Σάββατο 31 Μαΐου 2014

Λήξη συναγερμού από προσβολή μικροβίου, μέχρι ...νεωτέρας.


Χτες, σε PC με λειτουργικό Wndows 8, 64bit, μου ήρθε μήνυμα στο gmail από πρόσωπο με το οποίο έχω ανταλλάξει μηνύματα στο παρελθόν με προτροπή να ανοίξω "ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ" συνημμένο αρχείο σε Google Drive, που για να το δω μου ζήτησε τα στοιχεία που δίνω κανονικά για να μπω στο δικό μου Google Drive. Κακώς, κάκιστα, αφού ήμουν ήδη συνδεδεμένος, αλλά μου ...ξέφυγε.  Δεν είδα ωστόσο να ανοίγει κάποιο αρχείο.

Ωστόσο το PC συνέχισε να λειτουργεί αν και κάπως εμφανίστηκε το "Bing" σαν default search engine (συνήθως χρησιμοποιώ την Google) και ο Norton έβγαλε "κόκκινη κάρτα" περί προσβολής που αδυνατούσε να ελέγξει, και αδυνατούσε καν να κάνει scan για έλεγχο ιών.  Το "spybot" που κατέβασα για συμπληρωματικό έλεγχο δεν βρήκε προσβολή, αλλά ο Norton συνέχισε να βγάζει "κόκκινη κάρτα" και αδυναμία scan ή επισκευής. Ξεφορτώθηκα το Bing και επανέφερα το Google σαν επιλογή μηχανής αναζήτησης.

Στα tools του Internet Explorer (επιλογή "safety") έκανα delete browing history (cookies κλπ). Επίσης άλλαξα τους κωδικούς πρόσβασης στο gmail (δεν ξέρω αν χρειάζεται, καλού-κακού...):


Η κόκκινη κάρτα συνέχιζε...  Ψάχνοντας ανακάλυψα ότι η αδυναμία του Νόρτον σήμαινε ότι έχει πειραχτεί το λειτουργικό.  Μπρρρ...  Δοκίμασα την παρακάτω αναζήτηση με Google και την επιλογή που φαίνεται με διαφορετικό χρώμα:


Κάπως, το παρακάτω μου φάνηκε χρήσιμο (κλικ για μεγέθυνση):


Το run as administrator εμφανίζεται σαν επιλογή με δεξί κλικ στο εικονίδιο START που εμφανίζεται κάτω αριστερά στο Windows 8:


Ο,τιδήποτε έχει run as administrator με το cmd, (α) είναι ...επικίνδυνο -- πειράζει το λειτουργικό, αλλά (β) έχει συναισθηματική αξία για όσους θυμούνται τον προ-Windows κόσμο με το ...DOS, όπου όλου δούλευαν ΜΟΝΟ με το σημερινό φοβιστικό cmd!


Μετά κάμποσα λεπτά, πράγματι με ενημέρωσε ότι έκανε επιδιορθώσεις. Για να βγείτε από το cmd mode (δηλαδή τον προσομοιωτή ...DOS), γράφετε exit και πατάτε "enter".

Ο Νόρτον ξεκίνησε αυτή την φορά, αλλά πάλι έβγαλε κόκκινη κάρτα περί αδυναμία διόρθωσης προβλήματος. Ξαναδοκίμασα το spybot, δεν έδειξε πρόβλημα. Έσβησα και άνοιξα το PC, ο Νόρτον δούλεψε κανονικά, διέγραψε, είπε, κάτι cookies, και έβγαλε ...πράσινη κάρτα.


Λήξη συναγερμού, μετά 3-4 ώρες ...άγχος και μέχρι νεωτέρας.  Συγγνώμη εάν σας ήρθε gmail από μένα με τέτοιες κακοτοπιές...  ΜΗΝ δοκιμάζετε τέτοια αν δεν αισθάνεστε τυχερή/ός. Καλύτερα να αφήσετε έναν Ινδιάνο Σοφτουερά να σας το κάνει. Αλλά κάποτε ο κόσμος ζούσε με ...DOS. Και πριν από αυτό, με ...Fortran...  Και πιο παλιά με κώδικα μηχανής... Και ακόμα πιο παλιά με ...λογαριθμικούς πίνακες!

1 σχόλιο:

spiral architect είπε...

Λύσεις:
- Sandbox
- Άνοιγμα των web mail (yahoo, gmail κλπ) μέσω Mozilla Thunderbird. Τρέχει σε όλα τα λειτουργικά.
- Παίξε με LINUX! Εχω κλικάρει κατά καιρούς εισερχόμενα εκτελέσιμα *.exe αρχεία που έδειχναν σαν pdf και μου ανοίγουν τον εμιουλέιτορ Wine κι έτσι ψυλλιάζομαι τη βρομοδουλειά.