Τρίτη 25 Μαρτίου 2014

Η αποσπασματική Ιστορία με τα πολλά κενά


 
Η Ιστορία μας είναι παλιά και μας την έχουν μάθει μάλλον αποσπασματικά και μάλλον με τις προκαταλήψεις της κάθε εποχής, όχι πάντα αντικειμενικά, και πάντα με μεγάλα κενά, τουλάχιστον την εποχή που πήγαινα εγώ σχολείο.  Άσε που με την Ελληνική Επανάσταση του 1821, κάπου σταματούσε στον Δράμαλη ή στην ...Τριπολιτσά. Και κενό μεταξύ 1824 και 1940... Και σιγή ιχθύος μετά το ...1941.
 
Η Ελληνική Επανάσταση... Νομίζω, ότι πρέπει να την δούμε στο πλαίσιο της εποχής της, που έχει μερικά κοινά με την δική μας, αλλά ήταν άλλο πλαίσιο. Η ίδια γεωγραφία, άλλες "Μεγάλες Δυνάμεις", άλλοι άνθρωποι, άλλες συγκυρίες.
 
Η Ελληνική Επανάσταση έχει δύο παράλληλες αφετηρίες.  (α) Τους ατέλειωτους Αγγλο-γαλλικούς πολέμους που κατέληξαν στον Πόλεμο των Επτά Ετών 1754-1763 (τον πρώτο πραγματικά παγκόσμιο πόλεμο), την Αμερικανική Επανάσταση, την Γαλλική Επανάσταση, τον Ναπολέοντα, την Ιερά Συμμαχία και το Συνέδριο του Λάϊμπαχ.  Και (β) τους επίσης ατέλειωτους Ρωσο-τουρκικούς πολέμους.
 
Αν ήμουν ιστορικός, θα σας τα έλεγα με βεβαιότητα, αλλά δεν είμαι και σας τα λέω με επιφύλαξη. Εξ άλλου οι σημερινές εξελίξεις δείχνουν ότι η ιστορία αυτή είναι ακόμα σε εξέλιξη, τώρα που είμαστε σε καταστάσεις που θυμίζουν ...1900.  Η περίληψη της περίληψης είναι, νομίζω, ότι οι Ρώσοι κάπου εκμεταλλεύτηκαν την ενασχόληση των Αγγλων και την υποχώρηση των Γάλλων εκεί περί το 1770, στο τέλος του Πολέμου των Επτά Ετών, και άρχισαν να κοιτάνε αυτό που είναι σήμερα Πολωνία, και την ΝΑ Μεσόγειο. Και η Επανάστασή μας ενόχλησε τους Άγγλους, αλλά η εμμονή μας και ίσως η ανησυχία για την Ρωσία τελικά βοήθησε.

Κατά μία εκδοχή φτιαχτήκαμε  για να μην έχουν έρεισμα οι Ρώσοι να έρθουν να σώσουν τους Ορθόδοξους ...αδερφούς τους. Και έκτοτε, κάπως τρωγόμαστε μεταξύ μας... Για το εάν είμαστε με τους μεν ή με τους δε, ή πώς θα φάμε τα λεφτά των δανείων... Αυτοί... την δουλειά του κάνουν... Όλοι.

Ρίξτε και μια ματιά στις πρώτες Ελληνικές σημαίες...

6 σχόλια:

spiral architect είπε...

... αλλά θα ξεχάσουν να μας πουν για Γκούρες και για Πηλιογούσηδες, και θα πουν πως πρέπει να νοιώθουμε περήφανοι που, μια κουτσουλιά τόπος, βάλαμε τα γυαλιά στους τουρκαλάδες αλλά δεν θα μας πουν πως αν οι τρεις ξένοι σύμμαχοι, οι αγγλογαλλορώσοι, για τα δικά τους συμφέροντα, δεν ξαπατώνανε τον τουρκικό στόλο στο Ναβαρίνο, σήμερα θα φοράγαμε φέσι και θα μιλάγαμε τουρκικά, και γενικά θα γίνουν όλα όπως πρέπει, έτσι όπως συνηθίζεται ...

Ανώνυμος είπε...

http://m.youtube.com/watch?v=4CsQsZ5muRw

Ανώνυμος είπε...

Ε, κουράγιο. Γεωργία, Ουκρανία, Σερβία (β92), απελευθερώθηκαν απο τις "ελλείψεις" εξόδοις Σόρος.

Τα τελευταία χρόνια πληρώνει το ΕΛΙΑΜΕΠ, σύμφωνα με την σελίδα του.

Σε λίγα χρόνια θα διαφωτιστούμε κι εμείς. Μπορεί να μείνει μισή η χώρα, σαν τις προηγούμενες επιτυχίες, αλλά θα έχει χαράξει δική του εξωτερική πολιτική, ο εραστής.

http://www.forbes.com/sites/richardminiter/2011/09/09/should-george-soros-be-allowed-to-buy-u-s-foreign-policy/


Σοβαρά πάντως, οποιαδήποτε ιστορία πλην της σχολικής τα λέει. Ακόμα και περιλήψεις, όπως ο Ραφαηλίδης, κα.

Κατα την γνώμη μου ορθώς παραλείπονται οι εμφύλιοι στα σχολεία.


Χρόνια πολλά σε όλους μας.



Ανώνυμος είπε...

Αρχαιοπτέρυγα, τα παιδάκια στα σχολεία δεν χρειάζεται πλέον να μαθαίνουν ιστορία, φτάνει να παπαγαλίζουν σκέψεις όπως αυτές. http://perivallonsos.wordpress.com/2014/03/16/αιολικη-ενεργεια-μυθοσ-ή-πραγματικο/.

Για την ανάλυση σου, υπάρχει μία παράμετρος που δεν λαμβάνεις υπόψη σου, το ότι και η Οθωμανική Αυτοκρατορία αποτελούσε "μεγάλη δύναμη" , δεν λαμβάνεις υπόψη σου την Φιλική Εταιρία, τους σκοπούς της, ποιός ο λόγος που ο Πατριάρχης, φιλικός γαρ, αφόρησε την επανάσταση, ο Παλαιών Πατρών Γερμανός, εταίρος φιλικός, αναγκάσθηκε με το ζόρι να ευλογήσει τα όπλα, γιατί έπιασε η κωλοπιλάλα να ξεκινήσουν επανάσταση ένα Εγγλέζος Ταγματάρχης και πέντε έξι άλλοι πλιατσικολόγοι, κατόπιν υποδείξεων του Ταγματάρχη, γιατί ο Μακρυγιάννης στα γεράματα κάθησε να μάθει γράμματα για να μην τον ρίξουν στο πλιάτσικο, γιατί απαγορεύτηκε στους Έλληνες μη Πελλοπονήςιους να ονομάζονται Έλληνες σύμφωνα με το πρώτο Ελληνικό Σύνταγμα και πολλά άλλα που δεν τα δίδαξαν και ούτε θα τα διδάξουν ποτέ στα σχολεία μόνο επιγραμματικά.
Γιατί όλος ο κόσμος μαθαίνει την ιστορία του για να διδάσκεται από τα λάθη του παρελθόντος και " πολλώ κάρονες εσόμεθα" εκτός από εμάς που την διδασκόμαστε κατά πως βολεύει τον καθένα για να χωριζόμαστε και να δημιουργούμε εσωτερικούς και εξωτερικούς εχθρούς.

Ανώνυμος είπε...

Ξεχνάτε εμπειρίες σε ζώσα μνήμη που αντικρούουν μερικές κυνικές απόψεις. Οι Ελληνες της Κύπρου παρέμειναν στην Οθωμανική Αυτοκρατορία μέχρι το 1878 αλλά δεν φόρεσαν φέσι, δεν ξέχασαν θρησκεία και γλώσσα.

Οπως δεν ξέχασαν την ελληνική ετερότητα, που λέει ο Γιανναράς, οι εκτός Αθηνοκεντρικής επιρροής Έλληνες.

Τουλάχιστον σε αυτό το χώρο ας είμαστε κοσμοΕλληνες, που σημαίνει Ελληνες plus, κάτι που αποδεικνύουν οι περισσότεροι με τις αναρτήσεις τους.

Eaglos είπε...

Διαβάζω την ιστορία της εποχής και δεν μπορείτε να φαντασθείτε πόσο κατά τύχη έγινε το ελληνικό κράτος.

Το γιατί η ιστορία στα σχολεία σταματά κάπου στο 1900 δεν χρειάζεται πολύ μυαλό για να το καταλάβει κάποιος. Εαν σου μάθαιναν παραπέρα θα σου μάθαιναν ότι είχαμε ξαναμπεί στο ΔΝΤ και σε νομισματική ένωση. Θα σου μάθαιναν ότι σε κυβερνούν οι ηττημένοι του Β΄ΠΠ, τα παιδιά, τα εγγόνια και τα φιλαράκια τους κτλ κτλ.