Σάββατο, 20 Ιουλίου 2013

Αγωγός χωρίς… αέριο και πελάτες;


απόσπασμα από το Οι Αγωγοί Ξανάρχονται της Φλώρας Παπαδέδε

...Το κοίτασμα που θα τροφοδοτήσει τον ΤΑΡ είναι το Σαχ-Ντενίζ 2, η μοναδική πηγή φυσικού αερίου του Αζερμπαϊτζάν. Σύμφωνα με τις πλέον αισιόδοξες εκτιμήσεις για την ολοκλήρωση των έργων εξόρυξης, η εκμετάλλευσή του δεν θα αρχίσει πριν το 2020. Τα σχέδια για τον ΤΑΡ προβλέπουν τη δυνατότητα μεταφοράς 10 δις κ.μ. αερίου ετησίως, το 90% των οποίων προορίζεται για την Ιταλία, με έναρξη εμπορικής λειτουργίας το νωρίτερο το 2022.

Για να γίνει ο αγωγός πρέπει να «βγαίνει» οικονομικά. Πρέπει να βρει τόσους πελάτες που να αποσβέσουν τη διαδρομή του από την Ελλάδα στην Νότιο Ιταλία. Με την ύφεση στη χώρα μας να ξεπερνά το 5% για τέταρτη χρονιά και στην Ιταλία το 2%{3} . Με τη βιομηχανική παραγωγή να συρρικνώνεται στην Ελλάδα τον Μάιο του 2013 κατά 4,6%{4} (η αντίστοιχη πτώση το Μάη του 2012 ήταν 3%) και ομοίως στην Ιταλία 4,6% {5} σε σχέση με τον Απρίλη του 2012. Με πτώση το 2012 της ζήτησης φυσικού αερίου 17% στην Ελλάδα και 7,5% στην Ιταλία{6} … Πόσο «οικονομικός» προβλέπεται ο αγωγός;...

Το είδα εδώ. Ο χάρτης είναι από εδώ, και μεγαλώνει με κλικ.

Και όπως λέει και ο ciaoant1, το Stratfor επιβεβαιώνει σε μια [πολύ αποκαλυπτική] ανάλυση του τα όσα λέγαμε για τον ΤΑΡ, και τη Ρωσία, ότι δηλαδή η Ρωσία χαίρεται παρά πολύ που επιλέχθηκε ο ΤΑΡ αντί για τον Nabbuco, διότι ο ΤΑΡ είναι μικρός αγωγός και δε μπορεί να αποτελέσει σοβαρή απειλή για τον SouthStream, δηλαδή τον ρωσικό αγωγό. Ο Nabucco θα άλλαζε τα δεδομένα, αλλά τώρα "θάφτηκε".

Δείτε τώρα και τις δύο προηγούμενες αναρτήσεις... Η ίδια περιοχή. Απλά οι "συμμαχίες" δεν είναι καθόλου μα καθόλου μονοσήμαντες.  Άσε πια τις ...ιδεολογίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: