Πέμπτη, 6 Ιανουαρίου 2011

Καὶ τὸν κόσμον φωτίσας δόξα Σοι


Επειδή σήμερα είναι των Φώτων, και επειδή το «Φως» σχετικά με το Πράσινο Θέατρο βασίζεται και στην Φυσική, επειδή είναι στην ανθρώπινη φύση να θέλει να φωτίζεται (κι ας προσπαθούν οι γκαιμπελίσκοι των ΜΜΕ για το αντίθετο) σήμερα, θα κάνω διάλειμμα.

O Richard Feynman είναι γνωστός στους Φυσικούς. Ήταν (είναι) ένα Φωτεινό πνεύμα.

Έπιασα κουβέντα με την Ζάχαρη, και, έμμεσα, έγραψα γιατί με τραβάει ο Feynman (που τον μνημόνευσε σε σχέση με το δυσάρεστο συναίσθημα της σύγχυσης). Ο Feynman με τραβάει γιατί ήταν εξαιρετικός δάσκαλος, και γιατί η διάνοια και η γνώση είναι τελικά, αποτέλεσμα ελεύθερης σκέψης.

Με αφορμή το βιντεοκλίπ που ανήρτησε η Ζάχαρη, εγώ είδα το παρακάτω:



«...Έχω απαντήσεις κατά προσέγγιση, και πιθανές απόψεις, με διαφορετικούς βαθμούς βεβαιότητας, για διάφορα πράγματα, αλλά δεν είμαι απολύτως σίγουρος για τίποτα, και για πολλά πράγματα δεν ξέρω τίποτα...» (απόσπασμα από το Part 5 of 5, παρακάτω)

Η ευχαρίστηση του να βρίσκεις και να ανακαλύπτεις, είναι θαυμάσιος αυτοσκοπός, που, τελικά καλλιεργείται από την σχέση που είχες με τους ανθρώπους που σου έδειξαν πέντε πράγματα στην ηλικία της ανακάλυψης.

Αν έχετε μικρά παιδιά, αν είστε δάσκαλος, ή παιδαγωγός, ή καθηγητής πανεπιστημίου, ή ...Υπουργός Παιδείας, και εάν τα Αγγλικά δεν είναι εμπόδιο, θα σας ευχαριστήσει, πιστεύω, να δείτε τα παρακάτω πέντε βιντεοκλιπάκια, για την χαρά της ανακάλυψης των πραγμάτων:


Όλα είναι, κατά την γνώμη μου απόλαυση, το πέμπτο είναι βιοθεωρία και κοσμοθεωρία, και, τελικά, πολλά ξεκινούν από κουβέντες που είχες σε περιπάτους με τους γονείς σου...

Βρήκα και άλλον blogger που αναπολεί τον Feynman... Και αυτόν τον έχουν ζαλίζει οι Πράσινες Ανοησίες... Σύμπτωση.

5 σχόλια:

archaeopteryx είπε...

http://www.feynmanlectures.info/

Ανώνυμος είπε...

Αν περιμένεις Κρατικός να καταλάβει τίποτα από αυτά που λέει σώθηκες. Αυτά είναι για άλλους.

Professor Moriarty είπε...

Ομολογώ ότι είναι και η δική μου συμπάθειά. Ο άνθρωπος ήταν πηγαίο ταλέντο και είχε πάθος για να διδάξει και να επικοινωνήσει με τους φοιτητές του. Ο Dyson τον περιέγραψε κάποτε σαν "κατά το ήμισυ ιδιοφυϊα, και κατά το ήμισυ γελωτοποιό". Στον πρόλογο των διαλέξεων φυσικής λέει ότι πρέπει να υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ του φοιτητή και του καθηγητή. Ότι κάποιος είναι "αδύνατον να μάθει αρκετά απλώς παρακολουθώντας διαλέξεις ή λύνοντας προβλήματα που του ανατίθενται. Στην σημερινή εποχή όμως έχουμε να διδάξουμε τόσο πολλούς φοιτητές ώστε θα πρέπει να προσπαθήσουμε να βρούμε ένα υποκατάστατο του ιδανικού".

Ζάχαρη είπε...

τυχαια σημερα ειδα αυτο.υπαρχει κατι στο συμπαν,η ειναι απλη στατιστικη;

http://ourdinnertable.wordpress.com/2011/01/08/an-honor/

archaeopteryx είπε...

Υπάρχει κάτι στο σύμπαν. Μερικοί (φοβάμαι παλιοί, άρχισαν αν ενοχλούνται από την σαπίλα, και δεν είναι ηλικιακό ή χασμα γενεών)

Professor μου,να'σαι καλά, ο καλύτερος δάσκαλος που είχα μας είπε μια μέρα άνοιξης, να πάμε στο παραθυρο και να δούμε τα άνθισμένα δέντα στο απέναντι περιβόλι.

Τότε, γελάσαμε. Σημέρα είναι ανάμνηση.