Κυριακή, 16 Αυγούστου 2015

Εθνικοί προμηθευτές, Εθνικοί εργολάβοι, Εθνικοί μεσάζοντες, Εθνικοί ξεπουληματίες


Greece has failed to address such problems because the country’s elites have a vested interest in keeping things as they are. Since the early 1990s, a handful of wealthy families -- an oligarchy in all but name -- has dominated Greek politics. These elites have preserved their positions through control of the media and through old-fashioned favoritism, sharing the spoils of power with the country’s politicians. Greek legislators, in turn, have held on to power by rewarding a small number of professional associations and public-sector unions that support the status quo. https://www.foreignaffairs.com/articles/greece/misrule-few

Για πολύ καιρό δεν είχαμε τίποτα.  Είμαστε υπήκοοι της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Μετά είχαμε κάτι καΐκια, σταφιδοπαραγωγούς και τέτοια. Μετά αποκτήσαμε Εθνικούς βιομηχάνους (την εποχή που τα καΐκια έγιναν ποντοπόρα καράβια)

Οι Εθνικοί βιομήχανοι κατασκεύαζαν πράγματα που χρειαζόταν (καλώς ή κακώς) η χώρα. Από τσιμέντα, σίδερα, τουαλέτες και χαρτί υγείας, κουζίνες, ψυγεία... Όταν είχαμε Εθνικούς βιομηχάνους, κατά σύμπτωση, είχαμε και αγρότες.  Ζούσαμε βασικά από αυτά που φτιάχναμε και καλλιεργούσαμε, οι εισαγωγές ήταν ακριβές και σπάνιες.

Η ΔΕΗ φτιάχτηκε από ή για τους Εθνικούς βιομηχάνους. Δηλαδή μόνο με μεγάλη (βιομηχανική) κατανάλωση ρεύματος μπορούσε να δικαιολογηθεί κάποια ΔΕΗ, και μόνο χάρη στις μεγάλες μονάδες βάσης ήταν εφικτό το σχετικά φθηνό ρεύμα για τον λαουτζίκο.  Μερικοί βιομήχανοι ανακάλυψαν τις εξαγωγές. Χάρη στις εξαγωγές (βιομηχανικές και άλλες) και χάρη στα ...εμβάσματα ναυτικών και μεταναστών είχαμε και τις όποιες εισαγωγές. Όταν δεν έβγαινε, είχαμε υποτιμήσεις. Κακό πράγμα, αλλά οι υποτιμήσεις έχουν την τάση να σταματάνε φούσκες εν τω γενέσθαι.

Το γιατί κατέρρευσε η Ελληνική βιομηχανία είναι ολόκληρο βιβλίο και όχι του παρόντος. Σε περίληψη, κατέρρευσε λόγω (α) της αύξησης του πετρελαίου, (β) της παγκοσμιοποίησης, (γ) της αδυναμίας μετεξέλιξης, (δ) του "Πασόκ" και τέλος, (ε) της ΕΕ. Παρενθετικά, το "Πασόκ" είναι όρος που καλύπτει πολλά περίεργα. Ένα από αυτά είναι το να κλείνεις μια βιομηχανία επειδή ενοχλεί κάποιον εισαγωγέα ας πούμε τον Λαμπράκη.  Η κόντρα Ανδρεάδη - Καραμανλή Α' είναι προ "Πασοκ" αλλά η ιδέα είναι ίδια. Ίσως κάποτε μάθουμε ποιος έβαλε τον "Εθνάρχη" να φάει τον Ανδρεάδη. Γυναικοδουλειές και προσωπικά εγώ τα ακούω βερεσέ.  Ο Ανδρεάδης είχε τράπεζα, ναυπηγεία, εργοστάσια...

Ωστόσο, οι κακοί βιομήχανοι είχαν παραγωγή, απασχόληση, εξαγωγές, ικανοποίηση εγχώριας ζήτησης.

Μετά τους βιομηχάνους είχαμε τα Νέα Τζάκια που εξελίχθηκαν σε Εθνικούς προμηθευτές και Εθνικούς χωματουργούς. Όταν κατασκευάζεις λεκάνες τουαλέτας και χαρτί υγείας, πουλάς στον καταναλωτή κάτι που έχει ανάγκη. Για να τα κατασκευάσεις, απασχολείς και κανέναν ντόπιο.  Δεν χρειάζεται να δημιουργήσεις "τεχνητή ζήτηση", η  ζήτηση είναι αυτή που είναι. Ο Εθνικός εργολάβος έχει άλλη προσέγγιση.  Ψάχνει να βρει τι χωματουργικά μπορεί να κάνει για να ανοίξει δουλειές. Και εάν η "Ευρώπη" τον επιδοτεί κιόλας, η καλύτερή του.  Η "Ευρώπη" δεν επιδοτεί για το δικό μας καλό, επιδοτεί για ανάγκες των δικών της "Εθνικών προμηθευτών".  Ο δικός μας "Εθνικός προμηθευτής" μοντάρει ένα Υπουργείο και λίγα ΜΜΕ και να, από το πουθενά τα "έργα πνοής" του Λαλιώτη.

Να πάρουμε για παράδειγμα την Αττική Οδό. Για ποιος έγινε η Αττική Οδός? Φαινομενικά για τον Εθνικό εργολάβο.  Χρήσιμη η Αττική Οδός?  Μας πούλησε η Χόκτηφ και άλλοι Γερμανοί ένα αεροδρόμιο.  Μας περίσσεψε ένα άλλο αεροδρόμιο να το πάρει ο κύριος Μωλ να κάνει "Ανάπτυξη".  Κατά μήκος της Αττικής Οδού φτιάχτηκαν μαγαζιά που πουλάνε εισαγόμενα "Ευρωπαϊκά" προϊόντα κλείνοντας τα μίζερα Ελληνικά εμπορικά. Θα μου πείτε πουλήθηκε σίδερο και τσιμέντο για την Αττική Οδό. Μήπως ο καυγάς για την ΑΓΕΤ είχε να κάνει με τα "Έργα πνοής" του Λαλιώτη?  Λεπτομέρειες. ΟΛΑ αυτά τα της Αττικής Οδού χρηματοδοτήθηκαν με δάνεια, και αποπληρώνονται με διόδια, και τα μαγαζιά γύρω από την Αττική Οδό είναι η ευτυχία μας και μέρος του εμπορικού ελλείμματος που και αυτό χρηματοδοτείται με δάνεια.  Θα υποθηκεύατε τα παιδιά σας για να γίνει Μωλ στο Ελληνικό, Αεροδρόμιο στα Σπάτα κλπ?  Όχι εγώ. Θα μου πείτε "είσαι κατά της προόδου".  Είμαι κατά του να υποθηκεύω τα παιδιά μου, γενικώς.

Τουλάχιστον, με την Αττική Οδό και το αεροδρόμιο, κάτι έμεινε, εκτός από τα υποθηκευμένα παιδιά.  Και αυτό το λέω επειδή οι Εθνικοί Εργολάβοι μετεξελίχθηκαν σε Εθνικούς Μεσάζοντες. Αυτοί δεν αφήνουν κάτι πίσω. Στήνουν εισαγωγές, με μόνο κριτήριο τι μεσιτεία θα βγάλουν, τάκα-τάκα και χωρίς πολλά πολλά.  Όχι, δεν είναι καινούργιο το φαινόμενο. Λένε πχ ότι την Σόφτεξ την έκλεισε ο Λαμπράκης επειδή θα του έκανε χαλάστρα η μονάδα της Δράμας στις εισαγωγές δημοσιογραφικού χαρτιού από την Γερμανία.  Και ο Λαμπράκης ήταν μόνο ένας. Τώρα έχουμε 3-4 τέτοιους λαμπρούς "άνδρες".

Όταν ξαναπάτε στο αεροδρόμιο στα Σπάτα, προσέξτε παρακαλώ... Όλα made in Germany.  Μπορεί και το χαρτί της τουαλέτας.  Να 'ναι καλά οι Εθνικοί Προμηθευτές.

Οι Εθνικοί βιομήχανοι κάτι έκαναν για την χώρα. Οι Εθνικοί προμηθευτές είναι οι ξεπουληματίες της χώρας.  Οι πολιτικές μας επιλογές έχουν καταλήξει να είναι η εξής μία:  Να κάνουν κουμάντο οι Εθνικοί ξεπουληματίες ώστε να μεγιστοποιείται η ευδαιμονία των Γερμανών (και Γάλλων) εξαγωγέων.

Τα "αυγά υπάρχουν" είναι από εδώ.

4 σχόλια:

archaeopteryx είπε...

http://www.logiosermis.net/2015/08/40.html#.VdHH8bvouM8

Ανώνυμος είπε...

Αυτό για τους δρόμους από το στόμα μου το πήρες. Έρημη πλέον η ΕΟ Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Όχι ότι έξω από την Αθήνα είχε ποτέ πολύ κίνηση, αλλά τώρα βγάζει μάτι ότι δεν κινείται τίποτα. Μπήκαν και τα διόδια και πλέον ερημιά. Στο κομμάτι Λαμία-Λάρισα πιο πολύ κίνηση έχει η παλιά εθνική από Δομοκό-Φάρσαλα. Αν δεν είχε τις νταλίκες θα ήταν σχεδόν γραφική, τρως και ένα φρεσκοψημένο χαλβά. Στην Εγνατία κινούνται λίγο οι γείτονες το καλοκαίρι για τα μπάνια τους.
Οι δρόμοι είναι για να κινούνται τα προϊόντα, τα εμπορεύματα και οι πρώτες ύλες, όχι για να πηγαίνουμε για καφέ στα Καμένα Βούρλα. Τώρα που τα λεφτά μας είναι στα τσιμέντα και δεν παράγουν, τι θα τρώμε? Χάθηκε μία ολόκληρη γενιά, δεν απέκτησε τεχνογνωσία, μόνο μπετά, πλακάκια, και κουφώματα και ακολουθεί η επόμενη. Και δεν βλέπω φως. Να αρχίσουμε πάλι από τα βασικά, αγροτικά προϊόντα, επεξεργασία και βλέπουμε. Αλλά και εκεί κάπου το χάνουμε στην ποιότητα. Δεν μπορείς πλέον να ξεφλουδίσεις ένα ροδάκινο. Τα καθαρίζουμε με το μαχαίρι σαν μήλα.

Για τα αυγά έχουν κι αλλού χρήσεις.

"Εντωμεταξύ προκλήθηκαν σοβαρά επεισόδια από μερίδα πολιτών, οι οποίοι πέταξαν αυγά κατά των δημοτικών συμβούλων"
http://greekriverfriends.blogspot.gr/2010/03/blog-post_29.html

Πέσαν και στις κουρτίνες και δεν ξεμύριζαν για μήνες.

Ανώνυμος είπε...

Και να συμπληρώσω για την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων με τα πανάκριβα στηθαία από μπετόν, την επιχωμένη και φυτεμένη διαχωριστική νησίδα που όταν κλείνει η εθνική από χιόνια δεν μπορούν να απεγκλωβιστούν οι οδηγοί. Είμαστε και πολύ large όμως στα έργα. Θα αλλάξει κανένας τα ΕΤΕΠ?

nikos είπε...

πατριώτες υπάρχουν ???