Τα προβλήματα των αιολικών είναι γνωστά. Έχουν μεταβλητή και απρόβλεπτη απόδοση (να θυμάστε, η ταχύτητα του αέρα στον κύβο, "^3"), το ρεύμα τους δεν αποθηκεύεται πρακτικά, και όπως έχει επισημάνει και ο spiral architect, δεν τα σηκώνει το δίκτυο, και δεν είναι σαφές ότι υπάρχουν λεφτά ή θέληση για το δίκτυο. Όχι στην Γερμανία (για εδώ να μας πει ο φωστήρας
http://notrickszone.com/2012/03/17/leading-german-daily-writes-germanys-energy-transformation-is-a-flop-government-takeover-looms/
Frankfurter Allgemeine: Η ενεργειακή επανάσταση απέτυχε
Frankfurter Allgemeine: Δεν υπάρχει διασύνδεση για τόσα αιολικά πάρκα
Θυμίζω ότι η Γερμανία, με πάνω από 22.000 αιολικά μεγαβάτ καταφέρνει να καλύψει το 7% της ηλεκτροδότησής της από αιολικά, με εξάρτηση από επείγουσες και απρογραμμάτιστες εισαγωγές (από φιλικές γειτονικές χώρες) και ανάγκη dumping πλεονάζοντος ρεύματος, πάλι σε γείτονες, που δεν το θέλουν γιατί κάνει και σε αυτούς ζημιά. Πόσο θα πάμε εμείς; 20%; 40%; Πανάκριβο για αυτούς αλλά καλό για εμάς;
13 σχόλια:
Νωρίς το κατάλαβαν ...
ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ.......ΜΠΕΤΟΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙΟΣΙΔΕΡΑ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ ΜΑΣ
http://attikanea.blogspot.com/2012/03/blog-post_18.html
Τις ανάγκες του τις καθορίζει και τις ζητάει ο άνθρωπος και όχι οι αγορές!
Will it Blend?
Στην περιήγησή μου στο νετ κάπου πήρε το μάτι μου ότι η GM - θαρρώ - προκειμένου να στήσει ένα καινούργιο εργοστάσιο συναρμολόγησης αυτοκινήτων στο Ντητρόιτ για πρώτη φορά μετά 30+ χρόνια, παρήγγειλε κινέζικα ρομπότ-εργαλειομηχανές.
Μέχρι τώρα αυτός ο εξοπλισμός ήταν - κατά κύριο λόγο - γερμανικός!
Το σύστημά τους αρχίζει να εχει διαρροές ...
The Post-Nuclear Transition
http://wyborcza.pl/liderzyopinii/1,109451,11293378,The_Post_Nuclear_Transition.html
Αυτό το ξέρατε;
Η αιολική ηλεκτρική ενέργεια αρχίζει να χρησιμοποιείται παγκοσμίως για την ηλεκτρόλυση του νερού, η οποία παράγει υδρογόνο και οξυγόνο. Το οξυγόνο απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα, ενώ το υδρογόνο αποθηκεύεται και είτε χρησιμοποιείται απευθείας ως καύσιμο σε κινητήρες αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης υδρογόνου (από την εξάτμιση τους βγαίνει νερό, αφού το υδρογόνο ενωθεί πάλι με το οξυγόνο της ατμόσφαιρας) είτε χρησιμοποιείται σε συσκευές fuel cells όπου μετατρέπεται σε ηλεκτρικό ρεύμα, με ταυτόχρονη παραγωγή καθαρού νερού!
Αυτό σημαίνει πως η αιολική ηλεκτρική ενέργεια, αλλά και οποιαδήποτε ΑΠΕ επιτέλους αποθηκεύεται (έμμεσα σε μορφή υδρογόνου) και μπορεί να χρησιμοποιηθεί αργότερα για να παράγει ρεύμα δικτύου σε ώρες αιχμής, όταν το χρειαζόμαστε πραγματικά. Μπορεί επίσης να τροφοδοτεί τα βενζινάδικα του μέλλοντος (υδρογονάδικα;) αφού τα αυτοκίνητα θα κινούνται ή με fuel cells ή με κινητήρες εσωτερικής καύσης υδρογόνου (υπάρχουν ήδη τέτοια αυτοκίνητα π.χ. από ΒΜW, Daimler, Honda, Toyota, Mazda. Μπορεί τέλος να διοχετευτεί στα σπίτια από τους σωλήνες του φυσικού αερίου και να χρησιμοποιηθεί με τον τρόπο που χρησιμοποιείται σήμερα το φυσικό αέριο!
Αξίζει να σημειωθεί πως το ΚΑΠΕ λειτουργεί ήδη ένα τέτοιο σύστημα παραγωγής υδρογόνου από αιολική ενέργεια, το οποίο υδρογόνο όποτε χρειαστεί τροφοδοτεί fuel cells για να παράγει ηλεκτρικό ρεύμα.
Πιστεύω ότι έτσι πρέπει να είναι το μέλλον της ενέργειας, χωρίς πυρηνικά και φυσικά, όχι άλλο κάρβουνο!
Αν μπορείτε πάλι, παρακαλώ διαθέστε λίγο χρόνο για να παρακολουθήσετε τα παρακάτω, πριν καταδικάσετε τις ΑΠΕ:
http://www.energypress.gr/news/Metatroph-aiolikhs-energeias-se-ydrogono-meleta-h-Germania
http://www.nrel.gov/hydrogen/proj_wind_hydrogen_video.html
https://www.enertrag.com/en/project-development/hybrid-power-plant.html
http://www.greenpeace-energy.de/fileadmin/docs/sonstiges/greenpeace_energy_windgas_english.pdf
http://cleantechnica.com/2012/01/29/long-island-town-pioneers-closed-loop-pollution-free-wind-power-hydrogen-fuel-system/
Η τεχνητά εφικτή μετατροπή, δεν σημαίνει ότι είναι και οικονομική, ή πρακτική. Η οικονομία υδρογόνου πάει θεωρητικά και χρονικά περίπου με την πυρηνική τήξη, δηλαδή κάπου στο απώτερο μέλλον.
Το υδρογόνο είναι τζαναμπέτικο αέριο να μεταφερθεί ή να αποθηκευτεί.
Έχω γράψει τρεις αναρτήσεις για υδρογόνο. Το ότι σε 50 ή 150 χρόνια θα υπάρχει ΙΣΩΣ πρακτική εφαρμογή υδρογόνου δεν σημαίνει ότι οι ΑΠΕ δεν είναι άχρηστες σήμερα. Καθε ΑΠΕ που μπάινει τώρα θα είναι μνημείο και σαβούρα σε 15-20 χρόνια.
Στο λινκ που παρέθεσα, στην πρωτη πρωτη ανάρτηση, σου δείχνω και κυψέλη καυσίμου που αγόρασα εγώ και παραγει υδρογόνο. Και δείχνω και εμπορικά (και λίγο πανάκριβα) μοντέλα. Και σε αντίθεση με το ΚΑΠΕ, εγώ πληρώνω φόρους. Αυτοί πληρώνονται φόρους. Μεγάλη διαφορά.
Απλά πιστεύω ότι θα έπρεπε να πιέσουμε να γίνονται πράξη μόνο τέτοια έργα ΑΠΕ (όχι ανεμογεννήτριες και Φ/Β χωρίς έμμεση αποθήκευση ενέργειας) και όχι να καταδικάζουμε συνολικά τις ΑΠΕ. Και το πρώτο αυτοκίνητο ήταν για κλάματα σε σχέση με το άλογο, δες όμως τώρα!
Τα αυτοκίνητο φάνηκε μια χαρά από την αρχή σε σχέση με το άλογο (αν δεις εφημερίδες της εποχής, είχαν τρελαθεί στην καβαλίνα στις πόλεις)
Την ίδια εποχή είχαμε και αιολική ενέργεια!
Εννοούσα ότι μέχρι την εμφάνιση του Ford model T, το αυτοκίνητο δεν ήταν παρά ένα ακριβό παιχνίδι για τους πολύ πλούσιους, με ελάχιστο πρακτικό ενδιαφέρον, όπως συνέβη και με όλες τις άλλες τεχνολογίες που σήμερα θεωρούμε δεδομένες. Στην αρχή πρέπει δυστυχώς να ανεχτούμε τα ελαττώματα τους μέχρι αυτές να ωριμάσουν και να τελειοποιηθούν…
Απλά εκφράζω την άποψή μου, δεν θέλω ντε και καλά να σε κάνω να αλλάξεις τη δική σου, Δημοκρατία έχουμε!
Τα φ/β θα κετάβουν σε κόστους και θα ανέβουν (λίγο) σε απόδοση. Τα αιολικά είναι ήδη τελειωμένα τεχνολογικά. Και τα αιολικά και τα φ/β περιορίζονται από από την περιοδικότητά τους. Εκτός εάν μάθουμε να έχουμε ρεύμα μόνο 10-4 το καλοκαίρι και όταν φυσάει.
Το ρέυμα, ο αέρας και ο ήλιος δεν αποθηκεύονται. Ούτε υπάρχει πρακτική ή οικονομική τεχνολογία για να αποθηκευτούν. Όχι σε ποσότησης ηλεκτροδότησης ενός χωριού ή ενός εργοστασίου.
Την άποψή σου να την έχεις, ελέυθερα, αλλά ο Β' νόμος δεν παραβιάζεται, ούτε από απόψεις.
Και όταν δεν έχεις δουλειά, ή δεν έχεις να φας, να σκέφτεσαι γιατί σου αύξησαν το ρεύμα κατά 200%,
Σε ΟΛΟ τον Δυτικό κόσμο, έβαλαν, την πάτησαν και τώρα αναθεωρούν. Ειδικά τα αιολικά είναι παλιά τεχνολογία. Οι μαγνήτες νεοδυμίου και το μέγεθος είναι εξέλιξη (μετά το 90) αλλά όχι αναγκαστικά λύση.
ΟΛΑ τα εγκατεστημένα αιολικά του κόσμου και όλα τα εγκατεστημένα φ/β του κόσμου δεν είναι ικανά από μόνα τους να παραξουν αρκετή ενέργεια για μια μπίλια ρουλεμάν. Ούτε μία. Σκε΄χου τι χρειάζεται για μια μπίλα ρουλεμάν, και περίμενε να φυσήξει και να λάμπει ο ήλιος.
Σίγουρα οι απόψεις μου δεν παραβιάζουν κανένα Β΄ Νόμο (ή αξίωμα). Η Μέρκελ πάντως έβαλε το θεμέλιο λίθο σε εργοστάσιο ηλεκτροπαραγωγής ισχύος 6 ΜW, που χρησιμοποιεί αιολική ενέργεια για παραγωγή υδρογόνου, το οποίο χρησιμοποιεί, μαζί με βιοκαύσιμο, για να παράγει αδιάλειπτα 100% ανανεώσιμη ενέργεια. Το εργοστάσιο αυτό ξεκίνησε την λειτουργία του τον Οκτώβρη του 2011, σίγουρα ήταν πανάκριβο στην κατασκευή (είναι το πρώτο του είδους παγκοσμίως) αλλά δείχνει ότι το πράγμα είναι εφικτό, στο μέλλον θα γίνει και πιο αποδοτικό και πιο εμπορικό!
Σχετικές διευθύνσεις για ενημέρωση:
http://www.deutschebahn.com/en/press/press_releases/pi_k/2216230/20111025_dbenergie_hydrogen_hybrid_power_station.html;jsessionid=5642F8F560DB9722C339D568FFDD8570.ecm-ext-cae-slave1-berka
https://www.enertrag.com/en/project-development/hybrid-power-plant.html
http://www.iphe.net/docs/Meetings/Australia_5-09/Germany%20-%20Enertrag.pdf
Τελικά η ιστορία θα δείξει τι θα επικρατήσει μετά από 30 χρόνια, ΑΠΕ ή πυρηνικά και ορυκτά καύσιμα, οπότε για την ώρα σας χαιρετώ…
μα αν είδες τις 3 αναρτήσεις που ανέφερα, και εγώ πήρα ένα παιχνιδάκι για 70-80 ευρώ που παράγει υδρογόνο από φ/β, και μετά παράγει ρεύμα από το υδρογόνο. Πολύ ωραίο, αλλά κόστος ανα kW δυσθεώρατο.
Και στο
http://www.army.mil/article/40980/army-testing-fuel-cell-technology-for-abrams-tank/?ref=news-science-title0%3fref=news-science-title0
θα δεις και άλλη εφαρμογή υδρογόνου (που παράγεται από κεροσίνη). Και τα Γερμανικά υποβρύχια της HDW δουλέυουν με υδρογόνο. Και οι πύραυλοι.
Το ερώτημα είναι αν θα ηλεκτροδοτήσεις το Παγκράτι και πόσο θα κοστίζει. Το υδρογόνο για την ώρα παράγεται από μεθάνιο ή μεθανόλη ή αιθανόλη, και είναι προσφιλές καύσιμο από την εποχή του Ιουλίου Βερν (στις 20.οοο λέυγες κάτω από την θάλασσα).
Μην μπερδεύεις το τεχνικά εφικτό, αυτό που υπάρχει επειδή επιδοτείται, με το εμπορικά βιώσιμο, και φυσικά θα υπάρξει τεχνολογική εξέλιξη σε διάφορα πράγματα. Ωστόσο, ειδικά το υδρογόνο, (όπως και η πυρηνική τήξη του) έχουν προβλήματα με τα υλικά που το αντέχουν.
Και το 1975-1980 που υπήρχε πάλι ένταση στην Μ. Ανατολή, ΟΛΕΣ, μα ΟΛΕΣ οι ιστορίες που αναφέρεις, ήταν ξανά της μόδας. Και τα βιοαέρια και τα υδρογόνα και τα βιοκαύσιμα. Το ΜΟΝΟ που άλαξε τεχνολογικά από τότε ήταν η αποδοτικότητα των φ/β, τα τεφλον, οι υπολογιστές, και το πάντρεμα υπολογιστών και τηλεφώνων που έγινε ιντερνετ. Όλα τα άλλα ενεργειακά είναι παλιές ιστορίες.
Οι Γερμανοί είναι ερωτευμένοι με το υδρογόνο από τον Α' ΠΠ. (Αλλά προτιμούν τα πετρέλαια του Μπακού και της Βόρειας Αφρικής, και τα άλλα είναι για στάχτη στα μάτια. Με την Μέση Ανατολή, για την ώρα είναι στον πάγο)
Ωστόσο το πλάνο που έχουν φορέσει στην Ευρώπη (http://archaeopteryxgr.blogspot.com/2011/03/2_23.html) έχει υδρογόνο από το 2030 που αρχίζει να γίνεται σημαντικό το 2050. Να το δεις αυτό το πλάνο, είναι πριν την Φουκουσίμα, που τους τα χάλασε. Τα πλάνα των Γερμανών τα τελευταία 100-110 χρόνια καταλήγουν σε Παγκοσμίους πολέμους, και δεν θα στοιχιμάτιζα ότι θα κερδίσουν τον Τρίτο, αλλά ποτέ δεν ξέρεις...
Δημοσίευση σχολίου