανάβει φώτα, κλπ.
Α.2. Οι ιστορικές αναδρομές. Μέχρι την βιομηχανική επανάσταση, ο κόσμος πεινούσε, κρύωνε, η παιδική θνησιμότητα ήταν στα ύψη, δεν υπήρχαν ταξίδια ή επικοινωνία, ή αντιβιοτικά. Για να ταξιδέψεις, περίμενες να φυσήξει ο σωστός αέρας, και ήσουν άρρωστος, δεν σε μετέφεραν σε νοσοκομείο στην ξένη χώρα, αλλά πέθαινες, και οι τυχεροί είχαν και παπά να τους ευλογήσει. Για να πάνε στην Τροία οι Έλληνες παραλίγο να σφάξουν την Ιφιγένεια. Όπως αναπολεί τέτοια, είναι ψυχασθενής. Αιολικά για άντληση νερού, ή άλεση σιταριού υπάρχουν από τον καιρό της Περσικής Αυτοκρατορίας, και ο Ήρων ο Αλεξανδρεύς κάπου περιγράφει ανεμόμυλο. Το νερό και το αλεύρι έχουν μία σημαντική διαφορά από το ρεύμα. ΑΠΟΘΗΚΕΥΟΝΤΑΙ. Μπορείς να περιμένεις να φυσήξει, αφού έχεις αποθήκη και σιταριού, και αλευριού, και εάν δεν έχεις πεθαίνεις, και ο ΄λεγχος των αποθηκών σιτηρών είναι η αρχή του πολιτισμού που ξέρουμε.
Α.3. Η επαναφορά των αιολικών για ηλεκτροπαραγωγή το 1975. Τα αιολικά δοκιμάστηκαν για ηλεκτροπαραγωγή από τον 19ο αιώνα. Ήταν τότε όπως και τώρα, προβληματικά, και εγκαταλείφθηκαν. Ξαναέγιναν της μόδας περί το 1975, μετά το πρώτο πετρελαϊκό εμπάργκο που εκτίναξε την μέχρι τότε τιμή του πετρελαίου. Η αλλαγή από το 1870 ήταν πιο αποτελεσματικά υλικά, και αεροδυναμικές τεχνολογίες από την αεροναυπηγική και τις προπέλες για τους ρότορες. Το βασικό τους πρόβλημα ήταν και είναι το ίδιο. Ο αέρας και το αιολικό ρεύμα δεν είναι αδιάλειπτα, δεν αποθηκεύονται, και οι απαραίτητες εφεδρείες κάνουν, στην ουσία, όλη την ηλεκτροπαραγωγή, με αποτέλεσμα το ίδιο το αιολικό ρεύμα να είναι πανάκριβο (γιατί είναι χρήσιμο ΜΟΝΟ εάν τύχει να φυσάει σε ώρα αιχμής). Και μπορεί ο αέρας να είναι τσάμπα, αλλά κάθε Α/Γ κοστίζει έναν σκασμό λεφτά, έχει τόκους, προσδοκίες κέδρους για τους ιδιοκτήτες. ΠΟΤΕ τα αιολικά δεν ήταν βιώσιμα από μόνα τους, και δεν ήταν ούτε το 1975, ούτε το 1985, και δεν έχει καν σχέση η βιωσιμότητά τους με το κόστος των συμβατικών καυσίμων. Είναι κινούμενο στόχος.
Α.4. Η επαναφορά των αιολικών το 1993, όταν λίγα χρόνια μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, την επανένωση των Γερμανιών, και μετά την εφεύρεση το 1985 και διαφήμιση μέχρι και το 1993 του Ανθρωπογενούς Φαινομένου του Θερμοκηπίου λόγω, δήθεν CO2, πέρασε στην Γερμανία ο Νόμος EEG που ήταν μηχανισμός (α) υποχρεωτικής, (β) προτιμησιακής και (γ) επιδοτούμενης αγοράς αιολικού ρεύματος από το δίκτυο. Και τα τρία μαζί. ΚΑΙ υποχρεωτικό, ΚΑΙ προτιμησιακό ΚΑΙ επιδοτούμενο. Αυτός ο "Νόμος" κάπως πέρασε στην "Ενωμένη Ευρώπη", και με την απειλή φόρου άνθρακα (για την σωτηρία του Κόσμου) έχει τροφοδοτήσει και τροφοδοτεί απίθανες Γερμανικές εξαγωγές σε πολλούς ηλίθιους. Το κατά πόσον οι αεριάδες ήξεραν ότι αυτά τα περίπου άχρηστα αιολικά, θα ανάγκαζαν τον κόσμο να φύγει από το φτηνό, σίγουρο, και σαφώς πιο βρώμικο κάρβουνο για να πάει στο αέριο, δεν το γνωρίζω. Αυτό που γνωρίζω είναι ότι (1) η Ευρώπη δεν έχει εύκολο ή φτηνό αέριο και ξαναγυρίζει στο κάρβουνο και (2) από το 1993 μέχρι σήμερα, η Γερμανία έχει κάνει μία ενεργειακή τρύπα στο ενεργειακό της νερό με τις δεκάδες χιλιάδες αιολικά που έχει βάλει (και απηύδησε και εισάγει κάρβουνο από την Αμερική για να έχει φτηνό ρεύμα.
Τι από όλα αυτά λες σε παιδάκια; Αν ήμουν δάσκαλος θα ήξερα. Δεν είμαι.
Β. Τι θα έλεγα σε παιδάκια:
Β.1. Την ιστορία των Αχαιών στην Αυλίδα που περίμεναν τον σωστό αέρα, σε σχέση με το δρομολόγιο του πλοίου που φέυγει για την Κρήτη κα΄θε βράδυ, ρολόι, και είσαι στην πλατεία των Λεόντων στο Ηράκλειο, ή στον Ιορδάνη στα Χανιά, νταν πρωί πρωί για ζεστή μπουγάτσα. Αυτό είναι εφικτό με πετρέλαιο (ή κάρβουνο), αλλά όχι με ιστιοπλοϊκό. Με ιστιοπλοϊκό, ο Οδυσσέας βρέθηκε στην Λιβύη και δεν ξέρω που αλλού.
Β.2. Την περιγραφή της κατασκευής ενός φύλου λαμαρίνας, πώς ξεκινάει από εξόρυξη με μπουλντόζες και γερανούς, μεταλλουργία σε υψικάμινο, χύτευση, έλαση, επεξεργασία κλπ, για να φτιάξεις ένα ταπεινό φύλλο λαμαρίνας. ΤΙΠΟΤΑ από όλα αυτά δεν γίνεται με ΑΠΕ, και η ενέργεια από ΑΠΕ είναι ασήμαντη για μία υψικάμινο. Εναλλακτικά, ανάλογα με τα γούστα του δασκάλου, και ένα κιλό τσιμέντο είναι καλό παράδειγμα.
Β.3, Την διαφορά την άντλησης νερού από ένα πηγάδι με ανεμόμυλο, ή, έστω, μοτέρ με ανεμογεννήτρια, και την αποθήκευση νερού σε δεξαμενή, σε σχέση με το να ανάβεις τον διακόπτη και να περιμένεις να έχει ρεύμα. Την διαφορά του αλευρόμυλου από την ανεμογεννήτρια, και γιατί οι μυλωνάδες ήξεραν πολλά παραμύθια και είχαν και τυχερά με πελάτισσες περιμένοντας να φυσήξει.
Β.4. Την διαφορά λειτουργίας ενός αυτοκινήτου με σταθερά 100 χλμ την ώρα στην Εθνική Οδό, σε σ΄χεση με το ίδιο αυτοκίνητο να κάνει κόντρες στην Κατεχάκη στις 8:30 το πρωί. Γιατί το αυτοκίνητο με τι κόντρες καίει πιο πολύ βενζίνη και εκπέμπει πιο πολλούς ρύπους από το 100 χλμ, την ώρα στην Εθνική Οδό; Μα είναι ο λόγος που με αιολικά, λόγω μεταβλητών εφεδρειών, τελικά δεν εξοικονομείς καν καύσιμο!
Β.5. Μελετήστε το παραπάνω γράφημα, και αναρωτηθείτε γιατί κατέρρευσε ο Μυκηναϊκός πολιτισμός. (Αν δεν ξέρετε γιατί κατέρρευσε, ρωτήστε τον Ζερεφό στο Αστεροσκοπείο, να σας πει, χαχαχάαααχαχα).
1 σχόλιο:
Σας το ξαναείπα για την δραστηριότητα των ΜΚΟ στα σχολεία, που άρχισε στην δεκαετία του 1980.
Με την πεποίθηση ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, έχουν φλομώσει τα παιδιά στο ψέμα. Ποιος και γιατί δίνει πρόσβαση σε αδέσποτες ΜΚΟ να μπαίνουν και να προπαγανδίζουν στα σχολεία; Αυτό είναι το μυστήριο.
Kaymakchalan
Δημοσίευση σχολίου