Δευτέρα, 7 Μαρτίου 2016

Τα παραπλανητικά και ψευδόμενα παπαγαλάκια


Εάν η Ναυτεμπορική δεν είχε το όνομα της κάποτε εφημερίδας "Ναυτεμπορική", δεν θα ασχολιόμουν, αφού οι μακακίες που γράφονται στον χώρο της ευρύτερης παραπληροφόρησης είναι πλέον επιπέδου ...ΕΛΕΤΑΕΝ!  Μέχρι να εμπεδώσει όμως ο Μήτσος ότι και η πάλαι ποτέ σοβαρή εφημερίδα είναι επισήμως κέντρο πληρωμένων καταχωρήσεων, που σκοπό έχουν να τον ...ληστέψουν,  θα ασχολούμαι.

Πρώτα από όλα, είναι πάρα πολύ εύκολο για οποιονδήποτε (ακόμα και για την Ναυτεμπορική) να μάθει, ποιες είναι οι παγκόσμιες πηγές ηλεκτροδότησης.   Δεν έχει παρά να γράψει "electricity generation by energy source" και θα του βγεί αυτό.

Η πιο "εύκολη" και εγκυκλοπαιδική ανάρτηση είναι η:   https://en.wikipedia.org/wiki/Electricity_generation.  Θα δείτε ότι αναφέρει και τις ΑΠΕ.  Και έχει και δύο ωραιότατα γραφήματα, εδώ, και τα μεταφέρω παρακάτω:



Στο πάνω γράφημα φαίνεται ότι η ηλεκτροπαραγωγή από "renewables", δηλαδή ΑΠΕ, με πράσινο χρώμα, είναι σημαντική, αλλά πριν βγάλετε συμπεράσματα:   1) δείτε και το δεύτερο γράφημα που δείχνει ότι αυτές οι ΑΠΕ είναι βασικά τα υδροηλεκτρικά (που πράγματι είναι σημαντικά στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή), 2) η κλίμακα στο δεύτερο γράφημα είναι μέχρι 5.000 TWh (τεραβατώρες)  ενώ στο πρώτο είναι 25.000 TWh, και εάν βάλετε τα δύο γραφήματα σε ίδια κλίμακα θα αποκομίσετε άλλη εντύπωση (την σωστή)[κλικ στην εικόνα για να φανεί ολόκληρη]:


Τo γράφημα δείχνει ότι η παγκόσμια ονομαστική αιολική ηλεκτροπαραγωγή είναι σχεδόν ...αόρατη, είτε από μόνη της είτε σε σχέση με την πυρηνική ηλεκτροπαραγωγή. Η υδροηλεκτρική ηλεκτροπαραγωγή είναι της ίδιας τάξης μεγέθους όσο και η πυρηνική.   Ο κόσμος όλος ηλεκτροδοτείται κυρίως από ορυκτά καύσιμα (κάρβουνο και πολύ λιγότερο αέριο) και από πυρηνικά και υδροηλεκτρικά. Η συμβολή των αιολικών και όλων μαζί των άλλων ΑΠΕ είναι μικρότερη από την μείωση της κατανάλωσης λόγω του κραχ του 2008.  Ο ισχυρισμός που επικαλείται και αναπαράγει η Ναυτεμπορική είναι ψευδής (και η Ναυτεμπορική αναπαράγει ψεύδη).

Το ίδιο πράγμα φαίνεται και στο http://www.tsp-data-portal.org/Breakdown-of-Electricity-Generation-by-Energy-Source#tspQvChart:


Τα "other" είναι τα αιολικά, οι βιομάζα, τα φωτοβολταϊκά, η γεωθερμία κλπ. Όλα μαζί τα "other" είναι πολύ λιγότερα από τα πυρηνικά, και ειδικά τα αιολικά φαίνονται στο παρακάτω γράφημα (από την ίδια πηγή):


Οι αναγνώστες της Ναυτεμπορικής είναι σε θέση να καταλάβουν ότι το "700" είναι μικρότερο από το "2.417" (τα πυρηνικά στο από πάνω γράφημα). Αυτό που μάλλον δεν καταλαβαίνουν, αλλά ευχαρίστως θα εξηγούσα με δύο μάρτυρες σε ένα δικαστήριο είναι ότι οι "700" τεραβατώρες είναι στοχαστικές, κουτουρού, τεραβατώρες και επομένως δεν αντιστοιχούν σε αντίστοιχες συμβατικές, δηλαδή δεν εξοικονομούν καύσιμα που θα παρήγαν 700 "κατανεμόμενες" (dispatchable) τεραβατώρες, ή, πιο λαϊκά, ρεύμα όταν το θες και όχι όταν φυσάει!  Οι 700 αιολικές τεραβατώρες είναι βασικά άχρηστες.  Αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα για όσους "ενημερώνονται" ακόμα από την Ναυτεμπορική. Τους αρκεί ότι το 700 είναι μικρότερο από το 2.417.  Ναι, οι "ειδήσεις" που αναπαράγει η Ναυτεμπορική είναι ...μαϊμούδες.

Βέβαια, η Ναυτεμπορική, ή οι υποβολείς της εντέχνως μπερδεύουν την παραγωγή (βατώρες ή τεραβατώρες), που αυτήν αναφέρουν στον τίτλο του "άρθρου" με την εγκατεστημένη ισχύ (πόσα αιολικά γιγαβάτ υπάρχουν, σε σχέση με το πόσα πυρηνικά υπάρχουν.  Για να μην κάνεις τέτοιο λάθος πρέπει να έχεις τελειώσει Γυμνάσιο (και να μην αντέγραφε στα διαγωνίσματα).  Πράγματι υπάρχουν τώρα περισσότερα εγκατεστημένα αιολικά γιγαβάτ, από ότι πυρηνικά γιγαβάτ.

Έλα ντε που η ονομαστική αιολική ηλεκτροπαραγωγή είναι λιγότερη από το 1/3 της πυρηνικής, και αυτό το 1/3 δεν μετράει ούτε για 1/30 ή 1/300, αφού είναι ...στοχαστικό! Δεν το καταλαβαίνετε; Να το πιο απλά, όπως το λέει ο ΑΔΜΗΕ:  Για λόγους επάρκειας ισχύος, τα αιολικά μετράνε στο 10% της ονομαστικής ισχύος. Και ο ΑΔΜΗΕ είναι πολύ ευγενικός. Ούτε 2% ούτε 1%, αλλά "0", "μηδέν" όταν δεν φυσάει.    Αν η Ναυτεμπορική έκανε δημοσιογραφία, ο τίτλος του άρθρου θα ήταν "Έχουν πεταχτεί 660 δισεκατομμύρια  ευρώ για αιολικά που δεν καλύπτουν ούτε το 1/10 αυτού που καλύπτουν αντίστοιχες συμβατικές μονάδες ιδίου κόστους!  Το ερώτημα δεν είναι αν καταλαβαίνουν αριθμητική στην Ναυτεμπορική, αλλά εάν ...πληρώνονται για να γράφουν αρλούμπες με σκοπό να βγάλει τζάμπα λεφτά αυτός που τους πληρώνει, που στην Ελλάδα μάλλον έχει σχέση με ...ΑΠΕ και αέριο, τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια, αφού το ξέρασε προχτές, ότι πρέπει να έχουμε αέριο αφού βάζουμε ΑΠΕ.

Επειδή οι περισσότεροι δεν θυμούνται την φυσική τους, μια τοστιέρα 1.500 βατ (1,5 κιλοβάτ) δεν καίει τίποτα όταν δεν δουλεύει. Αν δουλέψει για 2 λεπτά το πρωί για το τοστ, θα κάψει 1,5 κιλοβάτ x 2/60 = 0,05 κιλοβατώρες (αν δεν έχω κάνει λάθος).  1.000 αιολικά μεγαβάτ ΔΕΝ μπορούν να δώσουν ρεύμα στην τοστιέρα όταν δεν φυσάει, και όταν φυσάει θα ψάχνουν για απόρριψη, ούτως ή άλλως...

 Υπάρχουν απατεώνες που προωθούν το 0,4% της παγκόσμιας ενέργειας  Στην "Ν" δεν είναι απατεώνες, είναι απλά τρομοκρατημένοι άνθρωποι που πασχίζουν για το μεροκάματο... Μα τι γίνεται;   Δεν είναι παράνομο, αν είσαι εφημερίδα, να αναδημοσιεύεις ψέματα;  Ή είναι απλά κακή δημοσιογραφία;

Οι ΑΠΕ (πλην υδροηλεκτρικών) είναι τόσο ασήμαντες, που πρέπει να αναρωτηθείτε γιατί ασχολούμαστε με αυτές

Τα έχω ξαναπεί, αλλά την σήμερον ημέρα δεν ιδρώνει το αυτί τους, απλά δίνουν κάτι και σε άλλα ΜΜΕ για να επαναλαμβάνουν την αρλούμπα. Πες πες, κάτι μένει.  Το μόνο που μας σώζει είναι ότι οι τράπεζες είναι χρεοκοπημένες, αυτοί που αναλαμβάνουν να υλοποιήσουν έργα ΑΠΕ για βιτρίνα είναι ...ανίκανοι και, στον ΑΔΜΗΕ, λένε, για την ώρα, την αλήθεια. Άλλοι έχουν παραδώσει το πνεύμα...  Μας σώζει ακόμα το ότι το στοχαστικό ρεύμα δεν ηλεκτροδοτεί και δεν αποθηκεύεται με ανεκτό κόστος και σε ανεκτή κλίμακα.  Μας σώζει επίσης ότι κανείς πλέον δεν διαβάζει Ναυτεμπορική... Ίσως αυτοί που πληρώνουν για κάτι τέτοια άρθρα...

ΥΓ.  Τα τυχερά παιχνίδια τύπου Σκρατς είναι, στην καλύτερη περίπτωση "εθελούσια αυτοφορολόγηση" που απευθύνεται σε κακομοίρηδες που παίζουν ακόμα σε λοταρίες μπας και κερδίσουν τον αστακό.  Λίγο πιο τίμιο από τον "παπά".

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Περνώντας από τα σίδερα Χαλανδριου, στη Λεωφορο Κηφισίας, βλέπω σε κάτι γραφεία ταμπελα: ΕΛΕΤΑΕΝ και από κάτω άλλη ταμπλελα: RedPRO Consultants- συμβουλοι Αιολικής Ενεργειας.
Ωραίος ο κος Τσιπουρίδης, που υποθετω εισπραττει και συνταξη από τη ΔΕΗ τρομαρα του.....

Ανώνυμος είπε...

http://www.redpro.gr/index.php/ct-menu-item-5

lignite is black gold είπε...

Είναι "παραπλανητικά και ψευδόμενα παπαγαλάκια" ή απλά έχουν προσλάβει κάποιον που δεν μπορεί να ξεχωρίσει το capacity απ' το production; Η μετάφραση που έχουν κάνει είναι επιεικώς άθλια. Θλίψη προκαλεί το κατάντημα του Τύπου στην Ελλάδα ...

Professor Moriarty είπε...

Με βάση αυτά που έγραψε αυτός ο genius της Ν/Ε υποθέτω ότι θα θεωρούσε φυσιολογικό να τον τιμολογεί η ΔΕΗ με βάση την εγκατεστημένη ισχύ των ηλ. συσκευών που έχει στο σπίτι του. Θα ήθελα να δω την φάτσα του αν του έφερναν τον λογαριασμό.