Πέμπτη, 30 Απριλίου 2015

Η Υπουργός Οικονομικών της Νορβηγίας αμφισβητεί, δημόσια, τα περί ανθρωπογενών θερμοκηπίων


http://www.nytimes.com/aponline/2015/04/29/world/europe/ap-eu-norway-climate.html

 Η Νορβηγίδα Υπουργός Οικονομικών αμφισβήτησε δημόσια το ότι η Παγκόσμια Θέρμανση είναι ανθρωπογενής.  Φυσικά στηρίζει τους στόχους για μείωση εκπομπών.

Η Νορβηγία, χάρη στην γεωγραφία της, την γεωμορφία της και την θέση της, της έχει 100% υδροηλεκτρική ηλεκτροδότηση.  Συν έχει πετρέλαια για δική της χρήση και εξαγωγές. Συν έχει εισόδημα παραχωρώντας πλεονάζον υδροηλεκτρικό δυναμικό στην Δανία (και όχι μόνο) για απορρίψεις αιολικού ρεύματος που "εισάγει" φθηνά και επανεξάγει ακριβά.

Τα νερά των υδροηλεκτρικών είναι "δυναμικό" επειδή το νερό αποθηκεύεται.  Ο αέρας δεν είναι "δυναμικό" επειδή ο αέρας δεν αποθηκεύεται. Το ρεύμα δεν αποθηκεύεται (εκτός εάν είσαι Νορβηγία και σου περισσεύει υδροηλεκτρικό δυναμικό). Τα νερά στην Ελλάδα δεν περισσεύουν και τα φράγματα έχουν κι άλλες χρήσεις από το να δικαιολογούν αιολικά.  Η Enercon, η Vestas, η EDF, η ENEL,  και οι Μπόμπολας-Κοπελούζος-Περιστέρης διαφωνούν με αυτή την άποψη. Ο Δόκτωρ Τσιπουρίδης προφανώς συμφωνεί με τους Μπόμπολα-Κοπελούζο-Περιστέρη-EDF-ENEL-Enercon-Vestas. Και είναι έμμισθος στην υπηρεσία τους.

Ότι και να πιστεύετε για Θερμοκήπια, Ψυχροκήπια, Ανθρωπογενή ή μη, τα αιολικά δεν κάνουν τίποτα για αυτά, αφού α) είναι πραγματικά ενεργειακά ασήμαντα (κάτω του 1-2% παγκοσμίως) και β) αυτό το 1-2% δεν εξοικονομεί μετρήσιμα, πραγματικά καύσιμα, δηλαδή CO2.  Αλλά βγάζουν τσάμπα μεροκάματο σε επιτήδειους.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τις τελευταίες δεκαετίες υπήρξε ενδιαφέρον στην αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας για εμπορικά πλοία. Δεν πρόκειται για ρετρό καταναλώσιμο από τουρίστες, αλλά για σοβαρή κίνηση με ηλεκτρονικώς διαχειριζόμενα συνθετικά ιστία με ειδικό υλικό, επί πλέον δε και με ντήζελ μηχανές ως εφεδρεία.Και κάτι άλλο, μίστερ Αρχαιοπτέρυξ : Σου θυμίζω το φιλμ "Ο γίγας" με τον Τζαίημς Ντην, όπου η άντληση πετρελαίου γινόταν από παραδοσιακπούς ανεμόμυλους με φτερωτή.. Κι ακόμη σου θυμίζω τις μικρές ανεμογεννήτριες σε συστήματα αφαλάτωσης νερού, που δουλεύουν περίφημα . Άρα για σκέψου το θέμα της αποθήκευσης ψυχραιμότερα....Εγκάρδια, Σχίζας

archaeopteryx είπε...

1. το αλμυρό νερό της αφαλάτωσης, και το προϊόν της αφαλάτωσης αποθηκεύονται εύκολα και ανέξοδα (δωρεάν το αλμυρό, ούτως ή άλλως το γλυκό)

2. παιχνίδια, διαφημιστικά και μη, για μιρκούς και μεγάλους υπάρχουν πολλά. Ο διαφημιζόμενος συνήθως πληρώνει για να διαφημίζεται.

3. Εχω κάνει πολλά χρόνια ιστιοπλοϊα σε ανοικτή θάλασσα. Ξέρω πόσο κοστίζουν, πόσο κρατάνε και από το είναι φτιαγμένα τα πανιά, και ακριβώς πώς η μηχανή ντήζελ είναι ...απαραίτητη, εκτός εάν κάποιος είναι σκληροπυρηνικός, ή έχει βλάβη. Εχω περάσει Πάρο-Αμοργό χωρίς μηχανή (λόγω βλάβης) και κατάφερα και μπήκα στην Αιγιάλη με την ψυχή στο στόμα. Βεβαίως και είναι εφικτό, αλλά όχι καλή ιδέα με ...μικρά παιδιά. Τα πανιά είναι φτιαγμένα από πετρέλαιο και μου αντέχουν 1-2 καλοκαίρια, μετά πέταμα. Όχι πολύ ...αειφόρο.

4. Η αποθήκευση ρεύματος είναι εφικτή (όπως και η ιστιοπλοϊα με εφεδρεία ντηζελομηχανής, για πλούσιους και χασομέρηδες. Αλλά ισιοπλοϊα κάνουμε για ψυχαγωγία, εκουσίως, ενώ η απόθήκευση ρεύματος δεν είναι χόμπυ, και κανένας δεν το κάνει με δικά του λεφτά, για πλάκα

5. Η αντλησιοταμίευση είναι ασύμφορη ΟΠΟΥ μετρήθηκε. Α-ΣΥΜ-ΦΟ-ΡΗ. Είτε στην Γερμανία, είτε από το ΕΜΠ. Όποιος θέλει να την κάνει με δικά του λεφτά, ελεύθερα. Όσοι θέλουν, θέλουν με ...ξένα λεφτά. Αν χαρίζαμε τα Υ/Η της ΔΕΗ σε αιολικούς, με χαρά θα μας πουλούσαν κι άλλα αιολικά, παρακαλώ μου λείπουν 500 χιλιάρικα, μπορείς να μου τα στείλεις?

6. Τα αιολικά είναι τόσο αποδεδειγμένα παντελώς άχρηστα και βλαπτικά για ηλεκτροπαραγωγή δικτύου, που απορώ γιατί υπάρχουν (ξέρω... Για τις επιδοτήσεις)

7. Αν έπρεπε να ζω εκτός δικτύου στην εξοχή, ή σε ιστιοπλοϊκό, το τελευταίο που θα ήθελα είναι μικρό αιολικό. Προτιμώ να μην έχω ρεύμα, και ενώ μ΄αρεσει πολύ το θρόϊσμα του αέρα, οι μικρές α/γ σε σκάφη είναι ΄τόσο ενοχλητικές που μόνο πολύ μαζόχες τις βάζουν. Ναι, φορτίζουν μπαταρίες. Πολύ πιο φτηνό με την μηχανή, που ζεσταίνει και νερό -- και κάνει και αφαλάτωση.

8. Το τεχνικά εφικτό, όσο είναι στην επιλογή του καθενός να το πληρώσει για να το έχει, δεν με αφορά. Όταν όμως μου επιβάλλουν το τεχνικά εφικτό, σαν φόρο υπέρ αγνώστων, εεε... το θεωρώ κάτι μεταξύ καβαγκασμού και απάτης.

9. Μίστερ Σχίζας (αν είσαι εσύ) η αποθήκευση αιολικού ρεύματος για χρήση δικτύου είναι μια πανάκριβη απάτη για να πουλάνε οι αιολικοί περισσότερα αιολικά.

10. Αν δεν είσαι ο Μίστερ Σχίζας, δεν θα σου απαντούσα... Κανονικά ο Σχίζας έχει λογαριασμο blogger, αλλά δεν βαριέσαι... Αν κλέβεις το όνομά του... κακό παιδί...

Άλλες αποριες?

Professor Moriarty είπε...

Η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανεμοτουρμπίνες δεν μπορεί να παραλληλιστεί με τους ανεμόμυλους ή με την άντληση υγρών με φτερωτές. Υπάρχει μια καίρια διαφορά: το αλεύρι και τα υγρά αποθηκεύονται. Αν υπάρχει παραγγελία για μια συγκεκριμένη ποσότητα, και εν τω μεταξύ σταματήσει να φυσάει, θα καθυστερήσει απλώς η παραγγελία. Τα βαρέλια θα μείνουν μισογεμάτα και θα γεμίσουν ... αιόλου θέλοντος. Η ηλεκτρική ενέργεια όμως πρέπει να παράγεται σε τόση ακριβώς ποσότητα, όση είναι η ζήτηση των καταναλωτών. Η αποθήκευσή της, είτε άμεσα, είτε έμμεσα (π.χ. αντλησιοτεμίευση) είναι πρακτικά ανέφικτη στις κλίμακες για τις οποίες μιλάμε. Και υπάρχουν κάποιες επι μέρους λύσεις, οι οποίες αν και “εφικτές”, καταλήγουν σε αστρονομικά κόστη. Τα ιστιοφόρα, ναι, είναι τα αγαπημένα μου πλοία. Από μικρός διάβαζα όλα τα ναυτικά μυθιστορήματα. Με συνάρπαζε η τέχνη της διακυβέρνησης των μεγάλων ιστιοφόρων. Και η αισθητική τους. Αλλά δύσκολο να φανταστώ εφοπλιστή να επενδύει σε ιστιοφόρα οχηματαγωγά, πολλώ δε μάλλον σε ιστιοφόρα... τάνκερς.

Stavros Kyriazis είπε...

Άρθρο που δίνει εξαιρετικές απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα περί κερδοσκοπίας και καιροσκοπισμού από τους "βαρώνους" των ΑΠΕ!!!

Why a submerged island is the perfect spot for the world’s biggest wind farm

http://theconversation.com/why-a-submerged-island-is-the-perfect-spot-for-the-worlds-biggest-wind-farm-37870